کد خبر: 767098
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
رهبر معظم انقلاب در ديدار دست‌اندركاران برگزاري انتخابات:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار دست‌اندركاران انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان با تشريح آداب و عناصر تضمين‌كننده «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوري اسلامي ايران را برنده پرافتخار برگزاري يك «مسابقه ملي و قوي» در عرصه انتخابات خواندند...
مي‌خواهند با برجام استكبار را بزك كنندحضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار دست‌اندركاران انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان با تشريح آداب و عناصر تضمين‌كننده «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوري اسلامي ايران را برنده پرافتخار برگزاري يك «مسابقه ملي و قوي» در عرصه انتخابات خواندند و با بيان نكات مهمي درباره اجراي برجام خطاب به مسئولان افزودند: امريكا، همان امريكاي قديمي است، مراقب خدعه‌هايش در اجراي همين نتايج مذاكرات هسته‌اي باشيد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي، دو انتخابات پيش رو را بسيار مهم و بزرگ خواندند و با تأكيد بر اينكه انتخابات، يك رقابت و مسابقه ملي است، گفتند: در اين رقابت، در واقع برد و باختي براي ملت مفهومي ندارد زيرا در هر صورت، ملت ايران برنده واقعي و نهايي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اگر ملت ايران خوب، قوي و مصمم وارد ميدان انتخابات شود و صندوق‌هاي رأي را از رأي و عزم خود پر كند، جمهوري اسلامي ايران به خود خواهد باليد و افتخار خواهد كرد.
  
حضور همگاني، شرط اول رقابت سالم
رهبر انقلاب اسلامي سپس به تبيين «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهم‌ترين شرط يك رقابت سالم، شركت همه واجدان شرايط رأي دادن و حتي آن كساني است كه نسبت به نظام مسئله دارند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ممكن است افرادي نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما اين افراد قاعدتاً نسبت به امنيت، پيشرفت و عزت كشور مسئله‌اي ندارند و بر همين اساس اگر خواهان استمرار امنيت ملي، افزايش عزت ملي و تضمين پيشرفت و حركت رو به رشد كشور هستند، بايد در انتخابات شركت كنند. ايشان افزودند: البته كساني كه براساس وظيفه و با نيت الهي در انتخابات شركت مي‌كنند، قطعاً زمينه‌ساز جلب رضايت الهي براي خود خواهند بود. رهبر انقلاب اسلامي در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود تأكيد كردند: شرط اول و مهم رقابت سالم، حضور همگاني و پرنشاط مردم در انتخابات است و به اذن و توفيق الهي، مردمِ آگاه و با بصيرت ايران چنين حضوري در دو انتخابات پيش رو خواهند داشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: عده‌اي كمين كرده‌اند كه با حضور نيافتن مردم در انتخابات، با تحريم يا سست كردن انتخابات، از نظام جمهوري اسلامي مچ‌گيري كنند، اما ملت در مقابل اين كمين‌كرده‌هاي نابكار، كارآمدي خود را نشان داده و در اين انتخابات هم نشان خواهد داد.
   
شرط دوم رقابت سالم انتخاباتي
ايشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصيرت و با فكرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: بايد افرادي را برگزيد كه بعد از نشستن بر مسند مسئوليت، خود را سپر بلاي مشكلات كشور قرار دهند و فاني در خدمات و مصالح و منافع عمومي مردم باشند و ضمن آنكه كشور را به دشمن نمي‌فروشند، مصالح ملي را به دليل رودربايستي زير پا نمي‌گذارند. رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر با اشاره به اين سخنان خود كه گفته بودند «حتي كساني هم كه با نظام مسئله دارند در انتخابات شركت كنند»، خاطرنشان كردند: اين سخن به معناي آن نيست كه بخواهند كساني كه نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.
   
هيچ جاي دنيا مخالفان را به مراكز تصميم‌گيري راه نمي‌دهند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: در هيچ جاي دنيا، افرادي را كه اصل نظام آن كشور را قبول ندارند، به مراكز تصميم‌گيري راه نمي‌دهند و حتي در كشوري همچون امريكا كه خود را نماد آزادي معرفي مي‌كند و عده‌اي ساده‌لوح هم آن را قبول و ترويج مي‌كنند، در دوران رقابت بلوك شرق و غرب، افراد را با اندك اتهامِ گرايش سوسياليستي، كنار مي‌گذاشتند. ايشان افزودند: اينكه مقيد باشيم كساني به مجلس بروند كه نظام و مصالح آن و ارزش‌هاي كشور را قبول داشته باشند، يك حق عمومي است كه در سلامت انتخابات مؤثر است.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به بيان ديگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمكين همه دستگاه‌هاي دست‌اندركار انتخابات به قانون و رعايت مُرّ قانون»، «اهانت نكردن به نهادهاي قانوني»، «مشوش نكردن اذهان عمومي»، «اهانت نكردن نامزدهاي انتخاباتي به يكديگر و حتي پرهيز از غيبت»، «ندادنِ و‌عده‌هاي غيرعملي و غيرقانوني»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معيارها و آداب لازم براي يك رقابت سالم انتخاباتي است.
  
انتقاد از «تندرو» خواندن جوانان انقلابي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص تشويش اذهان عمومي به برخي رفتارها و سخنان نسنجيده اشاره كردند و افزودند: برخي دائماً كلمه «تندروها» را تكرار مي‌كنند كه منظور آنها جريان مؤمن و حزب اللهي است، در حالي‌ كه نبايد جوانان انقلابي و حزب‌اللهي را متهم به تندروي كرد زيرا اين جوانان با اخلاصي تمام و با همه وجود در ميدان حاضرند و هرگاه كه دفاع از مرزها و دفاع از هويت ملي لازم باشد، وسط ميدان هستند. ايشان تأكيد كردند: نبايد به صرف يك اتفاق بسيار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پاي حزب‌اللهي‌ها و جوانان مؤمن و انقلابي را وسط بكشند.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: عقل و فهم همين جوانان انقلابي و حزب‌اللهي و تحليل آنان در مورد مسائل در موارد زيادي، از برخي بزرگ‌ترها بهتر است و نبايد اين جواناني كه سينه‌چاك انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان يا قبل‌تر، حمله به سفارت انگليس كه هر دو به ضرر كشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعيف شوند و مورد تهاجم قرار گيرند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع‌بندي سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان كردند: انتخابات يك نعمت و فرصت بزرگ است كه شكرگزاري اين نعمت، برگزاري خوب و سالم انتخابات است، بنابراين نبايد با برخي سخنان و رفتارها و برخي نسنجيده‌گويي‌ها، اين حركت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه كرد.
‌   
مي‌خواهند چهره منحوس استكبار را بزك كنند!
رهبر انقلاب اسلامي بخش دوم سخنان‌شان را به بيان نكات مهمي درباره برجام اختصاص دادند. ايشان با تشكر از زحمات رئيس‌جمهور، وزير امور خارجه و ديگر اعضاي تيم هسته‌اي افزودند: البته همه خواسته‌هاي جمهوري اسلامي برآورده نشده اما مسئولان در اين قضيه انصافاً زحمت كشيدند كه ان‌شاءالله خداوند اجر مي‌دهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با انتقاد از كساني كه همين حد از نتايج اجراي برجام را نيز ناشي از لطف امريكا، وانمود مي‌كنند، افزودند: عده‌اي مي‌خواهند از اين فرصت، چهره منحوس استكبار را بزك كنند! كه اين حركت، خيلي زشت و خطرناك است. رهبر انقلاب در تبيين بي‌منطق بودن اين حركت خاطرنشان كردند: اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به زور غصب كند و شما نهايتاً با تلاش و زحمت او را مجبور كنيد از بخش‌هايي از خانه‌تان بيرون برود، آيا اين، نتيجه لطف آن زورگو بوده يا ثمره قدرت و تلاش شما؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: دستاوردهاي هسته‌اي، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ايران، از جمله چهار شهيد ارزشمند هسته‌اي و حمايت و ايستادگي ملت بوده و اين واقعيات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخي عقب نشيني‌ها كرده، بنابراين كمال بي‌انصافي است كه برخي، اين نتايج را «لطف امريكايي‌ها» تبليغ كنند! ايشان با استناد به حرف‌هاي «اخيراً آشكار امريكايي‌ها» گفتند: هدف دشمن از تحريم‌ها، عصباني كردن مردم و كشاندن آنها به خيابان‌ها بود اما ملت، صبوري و پايداري كرد و همراه با نظام و مسئولان از خود عزت و اقتدار نشان داد. رهبر انقلاب افزودند: البته معتقدم از اين بهتر هم مي‌شد كار را انجام داد اما به هر حال توانايي، فرصت و امكانات، همين نتايج را به همراه آورد كه كار مهم و قابل توجهي هم هست.
   
به لبخند و ماسك امريكا اعتماد نكنيد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي امريكا را «بت بزرگ» و ديگر زورگويان غربي را بت‌هاي حاشيه‌اي استكبار برشمردند و در تشريح اهداف واقعي دشمنان ايران در مسئله هسته‌اي افزودند: مي‌توان سوگند ياد كرد كه طرف‌هاي ما مي‌دانستند ايران به دنبال بمب هسته‌اي نيست و آنها هدف‌هاي ديگري را دنبال مي‌كردند. ايشان، متوقف كردن حركت عمومي و رو به پيشرفت ملت ايران و پايان دادن به نفوذ روزافزون جمهوري اسلامي در منطقه و جهان را اهداف اصلي جبهه استكبار در تشديد فشارها در مسئله هسته‌اي دانستند و افزودند: آنها مي‌خواستند با تحقق اين اهداف، به ملت‌ها بقبولانند كه جمهوري اسلامي هم نتوانست يك نظام مبتني بر دين را اداره كند و ادامه دهد. رهبر انقلاب تأكيد كردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلي امريكايي‌ها باشند، آنها مي‌خواهند با زور و تبليغات، كار خود را به پيش ببرند و بايد در مقابلشان هوشيار بود و مقاومت كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مسئولان دولت و اعضاي هيئت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه‌هاي امريكا فراخواندند و خاطرنشان كردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسك او اعتماد نكنند. ايشان اهداف و سياست‌هاي امريكاي كنوني را همان اهداف خشن و ضد ايراني امريكاي دوران ريگان و بوش خواندند و افزودند: مسئولان مراقب باشند امريكايي‌ها در اجراي برجام به تعهداتشان واقعاً عمل كنند و در غير اين‌صورت حتماً مقابله به مثل كنند.
  
قدرداني از حركت پاسداران نيروي دريايي سپاه
رهبر انقلاب با قدرداني عميق از حركت پاسداران عزيز انقلاب، در ماجراي تجاوز تفنگداران امريكايي به آب‌هاي ايران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هويت و قدرت ايران را نشان دادند و مسئولان نيز بايد در همه عرصه‌ها همين گونه عمل كنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملي ايران تجاوز كرد با قدرت جلوي او را بگيرند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اشاره‌اي ديگر به ماهيت امريكا افزودند: رويدادهاي كنوني منطقه، منظورِ چند سال قبل امريكايي‌ها از ضرورت شكل‌گيري يك خاورميانه جديد را آشكار كرده است، خاورميانه جديد آنها در واقع «خاورميانه جنگ، تروريسم، تعصب و تحجر و لبريز از درگيري مذهبي و داخلي» است. رهبر انقلاب به همه توصيه كردند: امريكاي واقعي را از اينگونه عملكردهايش بشناسيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه با رد اين سخن كه رفع تحريم‌ها به معناي پايان مشكلات معيشتي مردم و حل معضلات اقتصادي است، افزودند: بهبود سفره‌هاي مردم و پيشرفت اقتصادي، برنامه و مديريت مي‌خواهد كه اين را بنده به همه دولت‌ها گفته‌ام.
 ايشان اقتصاد مقاومتي را راهبرد اصلي حل مشكلات اقتصادي برشمردند و با تأكيد بر پيگيري جدي مسئولان براي اجراي برنامه‌هاي تنظيم شده دستگاه‌ها افزودند: دوختن چشم به دست دشمن، مشكلي را حل نمي‌كند، بايد اقتصاد ايران را به گونه‌اي تقويت و مستحكم كنيم كه در مقابل تكانه‌هاي خارجي بايستد و تأثير نپذيرد.
رهبر انقلاب در نكته مهم ديگري افزودند: رفت و آمدهاي كنوني هيئت‌هاي خارجي و بسته شدن قراردادها، نبايد به هيچ وجه به صنعت و توليد و كشاورزي داخل لطمه بزند، مسئولان مراقب باشند. ايشان در پايان سخنانشان تأكيد كردند: تدين، بصيرت، انقلابي‌گري و اقتدار ملت ايران تاكنون مانع دست‌اندازي جدي دشمنان سوگند خورده شده است و به فضل الهي، ملت در پرتو «تلاش عمومي، مخلصانه و همدلي و مهرباني» روز غلبه بر همه سياست‌هاي زورگويان جهاني و تحقق همه اهداف انقلاب را خواهيد ديد.
   
آيت‌الله جنتي: تحت تأثير فشارها قرار نمي‌گيريم
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان در سخناني، انتخابات را نعمتي الهي و پشتوانه امنيت، عزت و آبروي ملت و نظام اسلامي خواند و با تشكر از همكاري و همراهي وزارت كشور در مراحل مختلف برگزاري انتخابات افزود: تمام تلاش ما بر برگزاري انتخاباتي سالم، آزاد، قانوني، رقابتي و در كمال امنيت متمركز است و براي تحقق اين هدف، شوراي نگهبان در كليه مراحل از جمله بررسي صلاحيت‌ها با دقت نظارت و اقدام خواهد كرد و تحت تأثير فشارها و فضاسازي‌ها قرار نخواهد گرفت. همچنين وزير كشور نيز گزارشي از فعاليت‌هاي ستاد انتخابات كشور در جهت برگزاري انتخاباتي پرشور و قانوني بيان كرد. رحماني فضلي با اشاره به اقدامات مختلف وزارت كشور از جمله به‌كارگيري ظرفيت‌هاي قانوني كشور، اطلاع‌رساني به روز و شفاف، تلاش براي تأمين امنيت كامل و بسيج و ساماندهي همه امكانات مورد نياز، گفت: وزارت كشور تعامل بسيار خوبي با دستگاه‌هاي مسئول در امر انتخابات داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار