کد خبر: 765648
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
پيامد دستگيري تفنگداران به دست سپاه در تبليغات انتخاباتي امريكا و روزنامه‌هاي صهيونيستي
در شرايطي كه مقامات دولت امريكا از ايران به خاطر آزادي ملوان‌هاي اين كشور تقدير و تشكر كردند ولي نامزدهاي جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري امريكا بازداشت و آزادي 10ملوان امريكايي را به دست ايران به شدت محكوم كردند.
در شرايطي كه مقامات دولت امريكا از ايران به خاطر آزادي ملوان‌هاي اين كشور تقدير و تشكر كردند ولي نامزدهاي جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري امريكا بازداشت و آزادي 10ملوان امريكايي را به دست ايران به شدت محكوم كردند. سناتور تد كروز گفت: لزومي نداشت امريكا در برابر ايران زانو بزند.
موضوع دستگيري ۱۰ ملوان امريكايي توسط نيروهاي سپاه پاسداران ايران در آب‌هاي خليج فارس همچنان در امريكا محل مناقشه است و جمهوريخواهان از اين فرصت براي انتقاد از دولت باراك اوباما، رئيس جمهور امريكا و سياست‌هايش استفاده مي‌كنند. در مناظره انتخاباتي نامزدهاي جمهوريخواه رياست جمهوري امريكا كه پنج‌شنبه شب در كاروليناي جنوبي انجام ‌شد، تد كروز، سناتور اهل تگزاس در همان ابتداي مناظره نسبت به بازداشت 10ملوان امريكايي توسط ايران ابراز انزجار كرد. كروز از اوباما انتقاد كرد كه چرا مسئله بازداشت آنها را در نطق سالانه خود در كنگره مطرح نكرده است. جمهوريخواهان از اينكه اوباما در سخنراني سالانه خود در كنگره به موضوع بازداشت ملوانان امريكايي اشاره‌اي نكرد، عصباني شدند. تد كروز گفت: «اگر من رئيس‌جمهور شوم، هيچ سربازي با هر مليتي كه باشد را وادار به زانو زدن نمي‌كنم.» ويدئويي كه ملوانان امريكايي را زانو زده با دستان روي سر نشان مي‌داد و بعد عذرخواهي يكي از آنها به خاطر ورود به آب ايران در مصاحبه‌اي تلويزيوني با صدا و سيما باعث خشم قانونگذاران امريكايي شد.  كريس كريستي فرماندار نيوجرسي هم گفت: ‌«اوباما اجازه داد ايران ملوانان امريكايي را گروگان بگيرد كه ضعف امريكا را به نمايش گذاشت.» به گزارش خبرگزاري فرانسه دونالد ترامپ، نامزد پيشتاز جمهوريخواهان هم پيش از اين مناظره در توئيتر نوشته بود: ‌«فكر مي‌كنيد اگر اين ملوان‌ها روس بودند ايران اين طور قدرت‌نمايي مي‌كرد؟ كشور ما سرافكنده شد.» جمهوريخواهان به علت فقدان ‌استقامت در برخورد با ايران از دولت اوباما انتقاد كردند و گفتند كه «ضعف امريكا باعث بي‌ثباتي» در اين منطقه پرتلاطم مي‌شود. همچنين استيو اسكاليس ديگر عضو جمهوريخواه مجلس نمايندگان امريكا در اين گردهمايي زمستاني حزب جمهوريخواه امريكا گفت: «اين واقعيت كه ايران عملا دو شناور نيروي دريايي امريكا را توقيف مي‌كند و رئيس جمهور امريكا حتي در مورد آن صحبت نمي‌كند، در واقع ناديده گرفتن اين حقيقت است كه ما در زمينه امنيت ملي با مشكلاتي روبه‌رو هستيم.» وي افزود: «اگر دشمنان ما از توان امريكا در جهان واهمه داشتند، هرگز چنين اتفاقي رخ نمي‌داد.» سناتور ماركو روبيو نيز از اين فرصت براي تاختن به هيلاري كلينتون، نامزد پيشتاز دموكرات‌ها استفاده كرده و گفته كلينتون نيز مانند هم حزبي‌اش اوباما، قصد دارد رويه معامله با دشمنان ما را ادامه دهد.  اظهارات نامزدهاي جمهوريخواه امريكا درحالي است كه بيشتر رسانه‌هاي غربي در روايت و تحليل خود از ماجراي دستگيري و آزادي ملوانان امريكايي به وسيله ايران، به نقش ديپلماسي و ارتباط بين دو كشور در مديريت اين رويداد اشاره كردند. هرچند ملوانان امريكايي در كمتر از 24 ساعت آزاد شدند و جان كري وزير امور خارجه امريكا نيز به خاطر آزادي آنان از ايران تشكر كرد اما اين مسئله اين روزها موجي شده كه جمهوريخواهان امريكايي سوار بر آن به اوباما و سياست‌هايش در قبال ايران و البته دموكرات‌ها مي‌تازند. جان كري روز چهارشنبه ضمن تشكر از ايراني‌ها به خاطر همكاري در اين زمينه گفت: «همه ما مي‌توانيم تصور كنيم كه اگر اتفاق مشابهي سه يا چهار سال قبل مي‌افتاد به كجا مي‌كشيد.»
 
شكست امريكا برابر ايران
سايت خبري وابسته به رژيم صهيونيستي تأكيد كرد، رسانه‌هاي اين رژيم پس از افتادن در تله و انتشار تصاوير خفت‌بار تفنگداران دستگير شده امريكايي، ماجراي دستگيري اين تفنگداران را روز شكست امريكا در برابر ايران دانستند. سايت «المصدر» تأكيد كرد كه تيتر اصلي روزنامه‌هاي روز پنج‌شنبه رژيم صهيونيستي «روز شكست امريكا در برابر ايران» بود. المصدر خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران تفنگداران دريايي امريكايي را كه وارد آب‌هاي ايران شده بودند دستگير كرد. از اين تفنگداران در حالي كه به نشانه تسليم زانو زده و دست‌هايشان را روي سر خود قرار داده بودند عكس گرفته شد. آنان قبل از آزادي به خاطر ميزباني تشكر كردند، حتي وزير امورخارجه امريكا از تعامل ايراني‌ها در اين موضوع قدرداني و تشكر كرد. اين سايت وابسته به رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: اين ماجرا درحالي روي داد كه يك هفته توفاني از روابط بحراني بين ايران و چند كشور عربي حاشيه خليج فارس و قطع روابط ديپلماتيك، سپري مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
امریکاییها با گفتن این مطالب مظلوم نمایی می کنند و خر مراد را سوار می شوند . شما چرا ... به آنها کمک می کنیدو این... را تیتر می کنید !!!؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار