کد خبر: 763735
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
دفتر نشر آثار هاشمی رفسنجانی با عاملیت آقای "م.م.ا." از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سال ۸۶ مبلغ ۵.۲میلیارد تومان وام بانکی بدون وثیقه از بانک ملی گرفته که با گذشت ۸ سال هنوز بازپرداخت نشده و پرونده در دیوان محاسبات هم مورد بررسی قرار گرفته است.

 تسنیم: آقای "م.م.ا." که از اساتید دانشگاه آزاد و مدیرمسئول یکی از روزنامه‌های توقیف شده اصلاح‌طلب است، طی کمتر از شش ماه در سال 86 طی پنج فقره مبلغ 5.2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از بزرگ‌ترین بانک دولتی کشور قبل از ترهین هرگونه وثیقه‌ای دریافت می‌کند که هنوز بازپرداخت نکرده است، این در حالی است که طبق اسناد موجود قرار بود این تسهیلات طی یک سال بازپرداخت گردد.

با بررسی‌هایی که در خصوص دلایل پرداخت وام بدون وثیقه به این چهره شاخص اصلاح‌طلب شده، دریافتیم که تسهیلات به این فرد با درخواست مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت شده است.

در یکی از این 5 فقره تسهیلات که مبلغ 1.5 میلیارد تومان در سال 86 پرداخت شده و هنوز اقساط آن بازپرداخت نگردیده است، بنا به درخواست مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اداره امور شعب مرکز تهران بانک ملی ایران طی نامه‌ای با این درخواست موافقت کرده است.

در نامه اداره امور شعب مرکز تهران بانک ملی آمده است: "عطف به نامه شماره 2752 مورخ 86.8.6 اعلام می‌دارد پیشنهاد شعبه در جلسه مورخ 86.8.6 کمیته معاملات و تسهیلات مالی این اداره مطرح و با اعطای مبلغ پانزده میلیارد ریال تسهیلات به مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در قالب عقد فروش اقساطی به‌منظور خرید مواد اولیه مورد نیاز به‌مدت نه ماه بازپرداخت اقساط در یک قسط با ملحوظ نمودن نرخ سود طبق تعرفه در قبال 30% غیرمنقول ارزنده، سهل البیع و بلامعارض (حداکثر ظرف مدت سه ماه) مابقی اخذ سفته تضمینی به امضای مؤسسه به ظهرنویسی آقای دکتر م.م.الف. با رعایت کلیه ضوابط و دستورالعملهای صادره موافقت به عمل آمد".

بر اساس محاسبات کارشناسی، در حالی که این فرد با مشارکت مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 86 مبلغ 5.2 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و اقساط آن را بازپرداخت نکرده است، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده این پول در 8 سال گذشته، حداقل 15.2 میلیارد تومان فقط بابت اصل پول و مالیات به دولت بدهکار است که هنوز پرداخت نکرده است.

برخی خبرها هم حاکی است، مبالغ این وام‌ها بین دفتر نشر آثار هاشمی رفسنجانی و آقای م.م.ا. تقسیم شده است. دیوان محاسبات هم وارد این ماجرا شده و حکمی صادر کرده که باید اقساط بازپرداخت شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
4
4
نوشته 15 میلیارد ریال با عددی که شما نوشتید مغایره در ضمن این موافقت بانک ملی با اعطای وام با 30 درصد بهره است ودر این سندی که داده اید نشانی از تخلف نیست از خدا بترسید
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
لطفا متن را کامل بخوانید بعد نظر بدید و بیخودی تهمت نزنید چند سطر بالاتر از سند را بخون و از خدا بترس
خیر خواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
2
این اقای ناشناسی که خیلی سینه چاک ایت الله ...است و فقط رقمها راباهم مطابقت میکند وازخداترسی هم حرف میزند مثل دیگر مخلصان چشم وگوش بسته اقای هاشمی ،این قسمت از مطلب راکه هنوزوام را پس نداده است ،نخوانده وندیده ویانخواسته ببیند! تازه کمی سواد واندکی بی حب وبغض بودن ،به طرف میفهماند که نوشته شده دریکی از مواردیک ونیم میلیاردرابدون وثیقه وبا سفارش جناب ایت الله وام گرفته است .تکرار میکنم که هنوز پس نداده است !میفهمی اقای ناشناس.بعدش هم شما خیلی نگران ...ایت الله نباش ،ایشان انقدر ... شده اند که بدون سلام برای رهبری عزیز_ولایت فقیه _نامه بنویسد،بنابر این اگر مدرک این منبع خبر ناقص باشد بادندانهای تیز ایل وتبار ...طرف است .... از خون شهدا ونجابت نظام ورافت رهبری خوب زره هائی برای خود بافته اند وعین شما خیلی هم طلبکارند،پس لطفا"به ایشان بگید که از خدا بترسد ،شاید اثر کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
2
0
اولامبلغ وام در نامه مذکور ۱۵۰میلیون تومان است دوما این نامه فقط دستور پرداخت را داده معلوم نیست بانک عامل این وام را پرداخت کرده یا خیر لذا شما واقعااعمال حسنه ای اگر احیانا داشته باشید به ثمن بخس به حساب هاشمی واریز کردیدوای برشما ...
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
2
طرفداران اقای هاشمی "نوکیسه هائی
هستند"که از سر سردار سازندگی به نوائی رسیده اند.وگرنه اقای هاشمی کجا ومردم عادی کجا "که بخواهند از بدبختی های ان دوران واحیائ سرمایه داری ان دوران دفاع کنند.بضمنا بانک ملی اگر20 میلیون تومان بخواهد بفردی وام دهد"چند نفر ضامن لازم دارد؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
2
ا ا ا ا اون موقع هم حروف اختصاری رایج بوده ها حتی در یک نامه رسمی ببینید دکتر م م ا جل الخالق ...
خادم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
1- گویا بعضی افراد که سواد کافی نیز ندارند و مبلغ پانزده میلیارد ریال را نیز تشخیص نمی دهند مجبور هستند که نظر بدهند.
2- قرار بوده که در 9 قسط تسویه گردد بانک پاسخ گو باشد تا حالا چه تعداد از اقساط پرداخت گردیده است.
3- باز بانک پاسخگو باشد که به استناد کدام قانون بیت المال را اینگونه حراج کرده اند در حالی که هیچ تولید کننده اس در کشور نمی تواند مبلغ اندکی برای تولید وام دریافت کند.
4- جناب آقای رئیسی یکبار دیگر نیز برای رضای خدا یقه این آقایان بانکی را بگیرید که روی چه حساب و کتابی چنین وامی را از بیت المال پرداخت کرده اند و آیا این بیت المال امانت است و یا مال پدر این آقایان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
2
0
دفتر آقای هاشمی اطلاع رسانی کامل نمودند وجریانی که شما ... به راه انداختید کاملا بی اساس است شما پی گیر میلیاردها دلار نفتی با قیمت بشکه ای 120دلار دوران پاک ترین دولت تاریخ!!!باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
نه اینکه شما پیگیر اختلاسهای میلیاردی دردولت اصلاحات وسازندگی بودی ،لازم نیست هرحرفی که رئیس آن دولت می زند شما مدام برسرمنتقدان بکوبید.بهتراست آینه به دست بگیرید خطاهای دولت خودرا که طرفدار آن بودید به دست بگیریدخطاهایی مثل توزیع سبد کالا همراه با نشان دادن صحنه های کتک کاری مردم درصف سبد کالاونشان دادن این صحنه ها به تمام دنیا،هماهنگی با ش.دررانتهای میلیاردی دردولت اصلاحات وسازندگی،اختلاسهای میلیاردی آقازاده محترم دردولت اصلاحات وسازندگی،نفوذ شرکتهای هرمی به ادارات دولتی دردولت اصلاحات (که خودش را دولت با نظم اقتصادی میدانست).شرکت درکنفرانس منحوس وموهون ومستهجن برلین درسال 1381وهزینه های میلیاردی درآن سفر وحمابت آشکار رئیس دولت اصلاحات از آنها(واین درحالی بود که از استخدام نسل جوان خبری نبود وبه قول خودتان (ما دولت ثروتمند نبودیم شما ثروتمندنبودید پس هزینه میلیاردی شرکت درکنفرانس ننگین برلین از کجا تامین
می شد؟، ) نشراکاذیب وتوهین وافترا به ائمه اطهار(ع) وبزرگان نظام درنشریات وابسته به اصلاح طلبان که از حمایتهای میلیاردی مالی دولت اصلاحات بی بهره نیود.راستی دولت منضبط شما به قول خودتان ثروتمندترین دولت تاریخ نبود پس این هزینه های گزاف ومیلیاردی بیهوده چگونه مصرف می شد؟
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
2
...همه باید در مقابل مردم پاسخ گو باشد.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
عجب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار