کد خبر: 762025
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
انتخابات دهم رياست جمهوري و فتنه پس از آن را بايد يكي از پيچيده‌ترين شرايط چهار دهه گذشته انقلاب اسلامي دانست كه به واسطه آن ريزش‌ها و رويش‌هاي فراواني در مقابل جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.
جعفر تکبیری
انتخابات دهم رياست جمهوري و فتنه پس از آن را بايد يكي از پيچيده‌ترين شرايط چهار دهه گذشته انقلاب اسلامي دانست كه به واسطه آن ريزش‌ها و رويش‌هاي فراواني در مقابل جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت. فتنه‌اي بي نظير كه گروه‌ها و جريانات سياسي و بسياري از شخصيت‌هاي شناخته شده كشور، در شناخت حق و باطل آن دچار بحران شدند و همين موضوع باعث شد تا در ادامه با چالش‌هاي جدي در عرصه سياسي كشور روبه‌رو شوند. اين روند پيچيده تا آنجا ادامه پيدا كرد كه پس از هشت‌ماه صبوري مردم و نظام، به يكباره خروش عمومي عليه فتنه‌گراني كه به هتك حرمت عاشوراي حسيني پرداخته بودند، بساط اين بازي هشت‌ماهه برچيده شد. خروشي عمومي در 9 دي كه در تقويم مناسبت‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران ثبت شد و هرساله توسط اقشار مختلف مردم مورد پاسداشت قرار مي‌گيرد.
اما در اين ميان نكته قابل ذكر، نقش بي‌بديل ولايت فقيه در دفع اين تهديد بزرگ عليه كشور بود. رهبر معظم انقلاب همواره در اين واقعه كوشيدند كه با شفاف‌سازي عرصه و ارائه هشدارها براي آگاهي‌بخشي ملت به ويژه نخبگان و خواص، كشتي نظام را از توفاني كه در آن گرفتار شده، نجات دهند. ايشان در سخنراني‌هاي مكرر خود در ايام فتنه و پس از فتنه 88 كوشيدند با ارائه مثال‌هاي تاريخي و بيان وقايع پشت پرده جرياني كه عليه جمهوريت و اسلاميت نظام قيام كرده بود، فضا را براي نخبگاني كه دچار تحليل غلط در اين مسير شده‌اند، شفاف نمايند. ‌  اين اشارات و شفاف‌سازی‌های  رهبر معظم انقلاب در حالي صورت گرفت كه امروز با گذشت بيش از شش سال از وقايع تلخ آن روزهاي كشور، مسببان و بانيان اين فتنه به واسطه روي كار آمدن دولت اعتدالي به دنبال بازگشت بدون هزينه به قدرت هستند.
‌ ‌  
فتنه را نبايد فراموش كرد
اين حركت جريان تجديد نظر طلب براي بازگشت آرام و بدون سر و صدا به حاكميت، بار ديگر از مسير انتخابات در حال شكل گيري است، روندي كه اين جريان در سال 88 نسبت به تخريب و زير سوال بردن آن همت گمارد و حالا به نردباني براي اين بازگشت تبديل شده است، به نحوي كه در جريان ثبت نام از كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي بسياري از چهره‌هاي مشهور اين جريان با حضور در محل‌هاي مخصوص ثبت نام، ‌براي حضور در انتخابات نام نويسي كردند تا از همان فيلتري بگذرند كه در سال 1388 حكميت آن را براي رأي دادن در خصوص سلامت انتخابات نپذيرفتند.
در عين حال جريان فتنه و منسوبان به آنها در قبال تلاش هشت ماهه‌‌شان براي ناامن كردن كشور تاكنون هيچ پاسخ شفافي ارائه نكرده‌اند و از همه مهم‌تر آنكه آنها مي‌كوشند برگزاري انتخابات را به بهانه جلب مشاركت عمومي به نفع جمهوري اسلامي ايران به ابزاري براي تطهير خود و بازگشت بدون عذرخواهي به حاكميت تبديل كنند.
‌  از اين رو به خوبي مشخص است كه پرونده فتنه 88 كه رهبر انقلاب آن را «ريشه دار و بيماري عميق قلمداد» كرده‌اند، قرار نيست كه با حضور و مشاركت طراحان اين حوادث تلخ بسته شود؛‌ چراكه قطعا يكي از شاخص‌ها و ملاك‌ها براي تاييد صلاحيت داوطلبان حضور در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري خط مشي آنان در قبال فتنه 88 است. موضوعي كه مي‌تواند باعث عدم تأييد صلاحيت بخش بزرگي از وابستگان به جريان تجديد نظر طلب شود كه مي‌كوشند از فرصت انتخابات براي عبور از فتنه بهره بگيرند.

تلاش براي تحريف فتنه
تجديدنظرطلبان در راستاي عبور از فتنه مي‌كوشند به تحريف واقعيت آنچه كه طي هشت ماه در كشور گذشته، بپردازند. اقدامي كه مي‌كوشد بروز فتنه را يك «سوءتفاهم» معرفي كند يا وقايعي را كه اصل و ريشه نظام را هدف گرفته بود، دعواي انتخاباتي كانديداي پيروز و مغلوب معرفي كنند. كما اينكه هم اكنون افرادي در برخي نهادهاي كشور حضور دارند كه با تقليل جايگاه فتنه در سپهر سياسي كشور و زمينه سازي براي آزادي سران فتنه و هويت بخشيدن به ساير چهره‌هاي وابسته به اين جريان، اهداف و بازي‌هاي سياسي خود را در آستانه انتخابات اجرايي كنند.
‌ ‌ 
كليد فتنه جديد
اما كشور در حالي به فضاي انتخاباتي اسفند ماه وارد مي‌شود كه هنوز دغدغه‌هاي بسياري در خصوص وقوع فتنه‌هاي جديد در اين ايام وجود دارد؛ فتنه‌اي كه مي‌تواند اين بار به بهانه رد صلاحيت‌  چهره‌هاي شاخص جريان تجديد نظر‌طلب در انتخابات مجلس باشد. اين نكته‌اي است كه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز عيد فطر سال 90 آن را گوشزد كردند و فرمودند: «انتخابات، تجلي حضور مردم، مظهر مردم‌سالاري ديني و ذخيره و پشتوانه امنيت كشور است و بايد مراقب بود كه اين پشتوانه بزرگ، به چالشي براي امنيت كشور تبديل نشود.»
در اين ميان نگاهي به ريشه‌هاي شكل‌گيري فتنه ۸۸ مي‌تواند زمينه درك بهتر و وسيع‌تر سخنان رهبر انقلاب مبني بر هوشياري درباره انتخابات پيش‌روي مجلس را بيش از پيش فراهم  ‌كند.
شايد زمينه‌هاي شكل‌گيري اين فتنه عميق به روزهاي روي كار آمدن اصلاح‌طلبان در دولت ششم و هفتم و مجلس ششم باز مي‌گردد؛ دوره‌اي كه زمينه‌ساز تقويت بنيان‌هاي سكولاري در جامعه شد كه پديد آورنده آن حلقه‌هاي كيان بود و اين روند تا انتخابات دهم رياست جمهوري ادامه پيدا كرد تا پس از شكست‌هاي متوالي براي بازگشت به قدرت، چهره واقعي اين جريان قدرت‌طلب با هدايت فتنه ۸۸ ظهور پيدا كند. بنابراين اولين و مهم‌ترين عامل وجود يك جريان سكولار قدرت‌طلب در رأس هدايت فتنه ۸۸ بود.
عامل دوم در اين ميان، انتخابات بود كه بستر رشد و نمو و تكثير اين فتنه را فراهم كرد. نگاهي به جريان انقلاب‌هاي رنگي و براندازي‌هاي نرم در كشورهاي بلوك شرق به خوبي نشان مي‌دهد كه زمينه تمامي اين براندازي‌ها ادعاي تقلب در انتخابات بود. فتنه ۸۸ نيز ابتدا با شعار تقلب در انتخابات آغاز شد و سپس پاي خود را فراتر از انتخابات قرار دادند و اركاني را مورد هدف قرار دادند كه هيچ ارتباطي به انتخابات و ادعاي تقلب در آن نداشت.  اما عامل سوم و شايد مهم‌ترين زمينه فتنه ۸۸، خواست نيروهاي خارجي و دشمنان براي براندازي نظام جمهوري اسلامي بود. مؤيد اين ادعا دخالت مستقيم عناصر سفارتخانه‌هاي خارجي در تهران و همچنين حمايت بي‌حد و حصر از اين جريان از تزريق پول گرفته تا پناه دادن به مجرمان فتنه ۸۸ توسط كشورهاي خارجي بود.
از اين رو به نظر مي‌رسد كه با فضاي ايجاد شده پس از برجام كه احتمال نفوذ دشمنان در كشور شدت گرفته، بعيد نيست كه اين بار كليد فتنه از عطش به قدرت بازگشتن جريان تجديدنظرطلب و رد صلاحيت احتمالی چهره‌هاي شاخص آنان توسط دستگاه‌هاي نظارتي و در نهايت دخالت نيروهاي خارجي از طريق پروژه نفوذ شكل بگيرد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
باسمه تعالی شانه
عمق فتنه را باید بدرستی شناخت .
باید بادقت تمام به عمق و وسعت فتنه نگریست و سمت و سوی آن را با همه جوانبش شناخت .
دستهایی که در این پروژه فعال است را باید بدرستی شناخت و نوع عملکرد آنها را دریافت .
فتنه را باید جدی گرفت و با جدیت تمام به حقیقت آن پی برد .
باید بصیرت علوی و همت فاطمی و صبر حسنی واستقامت و ایستادگی حسینی را در زندگی خود پیاده نموده و با الگو گیری از این مسیر ، در صراط مستقیم قرار گرفته و با حرکتی عاشورایی در مقابل فتنه ایستاد .
برنامه هایی که دین مبین اسلام برای ما پیش بینی نموده است ، برنامه هایی است که ما را به پیشگیری در مقابل مشکلات فرا می خواند و می خواهد که امت اسلام همیشه در تمام مسائل آماده و بروز باشد نه اینکه از زمانه خود عقب افتاده و برای مقابله با مسائل و مشکلات دنبال راه چاره باشد . علیرغم اینکه دین مبین اسلام برای مقابله با پیشامدها برنامه های دقیق و حساب شده ای را دارد .
لذا اینکه مقام معظم رهبری بحث بصیرت دینی را خیلی مهم میدانند به همین خاطر است ؛ تا قبل از اینکه فتنه ای شکل بگیرد و خواسته باشیم برای مقابله با آن اقدامی داشته باشیم ؛ بتوانیم فتنه را در درون خفه نموده و اجازه بروز و ظهور به آن ندهیم .
یا امیرالمومنین حیدر .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار