کد خبر: 757270
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
رقابت ستاره آرژانتيني با رونالدو و نيمار براي توپ طلاي 2015
پس از معرفي مسي، رونالدو و نيمار به عنوان سه نامزد نهايي جايزه توپ طلا، حالا شمارش معكوس براي انتخاب برترين فوتباليست جهان در سال 2015 آغاز شده است...
سعيد احمديان
پس از معرفي مسي، رونالدو و نيمار به عنوان سه نامزد نهايي جايزه توپ طلا، حالا شمارش معكوس براي انتخاب برترين فوتباليست جهان در سال 2015 آغاز شده است، مراسمي كه 21 دي ماه در مقر فيفا در سوئيس برگزار مي‌شود و بهترين بازيكن جهان با رأي كارشناسان، مربيان و كاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي كشورهاي جهان مشخص مي‌شود.
مي‌گويند شانس مسي بيشتر است و ستاره آرژانتيني فوتبال جهان از همين حالا مي‌تواند جاي پنجمين توپ طلا را در ويترين افتخاراتش خالي كند. آن هم بعد از اينكه در دو سال گذشته اين رونالدوي پرتغالي بود كه بالاتر از مسي قرار گرفته بود و جايزه بهترين فوتباليست دنيا را در سال‌هاي 2013 و 2014 براي دو سال متوالي كسب كرد. او در سال 2015 شانس بسيار كمي براي رسيدن به توپ طلا دارد؛ چراكه نتوانست در فصلي كه گذشت قهرماني در جامي را با رئال‌مادريد به دست آورد. اين در حالي است كه رقيب او ليونل مسي فصل رؤيايي را پشت سر گذاشت و توانست جام قهرماني را در سه‌گانه فوتبال اروپا و اسپانيا بالاي سر برد. در حال حاضر ليونل مسي چهار توپ طلا و رونالدو سه توپ طلا كسب كرده كه همگي سريالي بوده است. در واقع پس از آنكه كاكا موفق شد توپ طلاي فوتبال جهان را كسب كند، بازيكن ديگري غير از مسي و رونالدو برنده ارزشمندترين جايزه فوتبال جهان نشده است.
    ***
ليونل مسي در واكنش به قرار گرفتن در بين سه نامزد نهايي توپ طلاي سال 2015 مي‌گويد: «دوست داشتم با نيمار و سوارز روي سكوي توپ طلا مي‌رفتيم. لوئيز شايسته حضور در جمع سه كانديداي نهايي بود ولي كريستيانو هم عالي كار كرده و سال خوبي داشته است. به هر حال اوقات خوبي را در مراسم گالاي فيفا خواهيم داشت.» او در ادامه اشاره مي‌كند در صورتي كه توپ طلا را بگيرد، آن را به پسرش خواهد داد: «دوست دارم اين جايزه را به پسرم، تياگو اهدا كنم. هر موقع كه قصد ترك خانه را دارم، هميشه پسرم به من مي‌گويد مي‌روي كه دوباره گل بزني؟ و من هم به او مي‌گويم بله براي گلزني مي‌روم.» نيمار كه جزو سه نامزد نهايي كسب توپ طلا قرار گرفته است هم به ستايش از ليونل مسي پرداخته و تأكيد كرده است كه اين ستاره آرژانتيني هنوز بهترين بازيكن جهان است: «از نظر من مسي هنوز بهترين است. سوارز هم بازيكن بسيار بزرگي است و اين شايستگي را داشت كه با من و مسي براي كسب توپ طلا رقابت كند. او مهاجم بسيار خوبي است.»
    ***
شانس بالاي مسي براي دريافت توپ طلا، رقيب اصلي‌اش رونالدو را هم وادار به قبول شكست، آن هم در فاصله يك ماه و نيم به انتخاب برنده توپ طلا كرده است. رونالدو مي‌گويد: «اگر صادق باشيم مسي شانس بيشتري براي كسب توپ طلا دارد. شما تيمتان به قهرماني در ليگ قهرمانان و ليگ مي‌رسد كه نقش زيادي هم در كسب آن داشته‌ايد به همين خاطر طبيعتاً از شانس بالايي براي انتخاب به عنوان بهترين بازيكن برخوردار مي‌شويد. من فصل گذشته بهترين عملكرد فوتبالي خودم را داشتم و توانستم بهترين گلزن قاره اروپا باشم ولي انتخاب به عنوان بهترين بازيكن جهان به رأي افراد بستگي دارد ولي اين اصلاً براي من مهم نيست؛ چراكه اصلاً فكرش را نمي‌كردم بتوانم اين جايزه را براي سه بار كسب كنم.»
    ***
برخي منتظر اين بودند تا به جاي رونالدو، لوئيس سوارز در اين فهرست قرار بگيرد ولي چنين نشد. سوارز در مصاحبه با خبرنگاران و در واكنش به اين موضوع گفت: «از اينكه بين نامزدهاي نهايي توپ طلا قرار نگرفتم، عصباني نيستم. از شانس خودم در اين زمينه آگاه بودم. از حضور در بارسلونا و كنار دو فوق ستاره همچون مسي و نيمار به خودم مي‌بالم و همه هدفم كمك به موفقيت‌هاي بيشتر تيم است. از نظر من، مسي بهترين و نيمار، دومين بازيكن برتر دنياست. در اين مورد شكي ندارم.» مسي، سوارز و نيمار كه به  MSN معروف هستند در سال 2015 تاكنون مجموعاً 125 گل به ثمر رسانده‌اند كه در اين بين سهم سوارز 40 گل بوده است و به همين خاطر پيش‌بيني مي‌شد اين بازيكن شانس بالايي براي حضور داشتن در بين نامزدهاي نهايي توپ را داشته باشد، با اين حال اين كريستين رونالدو بود كه در كنار مسي و نيمار دو زوج خط حمله بارسا قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار