کد خبر: 756982
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
سخنگوي وزارت ارشاد در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان»:
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، توزيع و اكران آثار خارجي بدون هولوگرام اعم از فيلم سينمايي، انيميشن و بازي‌هاي كامپيوتري را جرم اعلام كرد.
مصطفي شاه‌كرمي
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، توزيع و اكران آثار خارجي بدون هولوگرام اعم از فيلم سينمايي، انيميشن و بازي‌هاي كامپيوتري را جرم اعلام كرد.
حسين نوش‌آبادي، معاون حقوقي و سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جريان نشست هفتگي‌اش با اصحاب جرايد و رسانه‌ها ضمن اشاره به اينكه اربعين مظهر وحدت، همبستگي و همزباني امت اسلام و مظهر خيزش و رويش امت اسلام است، گفت: اربعين يادآور مقاومت در برابر انحراف و كج‌فكري است، اربعين رمز ماندگاري عاشورا در طول تاريخ است.
سخنگوي وزارت ارشاد در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره اكران و نمايش بدون دغدغه برخي فيلم‌ها و انيميشن‌هاي خارجي در برخي پرديس‌هاي سينمايي، از جمله پرديس كوروش كه احتمالاً توسط عوامل و دست‌اندركاران اين پرديس‌ها از برخي سايت‌هاي مختلف فضاي مجازي دانلود مي‌شوند، اظهار داشت: محصولات خارجي فاقد هولوگرام وجاهت قانوني ندارند. هر اثري اعم از فيلم انيميشن و بازي‌هايي كه در حوزه‌هاي سني مختلف از بزرگسالان تا كودكان مطرح است اگر از سوي نهادهاي قانوني موفق به دريافت و نصب هولوگرام نشده باشند هم توزيع و هم اكران آن «جرم» است. آنهايي كه خارج از ضوابط و قوانين حق كپي‌رايت اقدام به توزيع يا نشر اين محصولات مي‌كنند و قانون كپي‌رايت را زير پا مي‌گذارند، مجرمند. ارائه اينگونه فيلم‌ها تخلف محسوب مي‌شود و در صورت هرگونه گزارش از اماكني كه مبادرت به توليد و نمايش مي‌كنند از طريق مراجع قانوني رسيدگي مي‌شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين زمينه حساسيت‌هايي دارد و به صورت مرتب نظارت خود را اعمال مي‌كند. طبيعتاً مراكزي مانند پرديس‌هاي سينمايي براي نمايش آثار خارجي بايد مجوز بگيرند و هولوگرام نصب شود. سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره اينكه آيا منتخبان جلال مطابق با فلسفه وجودي و اساسنامه اين جايزه بوده‌اند، تأكيد كرد: ممكن است در هر رويدادي از اين برداشت‌ها و تحليل‌ها صورت گيرد. معتقديم جايزه جلال سعي مي‌كند متناسب با اهدافي كه براي آن در نظر گرفته شده حركت كند. سعي شده اين جايزه مطابق با روح اساسنامه و اهداف برگزاري آن و مطابق با ايده و افكار جلال باشد؛ چراكه جلال فراتر از زمان و مكان خود مي‌انديشيد. افراد مختلف از طيف‌هاي و افكار مختلف بودند، اما معتقديم جشنواره‌هاي ما هر سال بايد سير تكاملي خود را طي كنند و نواقص برطرف شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار