کد خبر: 756981
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور:
دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور معتقد است اگر بخواهيم به دوران باشكوه تمدن ايراني- اسلامي بازگرديم، راه‌هاي مختلفي از جمله كتاب و كتابخواني وجود دارد.
دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور معتقد است اگر بخواهيم به دوران باشكوه تمدن ايراني- اسلامي بازگرديم، راه‌هاي مختلفي از جمله كتاب و كتابخواني وجود دارد.
عليرضا مختارپور گفت: دومين نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربي ديروز منتشر شد. يك بخش از اين نامه نكته‌اي دارد كه بسيار قابل توجه است و در آن اشاره شده كه جهان غرب از تمدن ايراني- اسلامي بهره زيادي برده، اما نكته اينجاست كه نسل جوان ما چقدر از گذشته شكوهمند تمدنمان خبر دارد؟ همانطور كه رهبر انقلاب فرمودند قرون وسطي، براي غرب قرون وسطي است و براي ما سال‌هاي دوران تمدن اسلامي است. گواهي اين ادعا نيز كتاب‌هايي است كه ايشان از آن دوره معرفي كرده‌اند.
وي افزود: البته دانستن اين مطالب چيزي را حل نمي‌كند. افتخار به گذشته هم اگر نخواهيم با آن آينده را بسازيم، تفاخر بيهوده است. اما جوانان ما با اطلاع از اين گذشته مي‌توانند تحريك شوند تا دوباره به همان تمدن برسيم. آن تمدن شكوهمند هم با آن امكانات كم و سختي ساخته شد. يكي از راه‌هاي اينكه به آن جامعه و تمدن مطلوب برسيم، آگاهي است. البته فقط آگاهي كافي نيست و صدق عمل هم شرط است.
دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور ادامه داد: يكي از راه‌هاي گسترش آگاهي هم اين است كه مردم كتاب بخوانند و پيش از مردم، خود كتابدارها بايد كتاب بخوانند. بله درست است، واحدهاي درسي گذرانده و نيروها در ادارات استخدام مي‌شوند. زندگي جريان دارد اما با اين روش علم و آگاهي گسترش پيدا نمي‌كند مگر اينكه فرد دانسته‌هايش را دروني و به آنها عمل كند. فرق آگاهي با دارايي‌هاي ديگر اين بوده است كه آنها قابل پنهان كردن هستند، اما آگاهي را نمي‌توان پنهان كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار