کد خبر: 756975
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه‌اي به عموم جوانان كشورهاي غربي، حوادث تلخ تروريستي فرانسه را زمينه‌اي براي همفكري خواندند...
احمد كاظم‌زاده
چرا رهبر انقلاب به جوانان غربي نامه نوشتند؟حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه‌اي به عموم جوانان كشورهاي غربي، حوادث تلخ تروريستي فرانسه را زمينه‌اي براي همفكري خواندند و با برشمردن نمونه‌هاي دردناكي از «آثار تروريسم مورد حمايت برخي قدرت‌هاي بزرگ در دنياي اسلام، پشتيباني از تروريسم دولتي اسرائيل و لشكركشي‌هاي خسارت‌آفرين سال‌هاي اخير به دنياي اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان كردند: من از شما جوانان مي‌خواهم كه بر مبناي يك شناخت درست و با ژرف‌بيني و استفاده از تجربه‌هاي ناگوار، بنيان‌هاي يك تعامل صحيح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پي‌ريزي كنيد. اين دومين نامه‌اي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در كمتر از يك‌سال گذشته خطاب به جوانان غربي به نگارش درآورده‌اند. باز كردن باب گفت‌وگو با جوانان غربي در امتداد همان رويكرد گفت‌وگو با جوانان داخل قرار دارد كه رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پيش در دستور كارشان قرار داده‌اند اما از آنجا كه امكان گفت‌وگوي مستقيم و حضوري با جوانان غربي همانند جوانان ايراني امكانپذير نيست، بنابراين رهبر معظم انقلاب ابتكار نگارش نامه را براي گفت‌وگو و تعامل با جوانان غربي اتخاذ كرده‌‌اند.
اما در اينكه چرا رهبر معظم انقلاب در نامه‌هايشان عموماً جوانان غربي را مورد خطاب قرار داده‌اند به چند عامل مي‌توان اشاره كرد: نخست اينكه رهبر معظم انقلاب در دعوتنامه‌هايشان عموماً خلق جهاني نو بر اساس آموزه‌هاي اصيل اسلام راستين كه مورد عنايت دارند كه هم زمانبر است و هم اينكه نيازمند حس و انگيزه تغيير است كه جوانان با توجه به شرايط سني و بالندگي خود از اين ويژگي‌ها برخوردارند اما جمعيت ميانسال و به‌خصوص سالخورده كه اغلب جمعيت كشورهاي غربي را تشكيل مي‌دهند به لحاظ افكار و گرايشات محافظه كاري از انعطاف و شرايط لازم براي اين هدف برخوردار نيستند. از طرف ديگر اين عمدتاً جوانان مسلمان ساكن كشورهاي غربي هستند كه مورد فريب رهبران گروه‌ها و مفتي‌هاي تكفيري قرار مي‌گيرند يا اينكه همانند جوانان غربي مورد آماج تبليغات نژادپرستي و انتقام‌جويانه مافياي صهيونيستي و گروه‌هاي راستگراي افراطي قرار دارند و به اقدامات ضد اسلامي تحريك مي‌شوند.
در واقع رهبر معظم انقلاب با نگاشتن نامه رسانه جديدي را براي گفت‌وگوي مستقيم با جوانان غربي به‌كار گرفته‌اند كه مي‌تواند با پاسخ متقابل جوانان غربي همراه شود و حتي باب گفت‌وگوي مستقيم و بي‌واسطه جوانان غربي را با رهبر معظم انقلاب فراهم سازد. همچنين با توجه به اينكه امروزه در سايه گسترش رسانه‌هاي نوين، شبكه‌هاي اجتماعي گسترده و جديدي براي انتقال بي‌واسطه پيام به‌خصوص براي نسل جوان فراهم شده است، بنابراين ابتكار رهبر معظم انقلاب در نگارش نامه به جوانان غربي امكان استفاده از اين فرصت استثنايي را نيز فراهم كرده است. در شرايطي كه امپريالسم خبري و رسانه‌اي غربي تلاش مي‌كنند پيشرفت‌هاي صورت گرفته در عرصه رسانه‌هاي نوين را به تهديدي براي جوانان كشورهاي در حال توسعه تبديل كنند و آنان را به انحراف بكشانند، ابتكار جديد رهبر معظم انقلاب نشان مي‌دهد ايشان چگونه توانسته‌اند از فرصت رسانه‌هاي نوين و شبكه‌هاي مجازي براي انتقال پيام انقلاب به جوانان غربي استفاده كنند.
به لحاظ محتوايي نيز نامه رهبر معظم انقلاب اسلامي به جوانان غربي كاملاً مبتكرانه است و نشان مي‌دهد ايشان چگونه با دقت و ظرافت توانسته‌اند از حس و انزجاري كه افكار عمومي غرب از جمله جوانان ازحملات تروريستي پاريس پيدا كرده اند، آنها را به درك درد و زجري كه فلسطيني‌ها سال‌هاست از اشغال فلسطين مي‌كشند يا مردم عراق و افغانستان و ديگر كشورهاي اسلامي منطقه از ناحيه سياست‌هاي نظامي‌گرانه امريكا متحمل شده‌اند، رهنمون كرده و از اين طريق كوشيده‌اند حس همدردي را در آنها زنده سازند.  هر چند نامه رهبر معظم انقلاب در تعدادي از رسانه‌هاي غربي و عربي و حتي صهيونيستي انعكاس يافت اما درمجموع رويكرد غالب رسانه‌ها و به‌خصوص خبرگزاري‌هاي غربي در قبال اين نامه بر سانسور مبتني بوده است و اين نشان مي‌دهد غرب نمي‌خواهد پيام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي به گوش جوانان غربي برسد و آنها از روشن شدن واقعيت‌ها در اين زمينه هراس دارند. يكي از دلايل اتخاذ چنين رويكردي اين است كه رهبر معظم انقلاب در اين نامه رويكرد دوگانه دولت‌هاي غربي را در قبال تروريسم به نقد كشيده‌اند و در عين حال از نقش و تأثير سياست‌ها و عملكرد دولت‌هاي غربي در ظهور تروريسم و ادامه آن پرده‌برداري كرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
تو هم میخوای کاندید مجلس بشی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار