کد خبر: 756910
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند «ازدواج سبز» فرافکنی مسئولان در حوزه‌های کاری خودشان است، گفت: بهتر است مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاسخ دهند برای ازدواج آسان جوانان چه اقداماتی انجام داده‌اند؟
مریم ورزدار با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد، گفت: یکی از اولویت‌هایی که باید مسئولین و متولیان امر بر روی آن سرمایه گذاری کنند بحث ازدواج جوانان است، و این یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان ما است که وقتی با جوانان صحبت می‌شود از اینکه امکانات لازم برای ازدواج در اختیار آنها قرار ندارد ناراحت هستند و آن را علت برخی از کارهای خود مطرح می‌کنند.
 
وی ادامه داد: باید هر کسی در حیطه کاری خود هرکاری می‌تواند برای ازدواج آسان جوانان انجام دهد اما اینکه یک معاون وزیر در حوزه جوانان که باید سیاست‌گذاری‌ها و اجرای برخی برنامه‌ها در حوزه جوانان را انجام دهد طرح‌هایی مانند ازدواج سبز را مطرح می‌کند نوعی فرافکنی است که در حقیقت در حوزه‌ای که ارتباطی به آنها ندارد وارد می‌شوند و این نظر دادن در سایر حوزه‌های کاری است که با این اقدامات مسئولان حوزه جوانان نمی‌توانند مسئولیت‌ها را از دوش خود بردارند.
 
این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: متأسفانه هم اکنون بیشتر اقدامات در وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش متمرکز شده است است و مشکلات جوانان در موضوع اشتغال و ازدواج را فراموش کرده‌اند که این موضوع جامعه را دچار مشکل می‌کند به نظر بنده به جای اینکه معاون امور جوانان دغدغه‌های محیط زیستی خود را مطرح کند بهتر است مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاسخ دهند که در مدتی که مسئولیت این حوزه را بر عهده دارند برای ازدواج جوانان، اشتغال و مسائل فرهنگی چه کار مهمی انجام داده‌اند؟.
 
ورزدار اظهار داشت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید پاسخ دهند برای ازدواج آسان جوانان چه اقداماتی انجام داده‌اند، اگر مسئولان این دغدغه را داشتند می‌توانستند تمام نهادها را با خود همراه کنند تا کاری در این حوزه انجام شود.
 
وی افزود: اگر به جای طرح ازدواج سبز با شهرداری‌ها هماهنگ شوند که برخی سالن‌ها را با قیمت پایین در اختیار جوانان قرار دهند کارگشاتر است یا با نهادهای مرتبط همراه شوند تا جوانان ظرف یک‌سال اول زندگی مشترکشان خانه‌ای با کرایه کمتر در اختیار داشته باشند و بهتر است بحث‌های محیط زیست را به خود آنها محول کنند.
 
این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: متأسفانه در جامعه ما هر مسئولی در حوزه کاری دیگران اظهار نظر می‌کند وقتی به سراغ محیط زیست می‌رویم از مسائل سیاسی صحبت می‌کند و وقتی به سراغ جوانان می‌رویم از محیط زیست صحبت می شود و هیچکس انگار نمی‌خواهد قبول کند که شرح وظایف اصلی او در چه زمینه‌ای است. بهتر است مسئولان حوزه جوانان در حوزه عمل خودشان طرح و برنامه ارائه دهند و به دنبال حل مشکل اصلی جوانان باشند و به دنبال حاشیه‌ها نروند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار