کد خبر: 756895
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
بنا به اعلام سازمان هواشناسی سه استان هم‌مرز با عراق در روزهای سه شنبه تا پنج‌شنبه بارانی خواهند بود و کاهش دما در این استان‌ها نیز محسوس است. تهران و ۱۴ استان دیگر هم در روز اربعین خواهند بود.
سازمان هواشناسی کشور اطلاعیه‌ای را ویژه ایام اربعین حسینی(ع) منتشر کرد.
 
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
1. بررسی آخرین داده‌ها والگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در مناطق مرکزی طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و اوایل روز سه شنبه است که پیامد آن تداوم آلودگی هوا و پایین‌بودن کیفیت آن درشهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، کرج، اصفهان، اراک و قزوین است.
 
2. از بعداز ظهر سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و درمناطق کوهستانی بارش برف دراستان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق شمال غرب آغاز می‌شود که از اواخر سه‌شنبه استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را هم را می‌گیرد.
 
از پنج شنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای سرد به استان‌های ساحلی دریای خزر بر شدت بارش افزوده شده که تا جمعه ادامه می‌یابد و در غالب استان‌های کشور با کاهش قابل توجه دما همراه خواهد بود.  
 
براین اساس، شرایط جوی به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
 
سه شنبه 94/09/10: بارش باران و برف دراستان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان و بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی و بتدریج قم، قزوین، البرز و تهران صورت می‌گیرد. شدت بارش در استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه است.
 
چهارشنبه 94/09/11: بارش باران و در ارتفاعات بارش برف دراستان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران صورت می‌گیرد. شدت بارش در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان و کرمانشاه است.
 
پنج شنبه 94/09/12 و جمعه 94/09/13: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهند بود.
 
3. شایان توجه است که با استقرار سامانه بارش زا از دوشنبه بر روی کشور عراق ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت از اواخر دوشنبه و اوایل روز سه‌شنبه پیش بینی می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و کاهش محسوس دما در روزهای جمعه و شنبه رخ خواهد داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار