کد خبر: 756866
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از آماده باش کامل نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی غرب کشور در روزهای مانده به اربعین خبر داد.
ایسنا: دکتر صائب مدرسی با بیان اینکه بنا به دستور مقام معظم رهبری هشت کمیته برای انجام امور اربعین تشکیل شده است، افزود: کمیته بهداشت و درمان یکی از این هشت کمیته است که ریاست آن برعهده رییس اورژانس کشور است.

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب اورژانس غرب کشور مسئولیت استان‌های ایلام، همدان و کردستان را نیز برعهده دارد، گفت: به همراه وزیر بهداشت جهت بررسی شرایط و بهبود خدمات رسانی به زائرین بازدیدی از مرز مهران داشته‌ایم. در بازدید صورت گرفته از بیمارستان‌های موجود در مسیر تردد زائرین در استان کرمانشاه و ایلام جهت بستری مصدومان احتمالی، بخش‌های خاصی از این بیمارستان‌ها را خالی کرده‌ایم تا جهت بستری مصدومان احتمالی یا افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی واگیر شده‌اند، آماده باشد.

مدرسی از آماده‌باش تمام نیروهای اورژانس در سطح استان از 6 تا 17 آذرماه به مناسبت ایام اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: تمام نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی غرب کشور در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز از استان‌های دیگر هم کمک اعزام می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون تمام جاده‌های منتهی به مرز مهران در سطح استان کرمانشاه و ایلام تحت پوشش کامل نیروهای اورژانش قرار دارند. با توجه به تجربه سال گذشته و با شناسایی نقاط حادثه خیز و محل تجمع زائران 15 تیم امدادی اورژانس در مسیر کنگاور تا مرز مهران مستقر هستند تا در صورت نیاز به سرعت وارد عمل شوند.

مدرسی با اشاره به وجود یک دستگاه هلی‌کوپتر اورژانس در سطح استان، گفت: استان مازندران نیز تنها هلی‌کوپتر اورژانس اختصاصی خود را به ما تحویل داده که پس از انجام سوخت‌گیری در کرمانشاه آن را به مرز مهران اعزام کرده‌ایم. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در سطح استان نیز فعال است که دستگاه دوم هم امروز به استان فرستاده می‌شود.

مدرسی اظهار کرد: در حال حاضر تمام 52 پایگاه اورژانس در سطح استان آماده باش هستند و علاوه بر آماده باش 85 دستگاه آمبولانس در سطح استان کرمانشاه، در صورت نیاز از استان‌های دیگر نیز آمبولانس به استان ایلام اعزام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار