کد خبر: 756865
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ه) کشور گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰۰ هزار حامی ایتام در کشور وجود دارد که در تلاشیم بر این تعداد بیفزاییم.
 مهر: سید پرویز فتاح روز یک شنبه در بیست و سومین همایش منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۴۰۰ حامی ساکن خارج از سیستان و بلوچستان هستند که بیشتر آنان نیز شیعه مذهب بوده و ایتام استان را که بیشتر آنان اهل تسنن هستند، حمایت می کنند.

وی مهمترین طرح های کمیته امداد را اعطای وام بصورت قرض الحسنه با کمترین سود بوده عنوان کرد و افزود: این امر نشان از جلوه بانکداری اسلامی است.

وی هدف از اعطای تسهیلات به اقشار کم در آمد جامعه، کمک به اقتصاد و ایجاد کسب و کار در بین آنان عنوان کرد و افزود: در سال قبل به پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان وام قرض الحسنه اعطا شده است.

رئیس کمیته امداد کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اعطای وام قرض الحسنه باعث کارآفرینی و برکت افزایی می شود تمام موسسه های مالی و بانک ها باید نسبت به اعطا اینگونه وام ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: کمیته امداد آموزش را برای اجرای بهتر طرح های اشتغالزایی به افراد در دستور کار قرار داده تا زمینه خود اشتغالی و خودکفایی برای مددجویان فراهم شود.

فتاح با اشاره به مبحث بیکاری و تلاش برای ایجاد شغل در جامعه افزود: دو نوع اشتغالزایی کلان و فردی می تواند زمینه اشتغال به کار افراد را فراهم کند.

* اشتغال زایی کلان وظیفه دولت است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه اشتغال زایی کلان وظیفه دولت است، افزود: اولویت کمیته امداد اعطای تسهیلات اشتغالزایی فردی است و در این راستا موفق عمل کرده است.

فتاح یاد آور شد: کمیته امداد با اعطای وام اشتغالزایی به افراد زمینه اشتغال آنها را فراهم می کند و درصورتی که این طرح اشتغالزایی به خوبی و با نظارت دقیق در کشور اجرا شود به رشد اشتغال و رفع فقر کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان نیز زمینه اعطای وام و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان این نهاد وجود دارد به طوری که روز گذشته شاهد خودکفایی یک هزار و ۷۰۴ خانوار از مددجویان تحت پوشش بودیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار