کد خبر: 756818
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
شهادت 3 رزمنده اهل سنت سيستان و بلوچستان در سوريه
صبح ديروز پيكر هفت شهيد مدافع حرم در استان سيستان و بلوچستان تشييع شد كه در ميان شهدا نام سه شهيد اهل سنت به چشم مي‌خورد.
صبح ديروز پيكر هفت شهيد مدافع حرم در استان سيستان و بلوچستان تشييع شد كه در ميان شهدا نام سه شهيد اهل سنت به چشم مي‌خورد. پيوند خوني شيعه و سني براي دفاع از حرم اهل بيت به مفهوم پايان داعش و آن طور كه رئيس سازمان بسيج مي‌گويد به معناي بر باد رفتن همه استراتژي‌هاي غرب است.
به گزارش «جوان»، سلمان برجسته، مراد عبداللهي و عمر ملازهي از رزمندگان اهل سنت بودند كه در حلب سوريه در مبارزه با تروريست‌هاي داعشي به شهادت رسيدند. در ميان اين سه شهيد، سلمان برجسته همراه با پدرش مشغول جنگ در سوريه بود كه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
پندوك برجسته كه از رزمندگان بسيجي اهل سنت ايران است و همراه فرزندش براي دفاع از اسلام در برابر تروريست‌هاي تكفيري داوطلبانه به سوريه رفته بود، درباره حضور همزمان خود و پسرش در جبهه‌هاي نبرد گفت: روزي كه بار سفر بستم فرزندم سلمان هم پيشقدم شد و خواست او را هم با خود ببرم كه مانع نشدم و از پيشنهادش استقبال كردم اما همسرم گفت يا خودت برو يا سلمان را بگذار برود هر دو با هم نرويد.
وي ادامه داد: همسرم را آرام كرده و گفتم دوست داري روزي داعشي‌ها وارد خانه ما شوند و فرزندت را جلويت سر ببرند و آزارش دهند؟ و چيزي از اسلام باقي نماند؟ بگذار برويم از شما و اسلام دفاع كنيم. اگر آمديم كه با خوشي باز هم در كنار هم زندگي مي‌كنيم اما اگر بازنگشتيم خوشحال باش كه همسرت در راه رضاي خدا و دفاع از اسلام رفت و شهيد شد.
پندوك كه در دوران دفاع مقدس در عمليات‌هاي مهران و فاو حضور داشته با اشاره به عكس يادگاري‌ كه با فرزندش در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد، خاطرنشان كرد: وقتي در آموزشي بوديم عكسي با فرزندم با لباس نظامي گرفتيم و در شبكه‌هاي اجتماعي گذاشتيم، آن موقع بود كه برخي گفته بودند كه اينها رفته‌اند برادركشي ولي به همه مي‌گويم داعشي‌ها برادر ما نيستند آنها كافرند مسلمان دلش رحم دارد، چون پيامبر(ص)، اما آنها نمي‌دانند رحم چيست؛ ما مسلمانان اگر گوسفندي را هم سر مي‌بريم دلمان مي‌سوزد اما آنها بدون هيچ رحم و عاطفه‌اي سر مي‌برندو تكه‌تكه مي‌كنند.
اين رزمنده و پدر شهيد كه خودش پيكر فرزندش را به ايران آورد، درباره حضور دوباره‌اش در سوريه گفت: يكي از همرزمان به من گفت با پسرت به شهرت برو كه گفتم چشم! مي‌روم پسرم را به مادرش مي‌دهم و به خاك مي‌سپارم و بازمي‌گردم.
سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين كه در مراسم تشييع شهداي شيعه و سني استان سيستان و بلوچستان حضور داشت، در حاشيه اين مراسم با اشاره به تلاش گسترده استكبار جهاني و عمال آنها براي ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني خاطرنشان كرد: اصلي‌ترين هدف آنها تضعيف حركت مقاومت اسلامي در جهان است. اصلي‌ترين هدف امريكا و اسرائيل از راه انداختن گروه‌هاي تكفيري به ويژه داعش تضعيف جبهه مقاومت، ارائه چهره خشن از اسلام، كند كردن روند اسلام‌گرايي در اروپا، جمع كردن نيروهاي جوان و پرنشاط انقلابي خطرآفرين براي اسرائيل و سر به نيست كردن آنها در مبارزه با مقاومت بوده است.
نقدي در ادامه گفت: وقتي مي‌بينيم جوان اهل سنت بلوچ با اصرار و پيگيري مداوم خود را به جبهه‌هاي سوريه براي جنگ با تكفيري‌ها مي‌رساند و در اين راه به شهادت مي‌رسد، اين به معناي بر باد رفتن تمام استراتژي‌هاي غرب است.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: در جريان مبارزه با تكفيري‌ها، مسلمانان اعم از شيعه و سني نشان دادند كه اهل بصيرت هستند و فريب اين بازي‌هاي امريكا را نمي‌خورند. روحيه پرنشاط پدر شهيد بسيجي اهل سنت كه خودش نيز از جبهه‌ها آمده است، اتمام حجت با همه كساني است كه در نبرد با امريكا و همه ايادي آن دچار ترديد شده‌اند و نشان مي‌دهد كه هرچند بعضي از مرفهان گرفتار چنين ترديدي شده‌اند اما مستضعفان و محرومان اعم از شيعه سني پا به ركاب جهاد بوده و كم نياورده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار