کد خبر: 756817
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
آيت‌الله جنتي با تشريح روند تصويب لايحه امر به معروف و نهي از منكر گفت: بعد از تهيه لايحه، احمدي‌نژاد آن را كنار گذاشت و توجهي به آن نكرد؛ آقاي روحاني هم نامه‌اي نوشت و انتظار داشت حضرت آقا جلوي آن را بگيرند.
آيت‌الله جنتي با تشريح روند تصويب لايحه امر به معروف و نهي از منكر گفت: بعد از تهيه لايحه، احمدي‌نژاد آن را كنار گذاشت و توجهي به آن نكرد؛ آقاي روحاني هم نامه‌اي نوشت و انتظار داشت حضرت آقا جلوي آن را بگيرند.
آيت‌الله احمد جنتي در نخستين نشست ستاد امر به معروف و نهي از منكر اظهار كرد: متأسفانه به اين فريضه بهاي لازم داده نشده و اصل هشتم قانون اساسي متروك مانده است. البته دوستانمان در ستاد امر به معروف بدون اينكه قانوني وجود داشته باشد فعاليت‌هايي را در اين زمينه انجام دادند.   دبير شوراي نگهبان افزود: آقاي زرگر و ساير برادران و دوستان با اتكاي به اين موضوع كه امر به معروف مورد عنايت حضرت امام و رهبري است، فعاليت‌هاي خوبي انجام دادند.
 جنتي اضافه كرد: افرادي مي‌گفتند اگر مي‌خواهيم امر به معروف كنيم بايد جنبه قانوني داشته باشد. از ابتدا نظر ما اين بود كه ستاد امر به معروف و نهي از منكر زير نظر رهبري باشد كه ايشان قبول نمي‌كردند و به هر حال اين ستاد حالت بي‌قانوني خود را داشت.   وي افزود: با تلاش‌هاي آقاي زرگر، لايحه‌اي تهيه و به احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور وقت داده شد كه وي اين لايحه را همان‌طور كنار گذاشت و هرچه از سوي ستاد پيگيري مي‌شد، توجهي نمي‌كردند و لايحه همان‌طور ماند.   جنتي گفت: در نهايت لايحه امر به معروف و نهي از منكر به مجلس رفت. مسئولان ستاد امر به معروف با همكاري كميسيون فرهنگي مجلس، تلاش زيادي كردند تا اين لايحه جنبه قانوني پيدا كند اما با آن مخالفت مي‌شد و نماينده دولت هم در مجلس با آن مخالفت مي‌كرد.
 رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر افزود: زماني هم كه اين لايحه تصويب شد، آقاي روحاني نامه‌اي درباره مشكلات اين لايحه نوشت و انتظار داشت حضرت آقا جلوي آن را بگيرند. رهبر معظم انقلاب اسلامي، لايحه را به هيئت حل اختلاف ارائه دادند و آيت‌الله شاهرودي نقش مؤثري داشت تا اين لايحه بالاخره تصويب شد.
 جنتي با اشاره به قانوني شدن لايحه امر به معروف و نهي از منكر پس از طي مراحل مختلف گفت: موضوع جلسه امروز (ديروز)، دستورالعمل قانون امر به معروف و نهي از منكر است و اين دستورالعمل را نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف با مشورت تهيه كرده‌اند و بحث اين است كه در جلسه امروز اين دستورالعمل تصويب شود.
 دبير شوراي نگهبان ادامه داد: بعد از طي مراحل مختلف، مسئله عمده، اجرا و عمل به قانون امر به معروف و نهي از منكر است. بسياري از قوانين را داريم كه در صحن مجلس تصويب شده و بعد از آن زمين مانده و درست عمل نشده يا بد عمل شده است و بنابراين بي‌خاصيت بوده‌اند.
 وي ادامه داد: دلمان نمي‌خواهد اين فريضه كه با زحمات زيادي به اينجا رسيده و قانوني شده در جنبه‌ عمل با مشكلاتي روبه‌رو شود كه همه زحمات را بر باد دهد.
 جنتي تأكيد كرد: انتظارم اين است كه قضيه را جدي بگيرند. امر به معروف و نهي از منكر در همه اديان بوده است و انبيا براي اقامه معروف و مبارزه با منكر مبعوث شدند. هر كس در درجه اول وظيفه شرعي دارد كه اين مسئله را جدي بگيرد و به آن عمل كند. كار صرفاً اين نباشد كه اين جلسه برگزار شود و بعد سراغ كارمان برويم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار