کد خبر: 756683
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
جواد عسگر
شاخص بورس تهران اگرچه به نظر می‌رسد قصد ندارد نزول شدیدی داشته باشد و کف جدیدی را ثبت کند اما بی‌رونقی و نوسانی بودن این روزهای بازار بورس بسیاری از سرمایه‌گذاران را بی‌رغبت کرده است. رکود حاکم بر اقتصاد نیز آن قدر شدید است که به مرز بحران رسیده و تقریبا تمامی شریان‌های اقتصادی را از کار انداخته است.

بررسی صورت‌های مالی شرکت ها حاکی از آن است که در حال حاضر در ۱۴ صنعت مختلف؛ دارو، پلاستیک، مواد غذایی، فلزات و کانی‌های فلزی، خودرو، پتروشیمی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، ساخت محصولات فلزی‌، حمل‌ونقل، انبوه‌سازی،‌ صنعت ماشین‌آلات، سیمان، برق و کاشی و سرامیک بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان موجودی کالا وجود دارد و نسبت به سه ماه قبل 4 هزار میلیاردتومان افزایش پیدا کرده است. نکته جالب آن است که بیشترین موجودی کالاها در بخش فلزات و کانی های فلزی است.

در حال حاضر بازار ارز نیز با افزایش تقاضا مواجه شده است و قیمت ارز در بازار آزاد به بیش از 3650 تومان رسیده و قیمت ارز مرجع نیز از 3000تومان عبور کرده است. این در حالی است که بالارفتن قیمت ارز می‌تواند بر ساخت و قطعات خودرویی وحمل و نقل و مواد دارویی تاثیر منفی داشته باشد و در صورت ادامه روند سود این شرکت‌ها را کاهش دهد.

بورس تهران امروز را نیز با نزول شروع کرد اما این نزول در لحظات پایان کار بازار به صعود اندک تبدیل شد. گروه شیمیایی با لیدری پتروشيمي جم و صنايع پتروشيمي خليج فارس بزرگترین مانع افت شاخص بورس بودند و بیشترین تاثیر را برافزایش شاخص بورس داشتند.

گروه بانکی امروز روند خوبی را سپری نکردند و اکثر نمادهای این گروه قرمز پوش بودند. نماد شرکت بانک صادرات به تنهایی با افت قیمتی خود بیش از 18 واحد بر افت شاخص بورس تاثیر گذاشت.

گروه فلزات اساسی به واسطه تاثیرپذیری از قیمت‌های جهانی همچنان روند خوبی را سپری نمی‌کنند و در بازار بورس تهران با اقبال سرمایه‌گذاران مواجه نمی‌شوند. ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ بیش از 3 درصد افت قیمت را تجربه کرد و فرآوري‌موادمعدني‌ايران‌ صف فروش بیش از 24 هزاری تشکیل داد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاين، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 3.70 واحد افزایش به 62 هزار و 639 واحد و ارزش روز بازار به 270 هزار میلیارد تومان رسيد .

امروز سهامداران بورس 487 میلیون و 876 هزار برگ سهم به ارزش 106 میلیاردتومان در قالب 30 هزار و 603 فقره داد و ستد کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 1.51 واحد افزایش به 24 هزار و 390 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 12.10 واحد کاهش به 9 هزار و 756 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 10.20 واحد کاهش به 8 هزار و 296 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 56.47واحد کاهش به 68 هزار و 978 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 37.88 واحد کاهش به 43 هزار و 105 واحد و شاخص دوم بازار دوم با 245.75واحد کاهش به رقم 141 هزار و 239 واحد رسید.

نماد جم، فارس، وامید، وغدیر، اخابر بيشترين تأثير مثبت را بر شاخص بورس داشتند و نماد وبصادر و تاپیکو بيشترين تاثير منفی را بر شاخص بورس داشتند.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با 2.40واحد کاهش به 685.50 واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد 149 ميليون و 19 هزار برگ سهم در قالب 13 هزار و 121 فقره به ارزش 209 ميليارد تومان داد و ستد کردند.

امروز مارون، هرمز، شتران، شراز بيشترين تاثير منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و نماد پترول، زاگرس و شاوان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار