کد خبر: 756582
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
واكنش كارشناسان سينما به حضور بازيگران ايراني در سريال‌هاي ماهواره‌اي
کارگردان شکارچی شنبه با انتقاد از مهاجرت بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای آن را نشانه‌‌ای از مدیریت اشتباه سینمای ایران دانست.
بهنام صدقي
کارگردان شکارچی شنبه با انتقاد از مهاجرت بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای آن را نشانه‌‌ای از مدیریت اشتباه سینمای ایران دانست.
به دنبال انتشار خبر مهاجرت چند بازیگر ایرانی و کشف حجاب بعضی از آنها، با پخش تیزر تلویزیونی یک سریال از شبکه جم حضور این بازیگران در خارج از کشور ابعاد تازه‌ای پیدا کرد. سریال آبی عشق با حضور چکامه چمن‌ماه و مانی کسراییان از شبکه جم پخش خواهد شد. «جوان» در گفت‌و‌گو با عبدالحسن برزیده و پرویز شیخ‌طادی به بررسی حضور بازیگران ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخته است.
عبدالحسن برزيده، در پاسخ به اين پرسش كه دليل ملحق شدن بازيگران سينماي ايران به شبكه‌هاي ماهواره‌اي غربي فارسي زبان همچون GEM TV چه تأثيري بر مخاطبان سينماي كشور مي‌گذارد، مي‌‌گويد: واقعيت اين است كه در رابطه با اين‌گونه اخبار انگيزه‌هاي مهم‌تر و بيشتري وجود داشته و بهتر است تأمل بيشتري به خرج داده شود. به نظر من اتفاقات مهم بي شماري در سينماي كشور رخ مي‌دهد و تمامي اين اتفاقات هم در يك زمان طولاني رخ مي‌دهد و مقطعي نيستند. در مورد هنرمنداني هم كه براي بازي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي غربي فارسي زبان از كشور خارج شده‌اند، بهتر است بگوييم كه اين خروج مربوط به اين لحظه نيست. اين كارگردان در ادامه مي‌گويد: به لحاظ فرهنگي خط قرمزي براي اين شبكه‌ها وجود ندارد و در توليد هرگونه اثري دستشان باز است. وقتي كه بازيگر در مقابل پيشنهاد كشورهاي غربي و تركيه‌اي و... قرار مي‌گيرد، ديگر از جامعه سينماي ايران فراري شده و به نوعي به اين قبيل از شبكه‌ها پناه مي‌برد. برزيده مي‌‌افزايد: بايد توجه داشته باشيم كه يكي از آفات جامعه ما پخش سريال‌هاي شبكه تركيه‌اي GEM است. تلويزيون رقيبي دارد كه براي خودش هيچ محدوديتي در استفاده از جذابيت‌هاي بصري قائل نيست و اين يك حقيقت است، بازيگران ما دليلي براي ماندن در سينماي كشور نمي‌بينند و اين امر قطعاً اين انديشه را در ذهن مخاطبان كشور مي‌پروراند كه بازيگران و هنرمندان تا فرصتي براي رفتن‌شان مهيا مي‌بينند، از كشور خارج شده و براي هميشه از سينماي ايران مي‌روند.
 
ترك دنياي سينمايي كشور به خاطر پول!
پرويز شيخ ‌طادي، كارگردان و فيلمنامه‌نويس نیز به ما مي‌‌گويد: متأسفانه برخي از هنرمندان كشور ما به دلايلي همچون پول، امرار معاش و محبوبيت و شهرت بيشتر در برابر پيشنهادات كشورهاي غربي و تركيه‌اي تسليم شده و دنياي سينماي كشور خودمان را براي هميشه به مقصد اين كشورها ترك مي‌كنند، اما نكته‌اي كه در اين زمينه، اين چهره‌ها و شخصيت‌هاي سينمايي بايد مدنظر قرار دهند اين است كه سعي كنند ارزش خود و كارشان را حفظ كرده و به شبكه‌هايي ملحق شوند كه حداقل از شرم و حيا در آنها خبري باشد. شيخ ‌طادي با تأكيد بر اين مسئله كه كار بازيگري كاري فرهنگي، هنري و مشاركتي است، ادامه مي‌‌دهد: هنرمندان ما نبايد با پيوستن به شبكه‌هايي همچون GEM TV كه رسالت خود را تغيير سبك زندگي مردم ايران قرار داده و معلوم نيست در پشت پرده آنها چه مي‌گذرد، موجبات ايجاد تاثيراتي در انديشه مخاطبان و افكار عموم را فراهم آورند. اين کارگردان اظهار مي‌‌دارد: مخاطبان جامعه سينمايي ما اين مسئله مهم را درك خواهند كرد كه توليدات داخل سينماي ايران گنجايش اين تعداد هنرمند را ندارد. به معني كه ظرف با مظروف همخواني ندارد. بنابراين سينماي كشور بايد از اين پس نيروي داخلي خود را دقيق تر مديريت كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار