کد خبر: 756580
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به رويكرد جديد سينما روايت از نقد و بررسي سريال كيميا در برنامه هفتگي سينما روايت خبر داد.
قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به رويكرد جديد سينما روايت از نقد و بررسي سريال كيميا در برنامه هفتگي سينما روايت خبر داد.
پس از حضور محمدحسين نيرومند در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس تغييراتي در رويكرد انجمن به در جهت پويايي و تداوم فعاليت اين انجمن در عرصه انقلاب و دفاع مقدس وجود آمد. يكي از تغييرات در روند برنامه «سينما روايت» است كه مدت‌هاست به صورت منسجم برگزار مي‌شود. برنامه «سينما روايت» به طور هفتگي در روزهاي يك‌شنبه در مجتمع فرهنگي اسوه برگزار مي‌شود كه تاكنون حدود 60 برنامه­ به بررسي فيلم‌هاي بلند سينمايي و مستند اختصاص يافته است.
روح‌الله سهرابي در گفت‌و‌گو با فارس درباره چرايي و چگونگي اين برنامه و تغييرات آن گفت: سياست انجمن در برگزاري برنامه «سينما روايت»، ايجاد فضا و تريبوني براي آن دسته از هنرمندان و فيلمسازاني است كه احتمالاً كمتر فرصت بازگويي انديشه‌ها و حرف‌­هايشان را پيدا مي­‌كنند. اين فضاي صميمي در كنار يك فرصت حرفه‌­اي كه براي تعداد ديگري از هنرمندان شاخص و صاحب نام ايجاد مي­‌شود مي­‌تواند فضا و فرصتي براي تعامل و همفكري جريان­‌هاي حرفه­‌اي و نيمه­ حرفه­‌اي عرصه­ سينما و تلويزيون با يكديگر باشد و به هر حال برنامه «سينما روايت» اگر بتواند رسالت خود را در همين خط و جريان حفظ كند تا حدودي به هدف اوليه­‌اي كه در نظر بوده، نزديك­ شده است.
قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت: در مرحله جديد برنامه «سينما روايت» رويكرد اين برنامه با اندكي تغيير به سمت و سوي نمايش و بررسي آثار شاخص تلويزيون نيز خواهد رفت. چنانكه به عنوان مثال گزيده­‌اي از سريال «كيميا» و رويكردهاي آن به اضافه ساختار اين اثر با حضور عوامل اصلي نقد و بررسي خواهد شد.
در ادامه ممكن است همين رويه را در خصوص برخي ديگر از برنامه‌هاي موفق تلويزيون نيز داشته باشيم. البته كماكان اولويت برنامه پرداختن به مسائل و موضوعات روز ايران و جهان و آثاري با فرمت سينمايي و مستند است، اما تصميم جديد با نگاه حمايت از آثار شاخص تلويزيوني كه كمتر فرصت بررسي و نقد پيدا مي‌كنند گرفته شده و در اين‌گونه جلسات از كارشناسان و منتقدان مرتبط دعوت خواهد شد. چشم‌­انداز ما، تأثيرگذاري بيشتر در جريان سينما و تلويزيون است و همچنان با نقطه­ مطلوب فاصله داريم. تمام تلاشمان اين است كه با ايده‌هاي بكر و تازه و تنوع در روند برگزاري برنامه، به مرور به نقطه­ مطلوب كه مدنظرمان است، برسيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار