کد خبر: 756578
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
با نزديك شدن به روز‌هاي پاياني ماه صفر كه پاياني بر ماه‌هاي عزاداري اهل بيت(ع) به شمار مي‌رود، با بازگشت تلويزيون به برنامه‌هاي عادي خود، جاي خالي مجموعه‌هاي طنز كاملاً به چشم خواهد آمد.
سپيده آماده
با نزديك شدن به روز‌هاي پاياني ماه صفر كه پاياني بر ماه‌هاي عزاداري اهل بيت(ع) به شمار مي‌رود، با بازگشت تلويزيون به برنامه‌هاي عادي خود، جاي خالي مجموعه‌هاي طنز كاملاً به چشم خواهد آمد.
به گزارش «جوان»، حدود هشت ماه است كه از پخش آخرين مجموعه طنز نود شبي تلويزيون مي‌گذرد و در حالي كه معمولاً اين مجموعه‌ها با استقبال خوبي نيز روبه‌رو مي‌شوند، تلويزيون بينندگان خود را در انتظار قسمت دوم «درحاشيه» نگه داشته است. طبق اعلام برنامه‌های در دست تولید سیما به غير از اين سريال هيچ خبري از توليد مجموعه طنز تلويزيوني وجود ندارد. در روزگاري نه‌چندان دور مهران مديري با ساخت اولين برنامه هر شبه طنز رسانه ملي، موجي نو را در برنامه‌سازي اين مديوم كليد زد. هنوز مدت زمان زيادي از جنگ 77 نگذشته بود كه مهران غفوريان با سريال نود شبي زير آسمان شهر راه شبكه سوم سيما را در پيش گرفت و توانست ظرف مدت كوتاهي از آغاز پخش با حجم قابل توجهي از مخاطبان آن روزهاي تلويزيون روبه‌رو شود. البته غفوريان پيش از آن و در سال 77 هم با كارگرداني دو مجموعه «اين چند نفر» و «حرف تو حرف» در مسير برنامه‌سازي هر شبه طنز راه پيدا كرده بود، اما هيچ كدام از اين برنامه‌هاي نتوانسته بودند در ميزان مخاطبان به زير آسمان يك شهر برسند. اقبال مردم به «زير آسمان شهر» باعث شد كه مهران غفوريان سري‌هاي دوم و سوم اين مجموعه را هم به آنتن ببرد اما هيچ كدام از اين مجموعه‌ها نتوانستند به اندازه سري اول اين سريال محبوب از كار در بيايند. سال 81 سالي بود كه در آن مهران مديري با مجموعه 90 شبي طنز پاورچين شانس خود را در شبكه تهران آزمود. مديري در سال 82 و 83 با طنز نقطه‌چين بر آنتن شب هنگام شبكه 3 حضور داشت؛ سريالي كه كيفيت پاورچين را نداشت و در نهايت در نيمه دوم سال 84 محبوب‌ترين سريال مهران مديري با نام «شب‌هاي برره» بر آنتن شبانه شبكه سوم سيما جاي گرفت. نقدهاي اجتماعي و فرهنگي سريال در كنار شخصيت‌پردازي‌هايش دست به دست هم دادند كه شب‌هاي برره مديري لقب از پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي تلويزيوني از ابتدا تا به امروز را به خود بگيرد. هرچند مهران مديري پس از آشتي دوباره با رسانه ملي با در حاشيه بر آنتن نوروزي امسال جاي گرفت، اما اعتراضات پزشكان به اين برنامه باعث توقف كامل اين سريال شد. با اينكه هشت ماهي از توقف آخرين سريال هر شبه طنز رسانه ملي گذشته اما مديران تلويزيون به جز برنامه ريز ساخت سري دوم در حاشيه كه در نهايت معلوم نيست چه زماني به آنتن برسد، هيچ گزينه طنز ديگري را براي پخش شبانه خود در نظر نگرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار