کد خبر: 756450
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
گفتگو با فرانسوا حسین داور مسابقه بین المللی آشپزی دستپخت
فرانسوا حسین سرآشپز فرانسوی و داور بین المللی برنامه دستپخت که از شبکه اول سیما پخش می شود، معتقد است غذاهای ایرانی پر از خلاقيت و تكنيك و تنوع است.

مسابقه بین المللی دستپخت به تهیه کنندگی شاهرخ امیر معزی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه حوالی ساعت 20:00 از این شبکه به روی آنتن می رود. فرانسوی حسین، سرآشپز بین المللی و داور این مسابقه، اولین حضورش را در تلویزیون ایران در یک مسابقه بزرگ آشپزی تجربه  می کند.  
من فرانسوا حسين، متولد1960شهر »مس» در شمال فرانسه هستم و در شهر »ورساي» بزرگ شدم، حدود ٢٠ سال به صورت حرفه اي در شغل آشپزي مشغول كار هستم و به عنوان سرآشپز در کشورهای فرانسه، آلمان و لوگزامبورگ كار کردم و در حال حاضر افتخار دارم كه بگويم مسلمان شدم و شيعه هستم. با همسرم كه ايراني است ازدواج كردم و از زندگي در ايران لذت ميبرم و با افتخار می گویم من ايران را خيلي دوست دارم. حداقل هفته اي دو بار برای زیارت،نماز و نیایش به امامزاده صالح (ع) می روم و سعي مي كنم نماز جمعه را هیچ وقت از دست ندهم. تازه فهميدم كه خدا چقدر من را دوست داشته است و از اين كه خداوند من را با دین اسلام آشنا کرد و از گمراهي نجاتم داد خيلي خوشحالم. من ايرانيان را هم خيلي دوست دارم و مردمان خيلي خون گرم و مهربانی دارد. در این مدتی که در ایران بودم اصطلاحات جالبي را هم از مردم یاد گرفتم مانند قربونت برم، فدات بشم و ... که جملات عاطفی و مهربانانه ای است. درباره غذاهاي ايراني هم باید بگوییم که غذاهای ایرانی پر از خلاقيت و تكنيك و تنوع است. تاکنون تحقيقات خيلي وسيعي در مورد غذاهاي ايراني انجام دادم و باید بگویم واقعا غذاهای خوشمزه و كاملی هم هستند، البته بايد آرائه اين غذاها تغيير كند و بعبارتی امروزي تر شوند. در حال حاضر بعنوان داور مسابقه دستپخت که از شبکه یک پخش می شود، مشغول هستم و همین جا شما را به ديدن مسابقه بين المللي دستپخت دعوت مي كنم. رقابت بسیار خوبی بین سرآشپزان این مسابقه در جریان است که قطعا برای بینندگان در جای خود جالب و دیدنی خواهد بود. مسابقه دستپخت هفته ای سه بار از شبکه یک پخش می شود و من در ادامه منتظر حضور حرفه های های آشپزی در دستپخت هستم. فرانسوا حسین فرانسوی الاصل و مسلمان شیعه است که در حال حاضر در تهران زندگی می کند و دارای مدرک سرآشپزی بین المللی غذاهای ملل است و مطالعات بسیاری در ارتباط با غذاهای ایرانی انجام داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار