کد خبر: 756354
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
علي فروغي:
معاون هماهنگ‌كننده معاونت فرهنگي بسيج گفت: زمينه اصلي حمله رسانه‌اي دشمن، غفلت و تغافل ماست، به طوري كه به عنوان نمونه دو، سه سالي است كه در كشور ما آوازخواني و تك‌خواني زنان خيلي پررنگ شده است.
معاون هماهنگ‌كننده معاونت فرهنگي بسيج گفت: زمينه اصلي حمله رسانه‌اي دشمن، غفلت و تغافل ماست، به طوري كه به عنوان نمونه دو، سه سالي است كه در كشور ما آوازخواني و تك‌خواني زنان خيلي پررنگ شده است.
برنامه «گفت‌وگوي‌فرهنگي» با موضوع «تلاش‌هاي رسانه‌اي و گفتماني امريكا جهت مخدوش‌ كردن هويت انقلابي ايران اسلامي» با حضور كارشناسان فرهنگي در راديو گفت‌وگو برگزار شد.
علي فروغي، معاون هماهنگ‌كننده معاونت فرهنگي اجتماعي بسيج در امور تخصصي با اشاره به فضاي فرهنگي كشور گفت: بعد از واقعه غدير آيه شريفه‌اي كه مسير را بر ما روشن كرد: «الْيوْمَ يئِسَ الَّذينَ كفَرُوا مِنْ دينِكمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ واخشون» مسير تهاجم دشمن را هم به ما نشان مي‌دهد و ما در اين 14 قرن در همين فضاي گفتماني هستيم، بنابراين ديگر نگران حمله دشمن به لحاظ تهديد بيروني صرف نيستيم. آنچه كه ما را نگران مي‌كند و بايد از آن مراقبت كنيم تهديد دروني است.
فروغي ادامه داد: زمينه اصلي حمله رسانه‌اي دشمن، غفلت و تغافل ماست. مثلاً در حوزه هنر، دو سه سالي است كه در كشور ما آوازخواني و تك‌خواني زنان خيلي پررنگ شده است؛ مسئله تك‌خواني زنان در كشور را رصد كنيد؛ تغافل به معني عمداً خود را به غفلت زدن است، اين خواب‌نمايي در خوشبينانه‌ترين حالت، مسير را براي نفوذ دشمن باز مي‌كند. برخي از تئاترها كه الان در سالن‌هاي وزارت ارشاد يا شهرداري روي صحنه هست در تعارض با فرهنگ و اخلاق ماست و اين پديده بي‌ترديد يا برنامه‌ريزي شده است يا از بي‌تدبيري و بدون پيوند داخلي و خارجي امكانپذير نيست. خيلي عجيب است كه يك مسئول در وزارت ارشاد فعلي باقيمانده دولت اصلاحات و نماينده وزير لندن‌نشين باشد، آن وقت مي‌بينيد در بعضي از اين حوزه‌ها دشمن مي‌تازد و ديگر كار از رخنه و نفوذ و ... گذشته است.
معاون هماهنگ‌كننده معاونت فرهنگي اجتماعي بسيج در امور تخصصي در بحث نفوذ گفت: ابتدا بايد تمركز را روي نخبگان بگذاريم، حتي حركت‌هاي اجتماعي كه بايد در مواجهه با نفوذ و رخنه دشمن و مواجهه و مقابله با اين تغافل و غفلت رخ دهد كار نخبگاني است كه در عموم مردم حضور دارند يا كلام و بيان و ابزار در اختيار آنهاست، تمركز بحث را بايد اينجا بگذاريم كه راه نفوذ از دل دستگاه‌هاي حاكميتي است. از مدت‌ها پيش برنامه‌ريزي براي حوزه تئاتر كشور و جشنواره فجر پيش‌رو شروع شده، مسئله اين است كه حتي رسانه‌هاي ارزشي ما هم از بيان اين مسائل هراسناك هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار