کد خبر: 756229
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی اصلی‌ترین وظیفه مسئولین در جمهوری اسلامی ایران را التزام به قانون و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم با حرکت و عزم جهادی و نیت صادقانه دانست.
جوان آنلاین: دریابان علی شمخانی در ادامه سفر خود به استان کرمان در نشست شورای اداری استان گفت: اگرچه استان کرمان یکی از استان‌های پیشگام در پیگیری اقتصاد مقاومتی است، لیکن وجود فاصله طبقاتی و محرومیت در این استان با وجود ظرفیت‌های بسیار عظیم جغرافیایی و اقتصادی قابل قبول نیست.

وی افزود: وجود سرمایه‌های انسانی مستعد، ذخایر استراتژیک و منابع طبیعی نیازمند مدیریت قوی، مسئولیت‌پذیری و توانایی تبدیل دانش اقتصاد مقاومتی به صحنه اجرا است؛ تا این امکانات و فرصت‌ها را تبدیل به ثروت، رفاه و قدرت برای کشور نماید و در مقابل نیز بتواند مسائل اقتصادی را که نقطه آسیب امروزی ماست را اصلاح کند.

وی پیگیری واقعی و قاطعانه اقتصاد مقاومتی را راهبرد میان‌مدت و بلند مدت کشور برای تقویت واستحکام ساخت درونی قدرت ملی دانست و تاکید کرد: ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید، بلکه خواهد توانست در سطح جهانی الگوئی الهام ‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی مقابله رسانه‌ای و تبلیغاتی با فساد اقتصادی را مروج فساد و رویه ای ناکارآمد دانست و تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های نظام در عرصه‌های قانونگذاری، اجرا و بخش‌های خصوصی باید با همگرایی و هم‌افزایی بستر لازم را برای فعالیت‌های صحیح اقتصادی فراهم نمایند.

وی با اشاره به تجربه موفق اردوهای جهادی در مناطق جنوب کرمان تصریح کرد: تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه می‌تواند این استان را به جایگاهی ممتاز در سطح کشور برساند.

وی از مسئولین استانی بررسی نحوه بهره برداری از فرصت و پتانسیل کنگره عظیم اربعین را به ویژه پس از بازگشت زائران خواستار شد و گفت: این مسئله ظرفیت قدرت نرم کشور در مواجهه با نفوذ فرهنگی و تقویت باورهای اسلامی را تقویت می‌کند.

شمخانی در ادامه با بیان مولفه‌های قدرت در عرصه سیاست خارجی گفت: مسیر رو به رشد تقویت جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به محور تاثیرگذار در مهمترین تحولات جهانی مانند مبارزه با تروریسم و یا اجلاس کشورهای صادر کننده گاز ناشی از رویکرد انقلاب اسلامی به تحولات منطقه ای و جهانی است و درستی این مسیر با توجه به نتایج شگفت‌آور و مثبت آن کاملا تایید و اثبات شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار