کد خبر: 756223
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سقوط یک جنگنده روسی توسط ترکیه گفت: ما روسیه و ترکیه را به آرامش دعوت می‌کنیم و توصیه داریم که این نوع تنش‌ها باید در منطقه تکرار نشود.
تسنیم: علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امرو زدر حاشیه دیدار با وزیر خارجه لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران و در خصوص تحلیل خود از سقوط جنگنده روسیه توسط ترکیه اظهار داشت: بدون تردید ایجاد تنش در این منطقه حساس جهان به هیچ وجه به مصلحت نیست و ما سوریه و ترکیه را دعوت به آرامش می‌کنیم و امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

وی ادامه داد: حضور روسیه در سوریه به دعوت دولت قانونی سوریه بوده و حضور روسیه در سوریه کاملا مشروح است و ازکشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه باید سعی کنند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما توصیه اکید می‌کنیم که این نوع تنش‌ها باید در منطقه کاهش یابد و تکرار نشود و این موضوع هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریست‌هایی که برعلیه دولت و ملت سوریه از 5 سال قبل فعالیت می‌کنند، ندارد.

ولایتی تاکید کرد: باید مبارزه علیه تروریسم در داخل خاک سوریه توسط متحدان آنها از جمله روسیه انجام شود و با قوت ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمک ایران و وضعیت مسلمانان و مهاجران گفت: بدون تردید ایران از طریق مجامع بین‌المللی مثل سازمان هلال احمر کمک خود را به پناهجویان انجام داده است؛ همانطور که برای یمن کمک‌های بشردوستانه فرستاده و از چند سال قبل آوارگان افغانی در ایران پذیرفته شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هیچ کشوری را نمی‌شناسیم که به اندازه ایران با پناهجویان انسانی، باصمیمیت و مهربان برخورد کرده باشد.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود قرآن تقدیم شده از سوی پوتین به رهبر انقلاب اصل نبوده است، گفت: آنچه مسلم است این است که یک جلد کلام‌الله مجید توسط پوتین به مقام معظم رهبری تقدیم شد و این کار ارزشمندی بود که رئیس یک کشور ارتدوکس مسیحی به بزرگترین شخصیت جهان اسلامی هدیه داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار