کد خبر: 756208
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
نیروهای مردمی یمن به همراه ارتش این کشور یک ناو دیگر متجاوز سعودی را در سواحل جنوب غرب یمن منهدم کردند.
جمهوری اسلامی: به گزارش شبکه المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی دیگر از کشتی‌های نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را در سواحل «المخاء» هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، پس از آنکه کشتی هدف گرفته شد، صدای چندین انفجار متوالی از آن به گوش رسید.

این ششمین کشتی نظامی ائتلاف متجاوز به یمن است که توسط نیروهای مردمی یمن هدف قرار می‌گیرد.

کشتی‌های نظامی از نیروهای وابسته به عربستان برای اشغال شهر تعز حمایت می‌کنند. 

جنگنده‌های ائتلاف عربستان نیز از هوا همچنان به حملات خود به تعز ادامه می‌دهند.

برپایه این گزارش نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشتی جنگی را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و موشک با دقت بسیار به هدف اصابت کرد.

همزمان یک منبع نظامی در انصارالله یمن تاکید کرد که در پی اصابت موشک به این کشتی جنگی در نزدیکی سواحل مخاء انفجارهای شدیدی شنیده شد.

دیدار انصارالله یمن با فرستاده سازمان ملل در مسقط
منابع خبری یمن اعلام کردند که هیات انصارالله یمن و حزب کنگره مردمی در مسقط با فرستاده سازمان ملل دیدار کردند.

به نوشته روزنامه الحیاه هیات انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین، در مسقط با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن دیدار کرده و با وی درخصوص تمهیدات مربوط به مذاکرات «ژنو 2» گفتگو کردند.

از سوی دیگر خالد بحاح، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن در دیدار با سفیر آمریکا در یمن مدعی شد دولت مستعفی آماده صلح است، اما این امر مشروط به این است که طرف دیگر در این سمت و در راستای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت و در راس آنها قطعنامه 2216 جدی باشند.

خبرگزاری «سبا» یمن در این زمینه گزارش داد، در این دیدار که در ریاض صورت گرفت، دو طرف به بررسی عملیات نظامی در استان تعز و دیگر استان‌ها که با حمایت نیروهای ائتلاف تحت امر عربستان سعودی صورت می‌گیرد، پرداختند.

گزارش سازمان ملل از اوضاع وخیم انسانی در یمن
دفتر هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد که در اثر ادامه حملات هوایی سعودیها به یمن که تاکنون 32 هزار کشته و مصدوم برجای گذاشته و هم اکنون بیش از 21 میلیون نفر از مردم این کشور به کمک‌های فوری غذایی و دارویی نیازمندند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ دفتر هماهنگی کمک‌های انساندوستانه سازمان ملل اعلام کرد که در حال حاضر 21 میلیون و 200 هزار نفر از مردم یمن هر یک به نوعی به کمک‌های فوری غذایی و دارویی خود نیازمندند.

این نهاد در گزارشی از چشم انداز نیازهای انسانی مردم یمن در سال 2016 با اشاره به این که تداوم حملات هوایی نیروهای سعودی و متحدان تاکنون 32 هزار کشته و مجروح در این کشور برجای گذاشته هشدار داده است که در شرایط کنونی، 14 میلیون و یکصد هزار نفر از مردم یمن به خدمات درمانی و بهداشتی دسترسی ندارند و 19 میلیون و 300 هزار نفر از آن‌ها از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محرومند.

دراین گزارش همچنین گفته شده است که 320 هزار کودک یمنی در اثر کمبود مواد غذایی وکمک‌های بهداشتی لازم به سو تغذیه شدید مبتلا شده و نزدیک به 2 میلیون کودک این کشور بدلیل ادامه درگیری‌ها درسال جاری از تحصیل محروم بوده‌اند.

به گفته این نهاد کمبود منابع مالی برای پرداخت حقوق رفتگران وسایر خدمه شهری همراه با عدم امنیت به دلیل تداوم درگیری‌های خشونت آمیز موجب توقف خدمات شهری و بویژه جمع آوری زباله در این کشور شده و انباشت زباله محیط مساعدی برای رشد میکروب‌ها وشیوع بیماری‌های مختلف بوجود آورده است.

همزمان استفان اوبراین، رئیس عملیات انسانی در سازمان ملل اعلام کرد 200 هزار غیر نظامی به دلیل درگیری‌ها در تعز در جنوب غرب یمن در محاصره به سر می‌برند و از آب کافی، مواد غذایی و دارو برخوردار نیستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار