کد خبر: 756178
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
تعداد رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي كه با وزارت ورزش اختلاف نظر دارند نه‌تنها كاهش پيدا نكرده بلكه در سالي كه كسب سهميه المپيك بايد هدف اصلي مسئولان باشد، هر روز به منتقدان افزوده مي‌شود.
شیوا نوروزی
تعداد رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي كه با وزارت ورزش اختلاف نظر دارند نه‌تنها كاهش پيدا نكرده بلكه در سالي كه كسب سهميه المپيك بايد هدف اصلي مسئولان باشد، هر روز به منتقدان افزوده مي‌شود.
به‌رغم آنكه خيلي‌ها تلاش مي‌كنند روابط تيره و تار برخي فدراسيون‌ها با وزارت ورزش را عادي جلوه دهند، اما در حقيقت همين اختلافات حالت فوق‌العاده را در چند فدراسيون حاكم كرده است. در جديدترين واكنش به عملكرد وزارت، اين رسول خادم است كه گويا ديگر تحمل رفتارهاي غيرحرفه‌اي برخي را ندارد. رئيس فدراسيون كشتي از اينكه مسئولان ورزش به فكر المپيك نيستند به صورت غير‌مستقيم از وزارت ورزش انتقاد كرد تا در مورد اختلافش با وزارت ورزش جاي هيچ شك و شبهه‌اي باقي نماند. خادم كه سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد را نيز برعهده دارد، معتقد است بي‌مسئوليتي بعضي‌ها شرايط را براي فدراسيون‌هاي المپيكي دشوار كرده است؛ انتقادي بجا كه اين روزها گريبان بسياري از رشته‌ها را گرفته است. ريشه اختلافات خادم و گودرزي به گذشته برمي‌گردد، آنجا كه وزير نفر اول كشتي را متهم به حمايت بيش از حد از كشتي آزاد كرد و خادم هم اظهارنظرهاي گودرزي را حاشيه‌سازي خواند.
متأسفانه اوضاع ساير فدراسيون‌ها هم بهتر از كشتي نيست و رشته‌هاي مدال‌آورمان دل خوشي از وزارت ندارند. بسكتبالي كه انتظار مي‌رفت به المپيك راه پيدا كند، پس از ناكامي وزارت را نشانه گرفت. بسكتبالي‌ها معتقدند برگزاري ديرهنگام رياست فدراسيون و بلاتكليفي هشت ماهه را علت اصلي بر باد رفتن رؤياي رسيدن به ريو مي‌دانند. وزنه‌برداري يكي ديگر از آن رشته‌هايي است كه نه اوضاع خوبي دارد و نه رابطه مطلوبي با وزارت. در زمان برگزاري انتخابات اين فدراسيون، وزارت‌نشينان علاقه‌اي به انتخاب مرادي نداشتند. علاوه بر اين، جودو به يكي از پرحاشيه‌ترين رشته‌هاي روزهاي اخير تبديل شده است. در حالي كه رستگار، رئيس فعلي يك بار به اجبار از سمتش استعفا داد و دوباره به اجبار بر سر كار برگشت، بر سر بركناري نايب‌رئيس‌ خود با وزارتخانه حسابي به مشكل خورده و هيچ بعيد نيست در روزهاي آتي اخبار حاشيه‌اي جديدي از اين رشته به گوش برسد. وزير و همكارانش به جاي آنكه فكري به حال خارج كردن جودو از بحران ناكامي كنند، تمام تمركزشان را به بركناري ميراسماعيلي معطوف كرده‌اند. در بين فدراسيون‌هاي ورزشي البته اختلاف كفاشيان و گودرزي بيش از سايرين در رأس اخبار قرار دارد. وزير ورزش با اينكه مي‌داند دخالت در كار فوتبالي‌ها خطرات جدي از جمله تعليق را به همراه دارد، اما در برهه‌اي انتقادهاي تندي از كارلوس كرش مطرح كرد تا جايي كه رئيس فدراسيون فوتبال مجبور شد حمايت همه‌جانبه‌اش را از سرمربي پرتغالي اعلام كند و صراحتاً فدراسيون متبوعش را كارفرماي كرش معرفي كند. هرچند كه پس از فروكش كردن درگيري‌هاي لفظي گفته شد طرفين با هم آشتي كرده‌اند، اما كيست كه نداند وزارت براي رفتن يا بركناري كفاشيان لحظه‌شماري مي‌كند.
امسال سالي سخت براي ورزش كشورمان است، سالي كه بايد با كسب حداكثر سهميه المپيك ريو به جنگ رقباي تا دندان مسلح در رشته‌هاي مختلف برويم. منتها دعواهاي دروني فدراسيون‌ها با وزارت مانع از تحقق اين هدف مي‌شود. در سالي كه ساير كشورها به فكر درو كردن سهميه‌ها و پس از آن حضور موفق در بزرگ‌ترين رويداد ورزشي جهان هستند ما همچنان اندرخم گرفتن بودجه، برگزاري اردوها و همچنين زورآزمايي‌هاي مديريتي هستيم. وزارت ورزش به عنوان متولي اصلي ورزش بايد براي برطرف كردن چالش‌ها و برقراري آرامش در همه رشته‌ها بيش از پيش تلاش كند. بدون شك تداوم اختلافات بين مديران فدراسيون‌ها و وزارت لطمه جبران‌ناپذيري را بر پيكر ورزش وارد مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار