کد خبر: 755957
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
حمايت عادل فردوسي‌پور در برنامه پربيننده نود از بازيكنان مجرم و سرباز فراري چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟
سعيد احمديان
آقاي فردوسي‌پور! به افكار عمومي احترام بگذاريدحمايت عادل فردوسي‌پور در برنامه پربيننده نود از بازيكنان مجرم و سرباز فراري چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟ او دوشنبه شب بارها در طول برنامه نود، از چند فوتباليست مجرم كه با جعل مدارك، كارت پايان خدمت گرفته‌اند، دفاع كرد و با تمجيد بي‌حد و حصر از بازي اين بازيكنان، از مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح خواست كه به اين مجرمان اجازه حضور در تيم ملي و پوشيدن پيراهن مقدس كشورمان داده شود! درخواست فردوسي‌پور وقتي جالب‌تر ‌شد كه مهمان برنامه‌اش يعني محمدرضا اخباري به دليل رسيدن به سن سربازي، بدون اينكه مانند برخي دنبال جعل كارت پايان خدمت برود، به يك تيم نظامي رفته بود تا دو سال خدمت سربازي‌اش را در اين تيم سپري كند. دفاع مجري برنامه نود از فوتباليست‌هاي سرباز فراري علاوه بر دهن‌كجي به ميليون‌ها جوان ايراني كه دو سال از با ارزش‌ترين سال‌هاي زندگي‌شان را به خدمت سربازي رفته‌اند، توهين به دروازه‌بان سرباز تراكتور هم بود كه پيش‌روي او نشسته بود؛ دروازه‌باني كه مانند خيلي از فوتباليست‌هاي ايران با احترام به قوانين كشور، به‌رغم اينكه در اوج قرار داشت و مي‌توانست به تيم‌هاي بزرگ‌تري برود، اما راهي يك تيم نظامي شده است.
در اين شرايط حمايت مجري برنامه نود و تمجيد بي‌سابقه از چند فوتباليست كه حتي در دوراني كه در تيم ملي بازي مي‌كردند، جزو بازيكنان مؤثر كشورمان نبوده‌اند، جاي سؤال دارد. نه سروش رفيعي، نه بختيار رحماني و نه بقيه بازيكناني كه مرتكب جرم جعل و فرار از سربازي شده‌اند، در روزهايي كه براي تيم ملي بازي مي‌كردند، هيچ‌گاه جزو ستون‌هاي تيم ملي نبوده‌اند كه حالا با غيبت‌شان تيم ملي ضرر كند. در صورتي كه اگر اين بازيكنان جزو بهترين‌هاي فوتبال ايران هم بودند، اين دليلي بر چشم‌پوشي بر جرمي كه مرتكب شده‌اند،  نمي‌شد و بايد تاوان عملي را كه انجام داده‌اند، پس بدهند. با اين وجود، فردوسي‌پور بدون اينكه به خواسته افكار عمومي كه خواستار مجازات اين بازيكنان هستند، احترام بگذارد با تكرار خواسته‌اش براي بخشش فوتباليست‌هاي سرباز فراري و پهن كردن فرش قرمز براي آنها در تيم ملي در مسير خلاف افكار عمومي حركت مي‌كند. اين در حالي است كه بارها مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد كرده‌اند با توجه به جرمي كه اين بازيكنان مرتكب شده‌اند به آنها اجازه حضور در تيم ملي داده نخواهد شد و اين علاوه بر احترام به قانون، مطالبه افكار عمومي نيز هست.
حالا با توجه به بديهي بودن چنين موضوعي، مجري برنامه نود با استفاده از تريبون رسانه ملي در برنامه‌اي كه ميليون‌ها بيننده دارد، وكيل مدافع فوتباليست‌هاي سرباز فراري و جاعل مي‌شود و جرم اين بازيكنان در جعل مدارك براي گرفتن كارت پايان خدمت را به يك اشتباه تقليل مي‌دهد تا از اين طريق بتواند براي باز شدن پاي اين مجرمان و پوشيدن پيراهن مقدس تيم ملي توسط آنها دادخواهي كند و مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح را در عمل انجام شده قرار بدهد . البته همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح در موضع‌گيري قاطعانه، هرگونه صدور مجوز براي فوتباليست‌هاي سرباز فراري را رد و عنوان كردند كه اين بازيكنان تا پايان خدمت سربازي‌شان نمي‌توانند در تيم ملي بازي كنند. با اين حال برنامه نود دوشنبه‌شب اين حسن را داشت كه عادل فردوسي‌پور كه پس از جريان كشف كارت‌هاي جعلي خدمت و  مخالفت مردم با بازي اين بازيكنان در تيم ملي ، به اين مسئله ورود جدي نكرده بود و مورد انتقاد بود، با موضع‌گيري‌اش نشان داد كه برخلاف خيلي از چالش‌هاي ورزش اين بار رودرروي افكار عمومي است. او مي‌تواند براي رسيدن به اين موضوع مسابقه پيامكي‌اش را به سربازان فراري اختصاص دهد و ببيند آيا مردم با وي هم نظر هستند يا نه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار