کد خبر: 755659
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
داریوش اسدزاده شب گذشته شمع نود و سومین سالروز تولد خود را در حضور عوامل فیلم مستند زندگی خود و هوادارانش فوت کرد.
فارس: داریوش اسدزاده که متولد اول آذرماه 1302 است، شب گذشته  در کنار همسر و جمعی از هواداران و عوامل فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» سالروز تولدش را جشن گرفت.

اسدزاده ابتدای این مراسم گفت: امشب یکی از شب‌های خوب زندگی من است که وارد نود و سومین سال آن شده‌ام.

وی همچنین با تشکر از افرادی که در این مراسم حاضر شده‌اند، عنوان داشت: غیر از همسرم هیچ یک از اعضای خانواده‌ام در این جشن حضور ندارند، اما خوشحالم که می‌بینم شما عزیزان دوستم دارید و برای شادی من در منزلم دورهم جمع شدید.

همچنین شب گذشته برای نخستین بار مستند «زندگی و دیگر هیچ»در منزل داریوش اسدزاده به نمایش درآمد. این مستند که به نویسندگی ،کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم شفیعی است، مروری به زندگی و آثار داریوش اسدزاده دارد و به زودی در گروه «مستند» جشنواره فیلم فجر امسال اکران خواهد شد.

در این مستند، داریوش اسدزاده به روایت زندگی خصوصی و هنری خود می‌پردازد و با حضور در لوکیشن برخی از سریالها که در آنها نقش آفرینی داشته با آن سریال‌ها تجدید خاطره می‌کند. از جمله این سریال‌ها می‌توان به  «سمندون» و «خانه سبز» اشاره کرد.

وی همچنین در این مستند بعد از عیادت از جانبازان حاضر در آسایشگاه، به دیدار دوستان قدیم خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا می‌رود و با آنها درد دل می‌کند.

در این مستند هنرمندانی چون:علی نصیریان،اکبر عبدی،محمدعلی کشاورز،محمد کاسبی،حسن پورشیرازی،علیرضا خمسه،فریده سپاه منصور،ابولقاسم طالبی،امین اله رشیدی و ... نیز به بیان خاطراتی از این هنرمند می‌پردازند.

دیگر عواملی که در تهیه این مستند همکاری داشته اند: علی شاه حاتمی(مشاور کارگردان)،مجید طرقی(مدیراصویربرداری)،تیام کیانی و حسین عباسی(تصویربرداران)،جلال سعادت(صدابردار)،ابوالفضل نعمتی(برنامه ریز و دستیار اول کارگردان)،علیرضا معارف(دستیار دوم کارگردان)،اکبر بلالی(آهنگساز)،معصومه مرادی و حامد داداش نژاد(عکاس)،وحیده بخشی(طراح صحنه و لباس)،میثم بستانی(تدوین و صداگذاری)،مرجان یاری(گریم)،ندا مردانی(مجری طرح)،میلاد عسگریان(مدیرتولید)،مهدی زارعیان(مدیرتدارکات)با صدای ماهان شجاعی هستند.

داریوش اسدزاده نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر باسابقه  تئاتر، سینما و تلویزیون است که فعالیت هنری‌اش را از سال 1321 در تئاتر آغاز کرد. وی مدرک درجه یک هنری‌اش را سال 1391 از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت کرد و علاوه بر نقش آفرینی در بیش از 200 نمایش و 200 سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی مختلف، نویسندگی کتاب‌هایی چون «سیری در تاریخ معاصر تئاتر ایران» و «از لاله زار تا شانزه لیزه»  را تا به امروز داشته است که در بازار منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار