کد خبر: 755393
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
در ديدار رئيس جمهور تركمنستان با رهبر انقلاب
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي «قربانقلي بردي محمد اف» رئيس‌جمهوري تركمنستان با اشاره به روابط نزديك و دوستانه ايران و تركمنستان...
محمداف: از عمل به توصيه‌هاي شما  نتايج بسيار خوبي گرفتيمحضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي «قربانقلي بردي محمد اف» رئيس‌جمهوري تركمنستان با اشاره به روابط نزديك و دوستانه ايران و تركمنستان و ظرفيت‌هاي فراوان موجود براي توسعه همكاري‌هاي دو جانبه و مقابله با آتش‌افروزي‌ها در منطقه، تأكيد كردند: راه مقابله با جريان‌هاي تروريستي و خنثي كردن نفوذ آنها، مجال دادن به مردم در فعاليت‌هاي صحيح اسلامي و تقويت حركت‌هاي فكري اسلامي معتدل و عقلاني است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، دو ملت ايران و تركمنستان را همسايگاني همچون دو خويشاوند توصيف كردند و با تأكيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي فراوان در جهت توسعه همكاري‌ها افزودند: لازم است كه با جديت در جهت اجراي توافقات صورت گرفته گام‌هاي مؤثر و عملي برداشته شود.
رهبر انقلاب، امنيت، رفاه و پيشرفت همسايگان و كشورهاي اسلامي را به نفع جمهوري اسلامي خواندند و گفتند: مرزهاي ايران و تركمنستان مرزهاي صلح و آرامش و موجب آسايش خاطر طرفين بوده و امكان استفاده از مسير ايران براي راهيابي به خليج فارس و درياي آزاد فرصت ارزشمندي براي تركمنستان است.
ايشان با اشاره به امنيت ايران و تركمنستان در شرايط پر تنش منطقه، افزايش همكاري‌ها را براي استمرار اين وضعيت ضروري دانستند و خاطرنشان كردند: در تقابل با وحشي‌گري و تروريسم خشن داعش و گروه‌هاي تكفيري نظير آنكه به‌نام اسلام اين جنايات را انجام مي‌دهند، بايد به مردم مجال فعاليت‌هاي اسلامي صحيح داده شود و بهترين راه خنثي كردن نفوذ اين جريان‌ها، تقويت حركت‌هاي فكري اسلامي معتدل و عقلاني است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جنايات وحشيانه جريان‌هاي تروريستي در سر بريدن و سوزاندن انسان‌ها را نشانه بيگانگي كامل اين جريان‌ها از اسلام خواندند و تأكيد كردند: اسلام، دين برادري، محبت و خيرخواهي براي ديگران است و اين جنايات هيچ ربطي به اسلام ندارد. در اين ديدار كه جهانگيري معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي «قربانقلي‌بردي‌محمداف»، رئيس‌جمهوري تركمنستان با اظهار خرسندي از سفر به تهران، ديدار با رهبر انقلاب اسلامي را مايه افتخار دانست و افزود: ايران و تركمنستان همواره از روابط حسنه و تاريخي برخوردار بوده و در غم و شادي يكديگر شريك هستند و سخن شما مبني بر اينكه ايران و تركمنستان نه فقط دو همسايه بلكه دو خويشاوند هستند، موجب تشويق و دلگرمي دولت و ملت تركمنستان است. رئيس جمهوري تركمنستان با يادآوري توصيه‌هاي رهبر انقلاب اسلامي در سفرهاي قبلي خاطرنشان كرد: سخنان شما به عنوان رهبري دانا و انساني متفكر ارزش فراواني براي ما دارد و عمل به توصيه‌هاي شما نتايج بسيار خوبي به دنبال داشته است.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان براي توسعه روابط، به‌ويژه در بخش گاز، حمل و نقل و راه‌سازي گفت: پيشبرد پروژه‌هاي عمراني و اقتصادي مشترك ايران و تركمنستان به نفع كل منطقه است.
رئيس جمهوري تركمنستان با يادآوري سابقه تاريخي و اهميت جاده ابريشم افزود: برخي از كشورها علاقه‌مند هستند از طريق ايران و تركمنستان به دريا وصل شوند. وي همچنين اوضاع سياسي منطقه را نامطلوب دانست و با اشاره به جنايت‌هاي گروه تروريستي داعش گفت: داعش و امثال آن بويي از اسلام نبرده‌اند و متأسفانه توسط برخي دولت‌ها تغذيه و حمايت مي‌شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
سلام در زمان جنگ تحمیلی صدام به سخنان امام راحل بیشتر اعتقاد داشت تا بعضی از مسئولین وقت حالا هم همینطور هست خارجی ها به سخنان رهبری عمل می کنند و مشکلات کشورشان را برطرف می کنند ولی مسئولین دولت فقط حرف از ولایت می زنند ولی در عمل اعتقادی به ولایت فقیه ندارند اگر خودشن ولی فقیه باشند آنگاه از همه می خواهند حرف آنها را عمل کنند ولی خودشان نه .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار