کد خبر: 754559
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
چطور يك انيميشن در صدر فروش سينماي ايران ايستاد
با گذشت 13 روز از آغاز اكران «شاهزاده روم» اين فيلم توانسته گوي سبقت را از ساير رقباي خود بربايد و لقب صدرنشين جدول فروش سينماها را به خود اختصاص دهد.
سپيده آماده
با گذشت 13 روز از آغاز اكران «شاهزاده روم» اين فيلم توانسته گوي سبقت را از ساير رقباي خود بربايد و لقب صدرنشين جدول فروش سينماها را به خود اختصاص دهد.
به گزارش«جوان»، شاهزاده روم نه تنها در شهر تهران با فروش خوبي روبه‌رو شده بلكه در شهرستان‌ها هم فروش قابل توجهي را از آن خود كرده است. «شاهزاده روم» فيلم سينمايي انيميشن به كارگرداني هادي محمديان محصول سال 1394 است كه پس از اخذ پروانه ساخت، در مدت ۱۵ ماه در گروه هنرپويا به توليد رسيد. اين انيميشن سينمايي محصول گروه هنرپويا با همكاري مؤسسه مجله مهدي لبنان است كه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و پيش فروش نسخه عربي آن به مجله مهدي كشور لبنان توليد شده است. فيلم داستان عاشقي و دلدادگي پرنسسي مسيحي و پاكدامن به نام مليكا را روايت مي‌كند كه از تبار پدر از نوادگان يشوعا وصي حضرت عيسي و از تبار مادر نواده قيصر روم است. سرنوشت اين بانوي پاكدامن به گونه‌اي رقم مي‌خورد كه وي نهايتاً به بلاد اسلامي عزيمت مي‌كند. اين پرنسس مسيحي نهايتاً پس از آنكه به همسري امام يازدهم شيعيان در مي‌آيد، مادر منجي بشريت مي‌شود. اولين اكران فيلم در سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر بود كه توانست لوح تقدير ويژه اين دوره را به خود اختصاص دهد. انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» از ۱۳ آبان ماه همزمان با روز دانش‌آموز در گروه سينمايي آزاد اكران خود را آغاز كرد و با گذشت كمتر از دو هفته از اكران توانست لقب پرفروش‌ترين فيلم گيشه را از آن خود كند. بهرام عظيمي، كارگردان انيميشن پرفروش تهران 1500 در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص دلايل فروش خوب فيلم «شاهزاده روم» مي‌گويد: كيفيت خوب انيميشن «شاهزاده روم» مهم‌ترين دليل اقبال گسترده مخاطبان به اين فيلم سينمايي بوده است و انيميشن «شاهزاده روم» بر اساس استانداردهاي روز دنيا ساخته شده است. وي ادامه مي‌دهد: داستان انيميشن «شاهزاده روم» بسيار جذاب و گيرا است و كاراكترهايي دوست داشتني دارد. عظيمي با اشاره به اينكه شاهزاده روم از لحاظ فني كار، بسيار پيشرفته است تأكيد كرد: بهره‌گيري از آخرين متدهاي بين‌المللي ساخت انيميشن در اين فيلم باعث شده است كه مخاطبان تفاوت چنداني ميان «شاهزاده روم» و معادل‌هاي جهاني احساس نكنند و به همين دليل تماشاي فيلم را به يكديگر توصيه مي‌كنند. اقبال مردم به فيلم انيميشن «شاهزاده روم» نشان مي‌دهد كه علاقه به انيميشن در ذات مخاطبان ايراني وجود دارد و اگر فيلم‌هاي سينمايي انيميشني باكيفيت بر پرده سينماها به نمايش در بيايند با فروش‌هاي قابل توجهي هم روبه‌رو خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار