کد خبر: 754557
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
پيام وزير ارشاد در پي درگذشت ترانه سراي قديمي
در پي درگذشت رحيم معيني كرمانشاهي شاعر و ترانه‌سراي كشور وزير ارشاد پيام تسليتي صادر كرد.
هادي عسگري
در پي درگذشت رحيم معيني كرمانشاهي شاعر و ترانه‌سراي كشور وزير ارشاد پيام تسليتي صادر كرد.
علي جنتي در اين پيام با اشاره به اينكه درگذشت معيني كرمانشاهي مايه تأسف و تأثر است، مي‌نويسد: هرچند فقدان اين نيك‌مرد براي جامعه ادبي كشور ضايعه‌اي است جبران ناپذير و غمي گران، اما شعر پرمايه او همواره به يادگار خواهد ماند و نامش را در تاريخ فرهنگ و ادب ايران زمين زنده و جاويد نگاه خواهد داشت. اينجانب ضمن ابراز همدردي با خانواده، دوستان و آشنايان زنده ياد، اين ضايعه را به ايشان، اهل ادب و فضل و فرهنگ و دوستداران شعر و ادبيات تسليت مي‌گويم. خدايش او را در جوار رحمت خويش قرين نعمت ابدي سازد.
معيني كرمانشاهي، شاعر و ترانه سراي متولد كرمانشاه بود، پدر و پدر بزرگش از رجال دولتي به شمار مي‌رفتند. معيني در نوجواني شروع به نقاشي و سرودن شعر كرد و شايد همين همزماني بود كه باعث شد وي از جمله شاعراني باشد كه به تصوير‌سازي در آثارشان مي‌پرداختند، همان كاري كه بيژن ترقي نيز در آن تبحر داشت. شاعر و ترانه سراي كرمانشاهي از دهه 30 فعاليت خود را در عرصه ترانه سرايي به صورت حرفه‌اي و با همكاري با راديو آغاز كرد. وي در طول فعاليت ادبي خود ترانه‌هاي ماندگاري را خلق كرده است. در سال‌هاي اخير چند ترانه اين شاعر مرحوم مانند ترانه «ياد كودكي» توسط عليرضا افتخاري خوانده شده است.
معيني كرمانشاهي بعد از ظهر روز دوشنبه 26 آبان ماه به دليل عارضه قلبي به بيمارستان جم تهران منتقل شد كه بعد از چند ساعت بستري در اورژانس اين بيمارستان چشم از جهان فرو بست. از آثار اين شاعر مي‌توان به «‌اي شمع‌ها بسوزيد»، «خواب نوشين»و «راز خلقت» اشاره كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار