کد خبر: 754519
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
چرا شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم كوتاه «روح‌الله» از ميان تعداد پرشمار عاشقان حضرت امام(ره) در سينماي ايران بايد فردي را كه در كارنامه‌اش علاوه بر ساخت فيلم موهن «يك خانواده محترم»، چند فيلم نامناسب نيز وجود دارد، به دبيري جشنواره خود انتخاب كند؟
چرا شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم كوتاه «روح‌الله» از ميان تعداد پرشمار عاشقان حضرت امام(ره) در سينماي ايران بايد فردي را كه در كارنامه‌اش علاوه بر ساخت فيلم موهن «يك خانواده محترم»، چند فيلم نامناسب نيز وجود دارد، به دبيري جشنواره خود انتخاب كند؟جشنواره «آئينه و آفتاب» پس از چهار سال با تغيير عنوان امسال با عنوان جشنواره فيلم «روح الله» و به دبيري فردي كه در آثارش همواره پنجه بر چهره انقلاب مي‌كشيد برگزار خواهد شد.
محمد آفريده، دبير اولين جشنواره «روح‌الله»، پيش‌تر با آثاري همچون «يك خانواده محترم» به كارگرداني مسعود بخشي و مشاركت فرانسوي‌ها، زاويه خود را با انقلاب و نگاه حضرت امام خميني(ره) به وضوح نشان داده بود. فيلمي كه علنا و در صحنه صحنه به تصوير كشيده شده توهين آشكار به شهدا، خانواده ايثارگران و بنيانگذار كبير انقلاب داشت.
دبيري جشنواره «روح‌الله» از سوي آفريده دليلي جز تطهير كارنامه وی در توليد و حمايت از آثار و كارگردانان مسئله‌دار در سال‌هاي اخير ندارد. همراهي در توليد آثاري همچون فيلم سينمايي «نزديك‌تر از آشنا»، مستند «هفت زن فيلمساز نابينا»، «تهران انار ندارد»، فيلم كوتاه «آرايشگر بغداد»، مستند «خاطرات ني‌آوران» و حمايت همه‌جانبه از مستند «چنارستان» كه سراسر در تحسين و تمجيد از دوران پهلوي بود بخشي از كارنامه پر اشكال محمد آفريده در حوزه تصوير است.
مسئله اصلي ارائه پيشنهاد دبيري چنين جشنواره‌اي آن‌هم با نام مبارك حضرت روح‌الله به آفريده است. به‌راستي چرا شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم كوتاه «روح‌الله» از ميان تعداد پرشمار عاشقان حضرت امام در فرهنگ و هنر و به‌خصوص سينماي ايران بايد فردي با چنين پرونده هنري را به دبيري انتخاب كنند؟ كدام شاخصه‌ها از سوي خانواده معظم حضرت امام (ره) در آفريده ديده شد كه باعث انتخاب وي گرديده است؟!
آيا توليت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خميني (ره) به عنوان باني اصلي اين جشنواره فيلم موهن «يك خانواده محترم» به تهيه‌كنندگي محمد آفريده و ديگر تأثيرات اين فرد در عرصه مستندسازي را ديده است؟!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
جنگ است هر کی کار خودش را می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
ننویسید
علیرضا
|
-
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
سلام.اقایان مسئول معلوم میشود به خانواده خودتان توهین کنند پاداش میدهید چرا که به خانواده ملت توهین کردند پاداش دادید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار