کد خبر: 754237
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
یک نویسنده سعودی با انتقاد شدید از حضور اندیشمندان و شخصیتهای عربی در برنامه‌های شبکه خبری العالم، مدعی شد هر نویسنده و یا شخصیتی که در کشورهای عربی از عربستان انتقاد می کند، توسط ایران اجاره شده است.
العالم: «صالح بن عبدالله الحمد» در مطلبی در سایت روزنامه سعودی «الجزیره» با انتقاد آشکار از مشارکت شخصیتها و صاحب نظران کشورهای عربی در برنامه‌های شبکه خبری العالم نوشت، همانطور که قبلا هم گفته بودم، شبکه العالم به صورت شبانه روزی در حال پخش برنامه و اجاره «مزدوران عرب» است تا با مطرح کردن «ادعاهای باطل» به عربستان و همسایگان این کشور در منطقه و خارج از آن حمله کنند.

این نویسنده سعودی همه رسانه‌های دیداری و شنیداری را که از عربستان انتقاد می‌کنند رسانه های «صفوی» نامید و مدعی شد که ایران برخی نویسندگان و شبکه‌های ماهواره‌ای در کشورهای دنیا و به ویژه انگلیس و کشورهای عربی را اجاره کرده است.

صالح بن عبدالله، هرگونه انتقاد از عربستان در رسانه‌های دنیا را «دروغ» و «هذیان» توصیف کرد، و مدعی شد که اینگونه رسانه‌ها در حال افترا به عربستان هستند. وی در ادامه برای توجیه دلیل انتقاد نویسندگان و روزنامه نگاران کشورهای مختلف عربی از سیاستهای عربستان، مدعی شد که ایران همه این نویسندگان را «اجاره» کرده است.

وی در ادامه به اسامی چهره های مشهوری در جهان عرب مانند محمد حسنین هیکل، فهمی هویدی و عبدالباری عطوان اشاره کرد و همه این افراد را «مزدور» خواند. این نویسنده سعودی در ادامه ادعاهایش نوشت: خبرگزاری‌ها، شبکه‌ها و روزنامه‌های مختلفی در عراق و لبنان مانند السفیر، و روزنامه الاهرام مصر که پس از سفر رئیس شورای اداری آن به تهران مواضع خود را تغییر داد، در حال کمک (به ایران) هستند.

عصبانیت این نویسنده سعودی از رسانه های مستقل به این دلیل است که این رسانه ها در چارچوب رسانه ای جریان اصلی که مجیز گوی قدرتهای بزرگ به عنوان حامی و عربستان سعودی به عنوان پیرو قرار نمی گیرند.

پیش از این نیز جریان رسانه ای وابسته به سعودیها صدای هر رسانه مستقل و حامی مقاومت در منطقه از جمله المیادین را به زعم خود خفه کرده اند؛ هر چند انسانهای آزاده با توجه خاص به رسانه های مستقل نقشه های آل سعود و عمالشان را با شکست مواجه ساخته اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
عربستان باید در حالت عصبانی از ایران باشد تا بمیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار