کد خبر: 753735
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
در همايش استحكام ساخت دروني قدرت ملي عنوان شد
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ايران به‌عنوان يك بازيگر قدرتمند همتراز با ائتلاف‌هاي فشرده جهاني عمل مي‌كند، گفت: ملت ما مقتدر است، گذرگاه‌ نفوذ نيست و ما بايد گذرگاه‌هاي نفوذ را بشناسيم.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ايران به‌عنوان يك بازيگر قدرتمند همتراز با ائتلاف‌هاي فشرده جهاني عمل مي‌كند، گفت: ملت ما مقتدر است، گذرگاه‌ نفوذ نيست و ما بايد گذرگاه‌هاي نفوذ را بشناسيم. به گزارش سپاه نيوز، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه كه صبح ديروز در مراسم افتتاحيه همايش استحكام ساخت دروني قدرت ملي جمهوري اسلامي ايران در دانشگاه عالي دفاع ملي سخن مي‌گفت، با اشاره به تحولات سياسي و تأثير آن در قدرت دولت‌ها، خاطرنشان كرد: امپراتوري‌هاي بزرگي وجود داشتند كه در مسير قدرت‌هاي بزرگ قرار گرفتند و به‌دليل عدم برخورداري از تكيه‌گاه و نداشتن ايدئولوژي مستحكم دروني فرو پاشيدند. وي در خصوص فروپاشي اتحاد جماهير شوروي گفت: امپراتوري شوروي كه به‌گفته خودشان ۱۱ ساعت فاصله طلوع و غروب خورشيد در كشورشان بود نيز به‌دليل تبديل نكردن خود به قدرت مستحكم فرو پاشيد.
سردار سلامي وجود ملت‌هاي بزرگ براي حمايت از قدرت‌هاي بزرگ را از عوامل استحكام دروني قدرت‌ها و دولت‌ها دانست و با اشاره به وضعيت كنوني اروپا گفت: با نگاهي به سيماي امنيتي اروپا خواهيم ديد كه چگونه اروپا بعد از جنگ جهاني دوم و ائتلاف با امريكا جنگي عليه خود را اداره كرد و حتي با ائتلافي كه با امريكا داشت وارد جنگ عراق شد و خود نظريه‌پردازان اروپايي گفتند كه در اين جنگ اروپا يك جنگ عليه خود را اداره كرده است.
سردار سلامي با اعلام اينكه هيچ راهي براي تثبيت بقا و امنيت يك قدرت وجود ندارد، مگر آنكه آن قدرت استحكام دروني قدرت را داشته باشد، تصريح كرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تمام عناصر لازم را براي تبديل شدن به يك قدرت بزرگ دارد، چرا كه امروز تنها مفاهيم سنتي همچون وسعت، جمعيت و ثروت قدرت‌آفرين نيستند و معيارهاي اساسي قدرت در شرايط امروز متفاوت شده است. وي با ابراز اينكه پيش از انقلاب اسلامي، ايران يك قدرت و بازيگر منطقه‌اي نبود، گفت: امروز ما به‌عنوان يك بازيگر قدرتمند كه همتراز با ائتلاف‌هاي فشرده جهاني عمل مي‌كند و نه‌تنها به‌عنوان يك قدرت، بلكه يك قدرت مهم در صحنه حضور داريم و همان‌طور كه امام راحل و رهبر بزرگوار هدايت فرمودند ملتي داريم كه آرزوها و آرمان‌هاي بزرگي دارند. سردار سلامي وسعت و اقتدار هر كشوري را برابر با آرمان‌ها و وسعت تفكر ملت آن كشور دانست و گفت: آرمان‌هاي بزرگ با ملت بزرگ محقق مي‌شود. سردار سلامي با هشدار نسبت به اينكه نفوذ در نقاط و مناطقي رخ مي‌دهد كه روزنه‌هايي در بدنه وجود داشته باشد، گفت: البته ملت ما مقتدر است و گذرگاه‌ نفوذ نيست، بلكه ما بايد گذرگاه‌هاي نفوذ را بشناسيم و سد كنيم.
  
ويژگي‌هاي جنگ‌هاي آينده
پس از سخنان سردار سلامي نشست تخصصي بررسي نقش مسائل سياسي و بين‌الملل در استحكام دروني نظام در دانشگاه عالي دفاع ملي با سخنراني صاحبنظران اين حوزه آغاز شد. سردار حسين ظريف منش، رئيس اسبق دانشگاه جامع امام حسين(ع) به عنوان نخستين سخنران به بررسي ويژگي‌هاي جنگ‌هاي آينده و نسخه جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با نوع تهديدات در اين منازعات پرداخت.  ظريف منش در بخشي از سخنان خود به اهميت اين موضوع اشاره كرد و گفت: اهميت اين نشست نسبت به ديگر نشست‌ها در اين است كه به موضوع دفاع به طور مجزا مي‌پردازد، دفاعي كه از گذشته تا به امروز دغدغه اصلي انسان‌ها در تقابل حيات و مرگ بوده و انسان‌ها براي بقا و ادامه حيات به آن تمسك جستند.
 اين كارشناس مسائل راهبردي و دفاعي افزود: يكي از مشكلات ما در تفسير مفهوم جنگ‌هاي آينده روبه‌رو بودن با ادبيات مبهم و متنوع است. وي در همين زمينه گفت: مشكل ديگر ما دراين رابطه اين است كه اكثر مطالب پيرامون اين موضوع مبناي خارجي دارد و در واقع ترجمه شده آثار برون‌مرزي است.  سردار ظريف منش درباره ويژگي‌هاي جنگ‌هاي آينده اظهار داشت: كوتاه شدن زمان درگيري، وسعت منطقه نبرد، سرعت چرخش اطلاعات، توجه به افكار عمومي، افزايش سرعت، برد، و قدرت سلاح‌ها از ويژگي‌هاي اصلي اين نوع جنگ‌ها است. كارشناس امور دفاعي با بيان اينكه بي ثباتي جزئي از روند جنگ‌هاي آينده است تصريح كرد: در اين نوع جنگ‌ها مولفه‌هاي راهبردي و تاكتيكي مرزهاي متناوبي پيدا مي‌كنند.
  
قدرت ايران داعش را در بيرون از مرزها مهار كرده است
علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران بعد از 37 سال به يك قدرت برتر در منطقه تبديل شده است، تصريح كرد: دشمن براي كنترل قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران دست به اقدامات فراواني زده است. وي با بيان اينكه امروز نظام سلطه با جريان‌هايي چون داعش به دنبال ناامن كردن منطقه است، تصريح كرد: برخي مقامات غربي به ما مي‌گويند شما چگونه در مقابل داعش مقاوم هستيد و چرا داعش نمي‌تواند عليه شما اقدامات تروريستي انجام دهد كه ما به آنها مي‌گوييم دليلش اول عنايت خداست و سپس قدرت جمهوري اسلامي ايران كه داعش را در بيرون از مرزها مهار كرده است. بروجردي با بيان اينكه قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران حاصل استحكام دروني نظام است، گفت: امروز قدرت جمهوري اسلامي ايران به خارج از مرزها نيز منتقل شده و امروز صهيونيست‌ها در مقابل حزب‌الله لبنان تحقير مي‌شوند، چرا كه ايران به عنوان كشور قدرتمند منطقه جريان مقاومت را تشكيل داده تا در مقابل نظام سلطه مقاومت كند و اين مقاومت است كه تمام توطئه‌هاي تروريستي نظام سلطه را محكوم به شكست كرده و داعش در عراق و سوريه از قدرت مقاومت شكست خورده است.
  
نقش روشنفكران و نفوذپذيران داخلي در پروژه نفوذ
نشست تخصصي استحكام ساخت دروني قدرت ملي جمهوري اسلامي ايران با رويكرد پيشگيري و مقابله با نفوذ دشمن از ديگر نشست‌هاي برگزار شده در دانشگاه عالي دفاع ملي بود.
در اين نشست كه به رياست حميدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگي مجمع جهاني بيداري اسلامي برگزار شد، مقاله‌هايي با عناوين «نفوذ از منظر نهج‌البلاغه»، «مقوم‌هاي ساخت دروني قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران»، «گفتمان مقام معظم رهبري در مقابله با نفوذ استكبار جهاني»، «راهبردهاي مقابله با جنگ نرم با تأكيد بر قدرت نرم فرهنگي»، « نقش همبستگي، انسجام و وحدت ملي در استحكام ساخت دروني قدرت ملي ايران جهت مقابله با جنگ نرم دشمن»، « الگوي ارزيابي استحكام آرايش رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با هجمه رسانه‌اي غرب» و «نقش روشنفكران ارگانيك در نفوذ دشمن» ارائه شد. مقدم‌فر با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب درباره استحكام دروني كشور و مقابله با نفوذ دشمن اظهار داشت: تاكنون مطالب ارائه شده درباره «نفوذ» در عرصه عمومي كمتر حالت پژوهشي و علمي داشته و بخش مهمي از آنها به صورت ژورناليستي ارائه شده است، از همين رو در اين همايش به صورت عالمانه و پژوهشي بحث استحكام ساخت دروني قدرت ملي جمهوري اسلامي ايران مورد بررسي قرار گرفته است. وي با بيان اينكه نفوذ تنها به امريكا خلاصه نمي‌شود، تأكيد كرد: در مسئله نفوذ، عوامل داخلي و نفوذپذيران جايگاه ويژه‌اي دارند و بايد اين موضوع نيز كالبدشكافي و بررسي شود.
  
نفوذ در كلام رهبر انقلاب
سردار هادي جمشيديان، پژوهشگر مسائل راهبردي به ارائه مقاله «گفتمان مقام معظم رهبري در مقابله با نفوذ استكبار جهاني» پرداخت. وي ضمن ارائه مقاله در اين زمينه بيان داشت: رهبر معظم انقلاب در 202 مقوله به موضوع رخنه و نفوذ دشمن پرداخته‌اند كه سخنان ايشان بايد مورد توجه علمي و عملي توسط دانشگاهيان و كارگزاران نظام اسلامي قرار گيرد. جمشيديان تصريح كرد: نفوذ از ديدگاه رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترين خطري است كه استكبار و به‌خصوص امريكا به دنبال ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران از اين طريق است و جلوگيري از نفوذ جزو اصول تغييرناپذير انقلاب اسلامي است. وي با بيان اينكه نخبگان، مردم، مسئولان و سازمان‌هاي مهمي همچون مجلس شوراي اسلامي و وزارت اطاعات و ... مورد آماج نفوذ دشمن هستند، تأكيد كرد: رهبر معظم انقلاب در بيانات‌شان بارها به سابقه تاريخي نفوذ در ايران و ساير كشورها پرداخته‌اند. جمشيديان درباره راهكارهاي ارائه شده از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: وحدت كلمه مسلمين، ايستادگي و وفاداري، هوشياري مسئولان، عدالت اجتماعي، دعا، مشاركت جدي سياسي، خدمت‌رساني به مردم، تقويت بصيرت در مسائل گوناگون و اصلاح و ترميم نقاط ضعف‌پذير و رخنه‌پذير نكاتي است كه رهبر معظم انقلاب بر آنها تأكيد دارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
نفوذ ها از طریق روزنامه های وابسته پر تعداد وتشکیک در اتعقادات مردم ومسئولان با لباس رروشنفکر وتحریک دنیاطلبی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار