کد خبر: 753075
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
دبیر کل هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری تاکیدکرد:
دبیر کل هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: هشتمین کنفرانس بین المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با محوریت مشهد پایتخت فرهنگی اسلام در سال 96 به همت شورای اسلامی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر براتعلی خاکپور در آئین افتتاحیه «هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری» با رویکرد راهبردهای توسعه شهری که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به اهداف برگزاری این کنفراس اشاره و اظهارکرد: گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان امور شهری جهت تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها درباره راهبردهای توسعه شهری، کمک به شکل گیری شبکه‌های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی و بهره گیری از تجربیات ملی و بین المللی در عرصه رویکردهای نوین برنامه‌ ریزی شهری بخشی از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی بهره‌گیری از یافته‌های جدید پژوهشی در راستای تحقق توسعه پایدار شهری، استفاده از یافته‌های جدید پژوهشی در راستای تحقق توسعه پایدار شهری، بررسی و شناخت راهکارهای رشد اقتصادی و کاهش فقر به منظور دستیابی به عدالت و رفاه اجتماعی و همچنین تعامل مدیران شهری در خصوص تبیین راهبردهای توسعه شهری را از دیگر اهداف برگزاری هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر راهبردهای توسعه شهری برشمرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، استادان و محققان حوزه علمیه و موسسات پژوهشی مرتبط با امور شهری، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران و کارشناسان شهرداری‌ها، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های غیر دولتی و مردم نهاد و همچنین سایر محققان، کارشناسان و علاقه‌مندان به برنامه‌ریزیو مدیریت شهری از مخاطبان این کنفراس می‌باشند.

خاکپور افزود: راهبردهای توسعه شهری(CDS) محور ویژه هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیرت شهری است که دارای جایگاه مهمی در برنامه‌ریزی شهری دارد.

دبیرکل هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، شهر ایرانی-اسلامی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، گردشگری مذهبی و زیارت، حمل و نقل شهری، شهر و محیط طبیعی، مدیریت بحران و امنیت شهری، جامعه و فرهنگ شهری، اقتصاد شهری، معماری و شهرسازی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی، شهر هوشمند و مسایل ویژه کلانشهر مشهد را از محورهای این کنفرانس عنوان کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال  420 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد مقاله 206 مقاله برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شده است که 38 عنوان مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر و چاپ در کتاب انجام خواهد گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برگزاری کنفرانس‌ها، فرصت‌هایی را برای برقراری تعاملات حوزه اجرایی و علمی فراهم می‌کند، اضافه کرد: در همین جا باید از تعامل دانشگاه فردوسی، کمیته علمی- رادهبردی ، داوران کمیته تخصصی و... کمال قدردانی و تشکر را داشته باشم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انتخاب مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، و ضرورت توجه بیش از پیش به این موضوع تاکید کرد: هشتمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری با محوریت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 96 با همکاری دانشگاه فردوسی، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد همچنین از برگزاری کنفرانس بین المللی جامعه ایمن و کنفرانس بین المللی گردشگری و سلامت در سال 96 نیز به میزبانی شهر مقدس مشهد خبر داد.

هفتمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر راهبرهای توسعه شهری( 20 و 21 آبان ماه) به همت شورای اسلامی شهر مشهد، دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد و با حضور جمعی از متخصصین حوزه شهری در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار