کد خبر: 751420
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
سخنگوي دولت با بيان اينكه نفرت و كينه خود را به امريكا حفظ خواهيم كرد، گفت: بايد براي تأمين منافع ملي خود را در برابر امريكا مصون كنيم كه در همين راستا تقويت بنيه دفاعي سياستي بازدارنده خواهد بود.
به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت، ‌ در نشست خبري ديروز با اشاره به يوم الله ۱۳ آبان گفت: اين روز روز تاريخي است و ما هرگز مسئوليت‌هاي امريكا را به جهت پشتيباني از شاه و جنايت‌هاي او فراموش نمي‌كنيم و نفرت و كينه خود را نسبت به اين رفتار حفظ خواهيم كرد و مانند همه ايراني‌هاي علاقه مند به منافع ملي و امنيت مردم ايران، بايد خود را در برابر امريكا مصون كنيم. وي با اشاره به مواضع نظام در مورد امريكا گفت: مواضع ما و سياست‌هاي مقام معظم رهبري درباره امريكا روشن است.
در ادامه خبرنگاري پرسيد: سه سال از عمر دولت مي‌گذرد، اما همچنان مشكلات را به گردن دولت گذشته مي‌اندازد، همچنان كه مسئولان، دولت گذشته را مقصر بارش باران اسيدي در اهواز اعلام كرده‌اند، تا چه زمان دولت مي‌خواهد مشكلات را به گردن دولت گذشته بيندازد. سخنگوي دولت پاسخ داد: نمي‌توان هر كاري در اقتصاد مي‌شود را به دولت قبل ربط دارد.
اينكه گفته‌اند ما اعلام كرديم سيل مربوط به دولت قبل است، حرف اشتباهي است ولي اينكه مسير رودخانه‌اي را بپوشانيم و روي آن را آسفالت كنيم مسئله مهمي است. نوبخت سپس با بيان اينكه ما نيز درباره نفوذ حساسيم، گفت: ما يك كشور ارزشي و انقلابي هستيم و منافع ما با قدرت‌هاي جهاني در منطقه و دنيا متفاوت است، ولي اين دليل نمي‌شود هر سرمايه‌گذاري بيايد داستاني راه بيندازيم، اين سرمايه‌گذار همان نفوذي است و شما ثابت كنيد كه اينها نفوذي نيستند. سخنگوي دولت ادامه داد: برخي از عزيزان ما دلواپسند و ما اين دلواپسي را تقدير و تقديس مي‌كنيم، ولي اينها تنها نگراني ما نيستند. وي گفت: دولت نسبت به دختران جوان كه به سن ازدواج رسيده‌اند ولي نمي‌توانند تشكيل خانواده دهند نيز نگران است. دولت نسبت به فارغ‌التحصيلان بيكار نيز دلواپس است. ما دلواپس خيلي از مسائل ديگر نيز هستيم. وي همچنين در مورد شوراي نظارت بر برجام و اينكه چه زماني تشكيل مي‌شود، گفت: اين موضوع در صلاحيت دولت نيست بلكه شوراي عالي امنيت ملي اين موضوع را دنبال مي‌كند. سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود گريزي به حوادث سوريه هم زد و با كنايه به نظارت استصوابي شوراي نگهبان گفت: در مورد ملت سوريه خود آنان فقط مي‌توانند اظهارنظر كنند و در انتخابات اگر مجدداً آقاي دكتر بشاراسد رأي آورد يا هر كسي ديگر، اين مردم سوريه هستند كه حاكمانشان را تعيين مي‌كنند؛ چراكه ديگر قرار نيست در آنجا كسي نظارت استصوابي در مورد كانديداهاي رياست جمهوري سوريه داشته باشد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار