کد خبر: 751238
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
ناگفته‌های زاکانی درباره هاشمی رفسنجانی
باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تابه‌حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزده‌ایم و بنده تصمیم دارم از این به بعد با مردم درباره وی حرف بزنم. اظهارات متناقض و نادرست هاشمی مثل بمب اتم بیانگر این است که وی هوش و حواسش را از دست داده است.
جوان آنلاين: علیرضا زاکانی مدیر مسئول هفته‌نامه پنجره در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی در خصوص دفاعیات خود در دادگاه مطبوعات و در پی انتشار مقاله‌ای علیه هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان اعلام کرد: شاکی هیئت نظارت بر مطبوعات است و ما شاکی نیستیم اما ما به شکایت رسیدگی کردیم که شکایت درست است.

وی گفت: در ادامه قاضی از نماینده دادستان سؤال کرد: "شما شاکی هستید یا آقای ظهوریان (دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات)؟" که ظهوریان گفت: "ما شاکی نیستیم! خوددادستانی شاکی است و ما فقط گزارش دادیم". نماینده دادستان نیز خطاب به دبیر هیئت نظارت گفت: "گزارش‌های شما فرمت داشته و گفتید این فرد جرم مرتکب شده است" اما هیچ‌کدام شکایت را به‌عهده نمی‌گرفتند. در نهایت این دو نفر به تفاهم نرسیدند، اما قاضی شکایت نماینده دادستان را قبول کرد که قبول داشت جرم واقع شده است.

مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره همچنین گفت: در ادامه جلسه نوبت به دفاعیات من رسید؛ من اولاً دأب هفته‌نامه پنجره را که رعایت اخلاق، انصاف و جنبه کارشناسی در بیان نظرات انقلاب اسلامی است، اعلام کردم و گفتم من جنبه لفظ غیرمنطقی و تند را قبول ندارم و دأب خودم نیز همین است، خودم بیش از صد مقاله و یادداشت در پنجره منتشر کردم که گواه این مدعا است.در پنجره نیز ما درباره یک موضوع له و علیه و مخالف و موافق را می‌آوریم و بعد از 7 سال نخستین بار است که به دادگاه می‌آیم و دو بار فقط تذکر گرفتم که هر دو بار عنادورزی و سیاسی بود وگرنه تذکر واردی نبود.

وی افزود: بنده همچنین در دفاعیات خود گفتم: "در رابطه با این پرونده نیز که به اختلافات آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله هاشمی پرداخته و حرف دو طرف را آورده، لذا برای آن معلوم است اگر بخواهید از جهت شکلی به ماجرا بپردازید و لفظ را ملاک قرار دهید، بنده تندی لفظ را نمی‌پسندم. به‌نظرم می‌شد بهتر باشد و این هم در کارهای ما استثنا بود نه قاعده، اما اگر در مورد محتوا می‌گویید محتوا کاملاً درست و قابل دفاع است و آقای هاشمی اشکالات متعددی دارد".

زاکانی تصریح کرد: من ادامه دادم در سطح انقلاب تا به امروز آقای هاشمی یک ویژگی خاص داشته و مسیری را طی کرده که ماحصل‌ آن این قضاوت است که قبل از انقلاب اندیشه وی در برخی موارد  من‌جمله در حمایت از منافقین پیوستگی لازم را با امام(ره) نداشته است. هاشمی نمی‌تواند بگوید از منافقین حمایت نکرده است. بعد از انقلاب نیز در مقاطعی که وی بروز و ظهور داشته است، هم مقاطعی بوده که کارهای بسیار خوبی انجام داده و بابت آن کارها باید از وی تشکر کرد و هم دچار اشکالات اساسی و مبنایی بوده است. وقتی مسیر وی را به اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهیم، اشکالات عدیده دارد.

وی ادامه داد: من گفتم نخستین اشکال آقای هاشمی این است که خودش را «حق» می‌داند و همه چیز را با خود می‌سنجد! و در هر مقطعی که قرار می‌گیرد به‌فراخور آن مقطع نکاتی را مطرح می‌کند که نفع خودش را شامل می‌شود، مثلاً سال 79 یکی از تشکل‌ها دو دیدار با وی داشتند که وی باصراحت گفته بود: "من یک فرق با رهبری دارم؛ من قائلم انتخابات محدود و کنترل‌ شده باشد و آدم‌ها را حساب شده از صندوق بیرون بیاوریم! اما رهبری قائلند که انتخابات با حضور گسترده مردم باشد و هرچه مردم می‌گویند، توجه شود". زاکانی به خبرنگار تسنیم گفت: البته نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه اجازه نداده که این ایده خطرناک آقای هاشمی عملی شود و هرآنچه در انتخابات اعلام شده آرای مردم بوده است و همواره تلاش نظام این بوده که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دو نگاه است که از زمین تا آسمان متفاوت است، آیا این نگاه با «میزان رأی مردم است» تطبیق دارد؟! قطعاً آرای مردم و حق الناس با نگاه آقای هاشمی همخوانی ندارد. هاشمی انتخابات کنترل شده‌ای را می‌خواهد که خودش از آن بیرون بیاید، اصلاً آقای هاشمی به چه دلیل در انتخابات 84 و 88 مقابل رأی مردم ایستاد و گفت "تقلب شده است"؟ برای اینکه وی رأی مردم را قبول ندارد، به آن اعتنا نمی‌کند و رأی مردم را زمانی قبول دارد که به خودش رأی دهند!!

وی خاطرنشان کرد: همچنین گفتم؛ نکته دوم این است که ما را کسی نمی‌تواند به‌عنوان بخشی از تاریخ انقلاب یک قطره از دریا نداند. ما در دانشگاه‌ها دیدیم، وی در دانشگاه‌ها قائل بر این بود: "من در کابینه خود سیاسی هستم، الباقی باید کار کنند" و این کار کردن را حتی به دانشجو تعمیم می‌داد و می‌گفت: "در دانشگاه حق کار سیاسی ندارید"، این هم با اندیشه رهبری تناسبی نداشت، خوب، آقای هاشمی می‌خواست این کار را انجام دهد اما الآن قائلند هم کار سیاسی باید انجام شود هم کار سیاسی و اجتماعی بی‌در‌ و پیکر انجام  شود. پس معلوم است نه آن کارش درست بود و نه این و در واقع باز دارد خودش را می‌بیند.

زاکانی افزود: بنده در ادامه دفاعیاتم سرفصل‌های دیگری از جمله مفاسد اقتصادی، پرونده کرسنت، استات اویل و نقش پسر آقای هاشمی را باز کردم، برخی فرزندان آقای هاشمی دچار فسادهای اقتصادی‌ای شده‌اند که خواهید دید کشور را تا سالها متضرر خواهد کرد. سرفصلی درباره تحریم‌ها و آمریکا باز کردم و گفتم وی از این جهت، فرسنگ‌‌ها با اندیشه امام(ره) فاصله دارد و حق نمایندگی آن را ندارد، اگرچه ما راضی نیستیم وی آسیب بخورد ولی وی خودش چنین می‌خواهد. چون در این وادی حرکت‌ می‌کند. اما به‌نظرم باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزدیم و بنده تصمیم دارم با مردم درباره وی حرف بزنم و بگویم وی چه خطاهای فاحشی داشته و دارد که هزینه‌های سنگینی را به نظام تحمیل کرده و می‌کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته بعدی که گفتم این بود که این مسئله یک تتمه دارد، به‌نظرم وی توانمندی‌هایش را از دست داده و اشکال در این بخش پیدا شده است که محل طمع واقع شده است، درباره نقش آقای هاشمی در انتخابات و فتنه 88 صحبت کردم. وی در جلسه‌ای به‌نقل از آقای محمدی ری‌شهری ادعا کرده بود که فردی از ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق 50هزار تومان گرفته که به وی رأی دهد. آقای اژه‌ای رسیدگی کرد، این حرف درست نبود. حتی در مجمع تشخیص مصلحت که مطرح شد، آقای محمدی ری‌شهری گفت که چنین حرفی نزده است. وقتی خاطرات آقای هاشمی از این قبیل است، معلوم است که قابل اعتنا نیست. اخیراً هم دیدید  که از بمب  اتم(!!) در دهه 60 سخن گفته که به‌شدت مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است و این سوء استفاده هنوز هم ادامه دارد، آیا انسانی که هوش و حواس دارد، این‌گونه حرف می‌زند که مملکت را دچار مشکل کند؟ یا مطلبی که درباره بشار اسد گفت، آمریکا گفته بود؛ بشار اسد از بمب شیمیایی استفاده کرده برای اینکه اسد را از ظرفیت شیمیایی تخلیه کنند، از آن طرف آقای هاشمی گفته: "اسد نباید مردم خود را به این شکل بکشد"، که بعد هم معلوم شد تروریست‌ها با استفاده از سلاح شیمیایی مردم را کشته بودند تا برای مداخله آمریکا زمینه سازی کنند. اگر آقای هاشمی دقت داشته باشد نباید این‌گونه حرف بزند، باید درباره وی تجدیدنظر صورت گیرد. این‌گونه اظهار نظرها حاکی از آن است که آقای هاشمی هوش و حواس ندارد و باید در رفتارش و اظهار نظرهای نادرستش تجدید نظر کند.

زاکانی گفت:‌ در آخر نیز گفتم: "می‌خواهم یک لایحه دفاعیه نیز به شما ارائه دهم" که رئیس دادگاه گفت: "دیگر لایحه نمی‌خواهد و آخرین دفاعت را مطرح کن!" و به‌عنوان آخرین دفاع گفتم حرف‌های منتشر شده کاملاً درست است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
7
9
درود برشما جناب زاکانی "اقای هاشمی برای
حفظ خدماتی که اگر داشتند"نباید کار سیاسی را دنبال کنند "و هرانچه را که درقبل اگر بافتند"ریسه کنند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
2
3
... بس دیگه
فکر آخرت هم باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
2
7
یک ناخن هاشمی ارزشش از هزاران نفر ...بیشتر است ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
1
4
جوان!!!!....شما باید تیترش کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
5
2
باتشکر از اقای زاکانی دقیقا"مطلب همین است که فرمودید !ولی دیگران هم جرات کنند ومملکت رااز خطر این ... مطلع کنند چرا که صدای افراد عادی به جائی نمیرسد وباید افرادی مثل اقای زاکانی این واقعیت تلخ رابه جامعه گوشزد کنند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
4
1
معلون نيست مفسداتي هاي آزاديخواه در وقتي كه يك نماينده شجاع به علت مخالفت با ....به دادگاه مي رود
ساكت اند و چيزي نمي گويند و بلكه خوشحال هم هستند ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
5
2
هاشمي اگر كاري هم در قبل كرده است براي رسيدن به قدرت و ارضاي حس قدرت طلبي خود بوده است و براي خدا نبوده است
چون اگر اين گونه نبود كه اين كارها را نمي كرد !!!
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
8
7
سخننان آقای زاکانی کاملإ درست بوده وبهتر است آقای هاشمی خودرا بازنشسته کند وبااندوخته های گذشته امورات خودرا بگذراند
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
5
2
متاسفانه آقاي رفسنجاني ... همين نكته باعث شده خود را صاحب انقلاب بداند ! در صورتي كه اگر ايشان دم از خط امام مي زند امام فرمود : « ميزان راي ملت است . » « پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين مملكت نرسد . » « به من رهبر نگويد به آن طفل 13 ساله ( شهيد فهيميده ) ( كه خودش را زير تانك دشمن انداخت تا منفجر شود ) رهبر بگوئيد . » ولي آقاي رفسنجاني دقيقا خلاف اين سخنان مهم و كليدي امام خميني (ره) موضع مي گيرد .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
5
10
زاکانی حرف خوبی نزد
خیلی از مسئولین نظام هم دوره ای های رفسنجانی هستند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
1
1
چگونه است ...
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
7
3
در هفته های گذشته احترام من به نماینده محترم آقای دکتر زاکانی بیشتر شد. ایشان نشان داد که به آرمانهای انقلاب وفادار و مصالح شخصی را ترجیح نمیدهد. جناب زاکانی عزیز! موفق باشید. خدا یار و نگهدارتان.
سیدحسن غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
5
2
جناب اقای زاکانی نماینده محترم انقلابی وپیرو ارمانهای رهبری وانقلاب ضمن ارادت به جنابعالی وتائید فرمایشات شما باید بگویم هاشمی نتنها هوش هواسش را ازدست داده بلکه ان اصا لت انقلابی وارمانگرائی وپیروی ازارمانهای امام (ه)ورهبری راهم از دست داده وبا اصلاح وتجدید نظر طلبان معلوم الحال وبعضا ضد انقلاب هم داستان وهمراه شده نمونه اش ااینکه امریکا شیطان بزرگ را به کدخدای پزیرفته که بسیار تاسف باراست
ناشناس
|
Romania
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
4
....مشت نمونه خرواراست ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
1
6
واقعاَ ... خیلی خیلی متأسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
5
6
آخر چرا اینقدر ... به یار صدیق امام اینگونه پرخاش می کنید؟ کجای کارید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
پناه به خدا مي بريم كه .... را . يار صديق امام معرفي كنيم !!!
ناشناس
| United States
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
نه
كارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
1
4
... چرا در دوران نمايندگيتان كنار گوشتان اين همه اختلاس رخ داد؟ چرا با سياستهاي نسنجيده دولت سابق همنوا شديد؟ چرا به داد اين همه جوان نرسيديد؟ چرا از ورود كالاهاي بنجال چيني جلوگيري نكرديد؟ چرا از رانتخواريها جيغ و داد نكرديد؟ چرا از دروغهاي شاخدار دولت سابق سوال و استيضاح نميكرديد؟ چرا از تاخير چند ماهه بودجه و به چالش كشيدن كشور تذكري نميداديد؟ چرا از نابودي اخلاق ناراحت نميشديد؟ چرا از استخدامهاي بي حساب و كتاب چيزي نميگفتيد؟ چرا از تورم افسارگريخته ناراحت نميشديد؟ چرا از اعتياد و بيكاري و بي بندوباري سخنيراني نميكرديد؟ چرا از مصوبه هاي نمادين بي پشتوانه اجرايي جلوگيري نميكرديد؟ چرا چلو زمين خواري دست اندركاران را نميگرفتيد؟ چرا از توزيع پول در مجلس جلوگيري نميكرديد؟ خودتان قضاوت كنيد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
1
2
... در ماجرای بررسی برجام وتصویب آن دچار شوک عجیبی شدند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
3
0
اگه هوش وحواسش رو از دست داده بود فتنه ی 88 ... ...گه هوش و حواسش رو از دست داده بود فیلم وداع رو پر نمی کرد و در گوش چپ و راست پسرش ...نمی خواند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
1
5
گرچه منتشر نمیکنی ولی بدان و آگاه باش که ملت ایران قدردان همه بزرگان و بنیانگذاران انقلاب از جمله حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی زید عزه، هستند و خواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
آفرين
...
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
2
یار دیرین امام ره دیروز ...وحامی رهبری امروز..شما قضاوت کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار