کد خبر: 749830
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
يك خبرگزاري انگليسي در گزارشي اتكاي تنها به گزينه‌هاي اقتصادي و تهديد جنگ براي تضمين اجراي «برجام» از سوي ايران را ناكافي دانست و خواستار توجه به گزينه‌هاي ديگر از جمله ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان شد.
خبرگزاري انگليسي  رويترز:  «برجام» با ترور دانشمندان هسته‌اي ايران كامل مي‌شوديك خبرگزاري انگليسي در گزارشي اتكاي تنها به گزينه‌هاي اقتصادي و تهديد جنگ براي تضمين اجراي «برجام» از سوي ايران را ناكافي دانست و خواستار توجه به گزينه‌هاي ديگر از جمله ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان شد.
به گزارش فارس، خبرگزاري انگليسي رويترز روز سه‌شنبه در گزارشي نوشته، اجراي مؤثر توافق هسته‌اي بين ايران و گروه 1+5 كماكان معما است. «رويترز»، ماده بازگشت‌پذيري خودكار تحريم‌ها يا «مكانيسم ماشه»، در صورت نقض توافق از سوي ايران را از جمله ابزارهاي تعبيه شده‌اي در اين توافقنامه دانسته كه با توجه به هجوم شركت‌هاي اروپايي، روسي و چيني به سمت بازار ايران پس از رفع تحريم‌ها عملاً كارآمدي خود را از دست مي‌دهد. اين رسانه انگليسي، بر همين اساس نوشته، مقام‌هاي امريكايي در ماه‌هاي گذشته با آگاهي از اينكه فشارهاي اقتصادي نمي‌توانند تنها ابزار بازدارنده باشند، بر گزينه‌هاي نظامي تأكيد كرده‌اند. بيشتر مقامات امريكايي، از ارائه جزئيات درباره اين گزينه‌ها خودداري كرده‌اند، اما در ماه‌هاي گذشته سخن‌هايي درباره استفاده واشنگتن از بمب‌هاي بتن‌شكن مطرح شده است.
به نوشته رويترز، اينگونه صحبت‌ها به اين گمانه‌زني‌ها منجر شده كه واشنگتن، در صورت تخطي ايران از «برجام»، به حملات هوايي متوسل خواهد شد. رويترز در ادامه مي‌افزايد: «با اين وجود، تاريخ نشان مي‌دهد كه گزينه‌هاي مبتني بر زور، يا كارآمد نيستند يا بيش از اندازه خطرناك و هزينه‌بر هستند. » اين رسانه انگليسي، بر همين مبنا، خواستار توجه تصميم‌گيران سياسي به گزينه‌هايي كه واشنگتن قبلاً آنها را مورد استفاده قرار داده، مانند ترور دانشمند هسته‌اي، شده است: «علاوه بر اين، حملات هوايي قبلي، غيرقابل اعتماد بوده‌اند. بنابراين، سياستگذاران بايستي در واقع تمامي گزينه‌ها را مد نظر قرار دهند. تاكتيك‌هاي قبلي، اعم از ترور، كارشكني با نيروهاي ويژه، خرابكاري‌هاي تكنولوژي، بسيج نيروهاي مسلح، بمب‌گذاري‌هاي گسترده و جنگ، شايان بررسي دوباره هستند.» رويترز در ادامه به تشريح تك‌تك اين گزينه‌ها پرداخته و ترور دانشمندان هسته‌اي ايران، حمله با ويروس استاكس‌نت به تأسيسات هسته‌اي نطنز، تهديد به حمله نظامي و موارد ديگر را اقداماتي دانسته كه قبلاً هم عليه ايران يا كشورهاي ديگر به كار گرفته شده‌اند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
0
0
رویترز" رسانه انگلیسی هستید"یا یک سازمان تروریستی "که چنین راهبردهائی را
ترویج می کنید"ترور "حمله نظامی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
0
0
چرا تهید کیطرفه شده است ایا کسی نمی تواند تاسیسات انهارا بمباران کند یا نمی توانند دانشمندان هسته ای انها را ترور کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار