کد خبر: 748056
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
نرم‌افزاري ايراني كه مي‌تواند جايگزين وايبر، تلگرام و واتس‌اپ شود
كاربران تلفن همراه تقريباً هر روز با افزوده شدن يك شبكه اجتماعي جديد غربي به دايره شبكه‌هاي اجتماعي چون وايبر، واتس‌اپ، تلگرام و غيره مواجه مي‌شوند اما...
سميرا سروش
كاربران تلفن همراه تقريباً هر روز با افزوده شدن يك شبكه اجتماعي جديد غربي به دايره شبكه‌هاي اجتماعي چون وايبر، واتس‌اپ، تلگرام و غيره مواجه مي‌شوند اما حالا يك نرم‌افزار شبكه اجتماعي ايراني از راه رسيده است كه به اعتقاد كارشناسان مي‌تواند جايگزين امن و مناسبي براي سوغات‌هاي غربي مشابه خود باشد.
كار با شبكه‌هاي اجتماعي روزانه بخش قابل‌توجهي از ساعات ما را به خود اختصاص مي‌دهد. در دنيايي كه بايد آن را عصر ارتباطات مدرن نامگذاري كرد نرم‌افزارها و شبكه‌هاي اجتماعي به شكل وسيعي وارد زندگي مردم دنيا شده‌اند و در مختصاتشان مرزهاي جغرافياي را در هم شكسته‌اند. بسياري از اين شبكه‌هاي اجتماعي اما سوغات و آورده شركت‌هاي غربي هستند كه با پخش شدن در كشورهاي مختلف دنيا سود كلاني را به جيب مي‌زنند. براي مثال در ايام ماه مبارك رمضان گذشته ايراني‌ها به تنهايي و از طريق خريد استيكر مبلغي حدود 94 ميليون تومان را نصيب نرم‌افزار شبكه اجتماعي تلگرام كردند. جدا از بحث مادي، عدم تطابق ويژگي‌هاي اين شبكه‌هاي اجتماعي غربي با مدل و سبك زندگي ايراني و اسلامي نيز موضوع ديگري است كه لزوم ايجاد يك جايگزين مناسب ايراني را براي آنها يادآور مي‌شود. برخي كارشناسان اعتقاد دارند كه تكنولوژي‌هاي وارداتي همواره بهترين محمل‌ها و بسترهاي تهاجم غربي هستند. در اين شرايط يك نرم‌افزار شبكه اجتماعي ايراني از راه رسيده است كه مي‌تواند جايگزين مناسبي براي شبكه‌هاي اجتماعي «وايبر‌»، «تلگرام»‌ و «واتس‌اپ» و غيره باشد. «سلام» را مي‌توان يكي از شبكه‌هاي اجتماعي ايراني دانست كه نسبت به مشابه ايراني و خارجي خود از اطمينان، پايداري و امنيت بيشتري برخوردار است. اين پيام‌رسان در يك محيط گرافيكي مناسب خدمات مشابه نرم‌افزارهاي شبكه اجتماعي غربي را در اختيار كاربران ايراني قرار مي‌دهد و در عين حال فضايي متناسب با سبك زندگي ايراني - اسلامي دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
وب سایت داخل عکس این خبر خالی از محتوا است!!؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار