کد خبر: 746895
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
كارگردان شاهزاده روم:
كارگردان انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» استعدادهاي دانش‌آموزان ايراني در توليد انيميشن را تحسين كرد.
محمدصادق عابديني
كارگردان انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» استعدادهاي دانش‌آموزان ايراني در توليد انيميشن را تحسين كرد.
هادي محمديان، كارگردان انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» و داور سومين جشنواره فيلم دانش‌آموزي مدرسه در بخش انيميشن در گفت‌وگو با «جوان»، با تأكيد بر اينكه از سنين كم بايد به استعداد كودكان و نوجوانان توجه شود و به آن اهميت داد، گفت: يكي از حسرت‌هاي بزرگ زندگي من اين است كه چرا از دوران دانش‌آموزي در دبستان و راهنمايي، فعاليتم را در حوزه انيميشن شروع نكردم.
محمديان افزود: جشنواره فيلم دانش‌آموزي مدرسه، جشنواره خوب و منظمي بود. ملاك قضاوت من در داوري‌هايي كه در اين جشنواره انجام دادم، تنها كيفيت بالاي اثر نبود. جسارت دانش‌آموزان براي توليد انيميشن و فعاليت‌شان در اين حوزه نكته مهمي بود كه بيشتر مدنظر قرار دادم. داور سومين جشنواره فيلم دانش‌آموزي مدرسه در ادامه گفت: 13 اثر از 99 فيلمي كه به بخش نهايي اين جشنواره راه يافته بودند انيميشن بود كه گويا از بين 30 تا 40 اثر انيميشن انتخاب شده بودند. در اين انيميشن‌ها از تكنيك‌هاي مختلفي مانند سه‌بعدي، دو‌بعدي و كات اوت استفاده شده بود. با توجه به اينكه دانش‌آموزان مدارس امكانات لازم را براي توليد انيميشن در اختيار نداشتند، كيفيت اكثر آثار ارائه شده قابل قبول بود. هادي محمديان اضافه كرد: نكته قابل توجه در اين جشنواره موضوع فيلم‌ها بود. دانش‌آموزان با توجه به سنشان در آثار خود شعار و درشت‌گويي نداشتند و بيشتر به جنبه سرگرمي فيلم توجه كرده بودند. اميدوارم نسلي كه از اين سنين كم، كار توليد انيميشن را آغاز كرده‌، بتواند در آينده‌ نزديك، سينماي انيميشن ايران را متحول كند. كارگردان انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» در پايان تأكيد كرد: خيلي از دانش‌آموزان در مدارس به دليل پايين بودن نمره رياضي، فيزيك و... سرزنش مي‌شوند، در حالي كه همين افراد مي‌توانند دنيايي از استعدادهاي هنري باشند كه اگر مشاوره‌ درستي به آنها داده شود، آينده‌سازان ايران خواهند بود. اين وظيفه والدين، مربيان و مسئولان است كه به استعداد كودكان و نوجوانان اهميت دهند.
همچنين گفتني است انيميشن سينمايي «شاهزاده روم» آخرين ساخته هادي محمديان در گروه «هنر پويا» از 13 آبان امسال همزمان با روز دانش‌آموز در گروه آزاد سينماهاي سراسر كشور اكران خود را آغاز خواهد كرد. اين اثر پويانمايي در چند كشور منطقه از جمله لبنان و عراق اكران داشته و با استقبال و تحسين بين‌المللي همراه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار