کد خبر: 745982
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
گسترش پوشش تصويري رخداد‌هاي مهم خبري در تلويزيون
تغيير تاكتيك شبكه خبر در نحوه پوشش خبر‌ها و ارسال گزارش‌هاي خبري زنده باعث شده اين شبكه از موضع انفعالي كه چندين سال به آن مبتلا بوده است، فاصله بگيرد.
هادي عسگري
تغيير تاكتيك شبكه خبر در نحوه پوشش خبر‌ها و ارسال گزارش‌هاي خبري زنده باعث شده اين شبكه از موضع انفعالي كه چندين سال به آن مبتلا بوده است، فاصله بگيرد.
شبكه بين‌المللي خبر، تنها شبكه تلويزيوني فارسي زبان متعلق به سازمان صدا‌و‌سيماست كه به صورت تخصصي در حوزه اخبار و اطلاع‌رساني فعاليت دارد. اين شبكه خبري با وجود بهره‌مندي از امكانات گسترده در بسياري از موضوعات خبري از رقباي فارسي زبان كه از طريق گيرنده‌هاي ماهواره‌اي در ايران قابل دريافت هستند، عقب مي‌افتاد، به نحوي كه برخي از شبكه‌هاي معارض با دولت ايران در پوشش رخدادهايي مانند مذاكرات هسته‌اي، حرفه‌اي‌تر و سريع‌تر از شبكه خبر اقدام مي‌كردند و اين به جايگاهي كه مديران سازمان صدا‌و‌سيما انتظار داشتند خوش نمي‌آمد. البته اين موضوع تنها به موضوع مذاكرات منحصر نمي‌شد و پيش از آن هم مسبوق به سابقه بود. شايد يكي از دلايلي كه عبدالرضا بوالي به سمت مديريت اين شبكه منصوب شد، تغيير بنيادي در نوع عملكرد شبكه خبر بود. پيمان جبلي، معاون خبر سازمان صداوسيما در حكم انتصاب بوالي تأكيد كرده بود: نظر به تنوع روزافزون مجاري اطلاع‌رساني و رقابت رو به گسترش منابع خبري به منظور تأمين آگاهي جامعه و هدايت افكار عمومي ضروري است با توجه به مأموريت و رسالت اصلي شبكه خبر اهتمام ويژه‌اي در سرعت، دقت، صحت و جامعيت در توليد، پخش و پردازش اخبار در چارچوب اخلاق حرفه‌اي را مدنظر قرار دهيد.
شبكه خبر توانسته است در پوشش مذاكرات برجام خود را به عنوان مرجع خبري معرفي كند و بينندگان بسياري را كه مشتاق پيگيري سرنوشت پرونده هسته‌اي بودند به دنبال كردن مذاكرات بي‌پرده نمايندگان مجلس فرابخواند. شبكه خبر همچنين در پوشش خبري مراسم حج امسال كه متأسفانه با حادثه سقوط جرثقيل و متعاقب آن فاجعه منا همراه بود، نيز نشان داد كه مي‌تواند براي خانواده‌هاي نگران ايراني كه جوياي حال اقوام و هموطنان خود در عربستان بودند، منبع موثقي باشد تا اخبار لحظه به لحظه‌اي از ميزان تلفات و مجروحان حادثه را دريافت دارند. متأسفانه اين شبكه با از دست دادن خبرنگاران خود داغدار نيز شد. به نظر مي‌رسد شبكه خبر صداوسيما براي آنكه بتواند روند تأثيرگذاري خود را بيش از پيش جلو ببرد بايد همانند پخش مذاكرات برجام در مجلس شوراي اسلامي، بتواند پخش‌كننده انحصاري يا اولين پخش‌كننده تصاوير رخداد‌هاي مهم خبري باشد، كاري كه در اثر شبكه‌هاي مهم خبري جهان امري حياتي به شمار مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار