کد خبر: 745759
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
اعتراض به شباهت «نقد چهار» به «هفت»
آغاز پخش برنامه تلويزيوني «نقد چهار» كه يك روز در هفته را به سينما اختصاص مي‌دهد، انتقادهايي را درباره كپي بودن آيتم‌هاي برنامه از هفت شبكه 3 در پي داشت.
محمدصادق عابديني
آغاز پخش برنامه تلويزيوني «نقد چهار» كه يك روز در هفته را به سينما اختصاص مي‌دهد، انتقادهايي را درباره كپي بودن آيتم‌هاي برنامه از هفت شبكه 3 در پي داشت.
هر چقدر مديران شبكه 4 سيما تلاش دارند برنامه «نقد چهار» را رقيب يا جايگزين برنامه «هفت» معرفي نكنند، اما نوع چينش آيتم‌هاي اين برنامه نشان داد كه بخش اعظم آيتم‌هاي در نظر گرفته شده براي اين برنامه كپي شده از برنامه هفت است، موضوعي كه از چشم منتقدان تلويزيون دور نمانده. اگرچه انتظار داشتن برنامه‌اي تخصصي بدون داشتن هيچ‌گونه شباهت به برنامه‌اي ديگر با همان حوزه تخصصي غيرمعقول به نظر مي‌رسد اما تشابه بسيار زياد دو برنامه به همديگر نيز نشانه‌اي از كم‌كاري تيم سازنده برنامه جديد در پيدا كردن حفره‌هايي است كه برنامه قديمي‌تر به آنها نپرداخته است. آن هم در موضوع محدودي مثل سينماي ايران كه بسياري از منتقدان آن بر اين باورند كه اصلاً بضاعت اين سينما آنقدر نيست كه بتوان براي آن چند برنامه مشابه را ايجاد كرد و اينكه هر كدام از آن برنامه‌ها مطالب جديد و غيرتكراري را به مخاطبان خود ارائه دهند.
در واكنش به انتقاد‌ها از تشابه «نقد چهار» به «هفت» علي سليماني تهيه‌كننده اين برنامه گفت: ما در شبكه 4 به دنبال يك برنامه خوب و مخاطب‌پسند هستيم اگرچه برنامه ديگري هم حول محور كارشناسي و ارزيابي سينماي ايران به نام «هفت» مدت‌ها پيش فعاليت خود را آغاز كرده اما هر يك با رويكردهاي متفاوت اين حوزه را بررسي مي‌كنند. سليماني ادامه داد: قصد ما توجه به كيفيت برنامه و هدف نهايي تأثير گذاشتن بر سينماي ايران است. اين برنامه كه با اجرا و كارشناسي اميرشهاب رضويان روي آنتن مي‌رود دو بخش اصلي دارد؛ بخش اول به نقد فيلم‌هاي در حال اكران اختصاص دارد به اين ترتيب كه كارگردان و تهيه‌كننده با حضور يك منتقد درباره فيلم خود صحبت مي‌كنند و هر آنچه درباره فيلم‌شان لازم است بازگو شود در اختيار بيننده قرار مي‌دهند.
برنامه نقد چهار هر شب به يكي از هنر‌ها تخصص دارد كه يك شب آن به سينما اختصاص يافته و قرار است مجموعه برنامه‌هاي نقد چهار در يك دكور واحد توليد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار