کد خبر: 745430
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
تداوم جنایات ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان در یمن و درخواست عفو بین الملل ، اعضای سنای آمریکا را بر آن داشت تا طرح فروش تسلیحات به عربستان را به تعویق بیندازند.
مهر: پایگاه آمریکایی المانیتور در خبری اعلام کرد دموکرات های سنای آمریکا در نشستی طرح فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را به سبب جنایات ریاض در حریان تجاوز به یمن به تعویق انداختند.

دموکرات های سنا خواستار اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران یمن هستند.

این در حالی است که عفو بین‌الملل، سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر، روز چهارشنبه با هشدار در مورد احتمال وقوع «جنایت‌های جنگی» در جریان حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن، خواستار اعمال محدودیت‌های تسلیحاتی علیه آن شد.

عفو بین الملل در گزارشی که عنوان آن است «از آسمان شب و روز بمب می‌بارد: غیرنظامیان شمال یمن در آتش»، خواستار انجام تحقیقاتی «مستقل و موثر» شده است.

از فروردین ماه سال جاری عربستان با تشکیل ائتلافی به بهانه بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور فراری، به قدرت حملات گسترده خود به یمن را آغاز کرد. ائتلاف عربی، هدف خود را بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهوری در تبعید، عبد ربه منصور هادی، عنوان کرده است.

سازمان عفو بین‌ الملل می‌گوید به تازگی شواهد جدیدی یافته است که حاکی از رخ دادن برخی جنایات جنگی در جریان این حملات هوایی‌ است.

این سازمان در گذشته نیز با تاکید بر وقوع جنایت جنگی در یمن، گفته بود در آن کشور «جای امنی برای غیرنظامیان وجود ندارد». گزارش تازه عفو بین‌الملل بر حملات هوایی ائتلاف عربی تمرکز کرده است.

این سازمان در عین حال تاکید کرده است که آمریکا یا هر کشوری که به طرف‌ های درگیر در یمن جنگ‌افزار می‌دهد، موظف است مطمئن شود جنگ‌ افزارهای ارسالی در تقابل جدی با قوانین بین‌ المللی انسانی قرار ندارد.

سازمان ملل برآورد می‌ کند که در جریان نبردهای یمن، تا کنون، دست‌کم پنج هزار نفر کشته و ۲۵ هزار نفر زخمی شده‌اند. بسیاری از قربانیان غیرنظامی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار