کد خبر: 745400
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
سید‌حسن نصرالله :
دبیر کل حزب‌الله لبنان، انقلاب اسلامی ایران را نعمتی برای مسلمانان و سرنوشت جنگ عربستان در یمن را شکست سخت و تاریخی دانست.
جوان آنلاين: «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه «در سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشتیم» تاکید کرد که سرنوشت تهاجم عربستان سعودی به یمن شکست و ناکامی خواهد بود.

سید نصرالله در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الاهواز» ایران که از مرکز استان خوزستان پخش می‌شود، گفت: ایستادگی ملت، ارتش و رهبری سوریه علت پیروزی‌اش بر تهاجم جهانی طی پنج سال گذشته است.

سوریه، مرحله خطر را پشت سر گذاشت

وی با بیان اینکه ملت سوریه در قبال توطئه‌ گروه‌های تروریستی مسلح مورد حمایت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی علیه کشورش هوشیار بود، افزود: سوریه جایگاهی اساسی و بزرگی در محور مقاومت دارد و عامل بزرگی در ناکامی طرح‌های آمریکایی داشت. بنابراین (دشمنان محور مقاومت) خواستند تا آن را هدف قرار دهند و حقیقت (تحولات سوریه) همین است.

نصرالله با بیان اینکه واقعیت‌ تحولات سوریه کم‌کم برای ملت این کشور روشن می‌شود، تاکید کرد که سوری‌ها دریافتند که برنامه غربی‌ها برای کشورشان، دموکراسی نبوده بلکه نمونه‌ وحشیانه‌ای از داعش است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: تا کنون میلیاردها دلار برای نابودی سوریه هزینه شده و صدها تن سلاح و مهمات و ده‌ها هزار جنگجو از کشورهای مختلف جهان به سوریه آورده شدند. کشورهای جهان و رسانه‌های جهانی و عربی را (علیه نظام سوریه) بسیج کردند و با هدف سرنگونی نظام سوریه و سیطره بر این کشور به تفرقه انگیزی مذهبی پرداختند.

وی با بیان اینکه در سایه تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، مرحله خطر در سوریه را پشت سر گذاشتیم،‌ افزود: تحولات سوریه روند جدیدی به خود خواهند گرفت و احتمالاتی وجود دارد که این قضیه در مسیر راه‌ حل‌های سیاسی جدی قرار داده شود زیرا جهانیان روند نگریستن واقع‌گرایانه به این قضیه را آغاز کرده‌اند.

عربستان در یمن شکست سختی می‌خورد

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه «یمن بر تهاجم سعودی آمریکایی پیروز خواهد شد»،‌ افزود: ملت یمن بر دستیابی به استقلال پافشاری می‌کند و بازگشت به دوران بردگی (عربستان) را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی می‌خواهد انقلاب ملت یمن را دنباله روی جمهوری اسلامی (ایران) جلوه دهد، تاکید کرد: چنین موضوعی دروغ، بهتان و ظلم بزرگی است. شبکه‌هایی که حق و حقیقت را بیان می‌کنند و از واقعیت‌ تحولات سخن می‌گویند حتی در صورتی که امکانات اندکی داشته باشند، از صدها شبکه ماهواره‌ای که میلیاردها دلار به آنها تزریق می‌شود و مبتنی بر دروغ و فریب‌کاری است، تأثیرگذارتر خواهند بود.

نصرالله تاکید کرد که عربستان سعودی همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را وابسته به خود می‌داند و در طول دهه‌های گذشته سعی کرده این مفهوم را نهادینه سازد.

دبیر کل حزب الله لبنان بار دیگر تاکید کرد: همچنان اطمینان دارم که عربستان سعودی در یمن شکستی تاریخی خواهد خورد. پیروزی یمن خواهد رسید ولی با کیفیت و زمانی که خدا می‌خواهد.

انقلاب اسلامی و رهبرش نعمت است

نصرالله با اشاره به اهمیت جایگاه ایران و انقلاب اسلامی گفت: اگر جمهوری اسلامی نبود چه بر سر کشورهای منطقه می‌آمد؟. ما از واقعیت‌ها سخن می‌گوییم، واقعیت‌هایی که ما و نسل ما آنها را دیده‌ایم. بنابراین یک نعمت الهی بزرگ نصیب ما شده است. وجود انقلاب اسلامی با چنین رهبر شجاع، پرهیزگار و بی نظیری، نعمتی است برای ایران و مسلمانان. اما مشکل اینجاست که برخی‌ها قدر این نعمت را نمی‌دانند..ایران خطه‌ای امن و باثبات و صاحب اراده است.

طرح سعودی‌ در بحرین  همانند طرح صهیونیست‌ها در فلسطین

وی با انتقاد از عربستان در موضوع بحرین گفت: طرح عربستان در بحرین شبیه طرح صهیونیستها در فلسطین است. حاکمان بحرین صاحب اختیار نیستند و برای تصمیم گیری باید به عربستان رجوع کنند. ملت بحرین درگیر جنگی موجودیتی است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مردم بحرین هزینه عدم اجازه به آنها برای دستیابی به اهدافشان را می‌پردازند تا راه مطالبه حقوق و مشارکت مردمی در عربستان سعودی باز نشود... مبارزات ملت بحرین مبارزه‌ای تاریخی است و محدود نخواهد بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار