کد خبر: 745381
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال جاری به صورت آزمایشی جدا شده و در صورتی که تجربه موفقی نباشد مجددا به طور کامل در اصفهان برگزار می‌شود.
ایسنا: علی جنتی درحاشیه شورای هم‌اندیشی هنر استان اصفهان با بیان اینکه 5 سال قبل قراردادی برای برگزاری جشنواره تا پایان سال 95 میان اصفهان و وزارت فرهنگ و ارشاد بسته شد اظهار کرد: البته قراردادهایی از این دست در سال‌های گذشته نیز وجود داشته که به آن‌ها عمل نشده است.

وی ادامه داد:‌امسال شورای سیاست‌گذاری سینما در تهران عمدتا به دلیل تفاوت ماهیت فیلم‌های کودک و نوجوان تصمیم به جدایی این دو بخش از یکدیگر گرفتند.

جنتی اضافه کرد:ما در وزارتخانه جایگاه ویژه‌ای برای فیلم کودک قائلیم و به همین دلیل است که محل برگزاری این جشنواره را در شهری همچون اصفهان قرار داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:تمام تلاش‌ها صورت خواهد گرفت تا سال آینده جشنواره‌ای بسیار غنی و پربار با همکاری استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شود.همچنین تلاش می کنیم تا جشنواره‌های دیگری را در این شهر برگزار کنیم.

وی گفت:خوشبختانه اصفهان قطب هنرهای مختلف بوده و در همه هنرها دارای مزیت است و می‌تواند جشنواره‌های متعددی در این شهر برگزار شود.

جنتی با بیان اینکه استدلال و نظریه‌های افراد موافق تفکیک دو بخش کودک و نوجوان از یکدیگر قوی‌تر بود ادامه داد: من به همه دوستان در شورای سیاست گذاری گفتم که تفکیک بخش کودک و نوجوان جشنواره امسال به صورت آزمایشی انجام می‌شود و اگر تجربه موفقی نبود این جشنواره مجددا همچون گذشته در شهر اصفهان و به طور کامل برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من به عنوان وزیر به استاندار همدان نیز این مطلب را گفته و تاکید کردم که در صورت عدم موفقیت برگزاری به این روش ما جشنواره را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گردانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار