کد خبر: 745296
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
رهبر معظم انقلاب: عده‌اي با سهل‌انديشي و نگاه عوامانه مذاكره با شيطان بزرگ را توجيه مي‌كنند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از خانواده‌هاي آنان و همچنين خانواده‌هاي شهداي اين نيرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابي نيروي دريايي سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمين امنيت دريا و ايجاد رعب در دشمن، تأكيد كردند: دشمنان به دنبال تغيير محاسبات مسئولان و تغيير افكار مردم به ويژه جوانان هستند و همه بايد هوشيار و بيدار باشند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از خانواده‌هاي آنان و همچنين خانواده‌هاي شهداي اين نيرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابي نيروي دريايي سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمين امنيت دريا و ايجاد رعب در دشمن، تأكيد كردند: دشمنان به دنبال تغيير محاسبات مسئولان و تغيير افكار مردم به ويژه جوانان هستند و همه بايد هوشيار و بيدار باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به اهميت موضوع امنيت دريا گفتند: آمادگي‌ها بايد همواره به‌گونه‌اي باشد كه براساس دستور قرآني، در دشمن ايجاد رعب كند و جرئت تجاوز را از او بگيرد زيرا اگر خاكريزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد كرد. ايشان خاطر‌نشان كردند: اكنون به بركت تشكيل جبهه انقلابي در جنوب كشور كه متشكل از نيروي دريايي سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآني ايجاد رعب در دشمن، محقق شده است.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر اينكه ما هيچ‌گاه شروع كننده جنگ نخواهيم بود، افزودند: اما طبيعت دشمن همواره خوي تجاوز و نفوذ است، بنابراين بايد توانايي‌هاي علمي و تجهيزاتي در قالب نوآوري‌ها، روز به روز افزايش يابند. رهبر انقلاب اسلامي، هم‌افزايي نيروي دريايي سپاه و نيروي دريايي ارتش را بسيار ضروري خواندند و با تأكيد بر لزوم زنده نگه داشتن ياد و خاطره جوانان با ايمان و انقلابي همچون شهيد نادر مهدوي و همراهان وي كه شجاعانه در مقابل ناو امريكايي‌ها ايستادند و به آنها درس فراموش نشدني دادند، گفتند: با اين رشادت‌ها و ايستادگي‌ها، دشمنان نظام اسلامي متوجه شدند كه جمهوري اسلامي ايران، نظامي نيست كه هرگونه بخواهند بتوانند با او رفتار كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين از همراهي خانواده‌ها و به ويژه همسران فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي براي حضور در مناطق جنوبي كشور قدرداني كردند.
‌  
ادعاي استكبار در حمايت از حقوق بشر پوچ است
ايشان در ادامه به برنامه‌هاي خطرناك قدرت‌هاي استكباري براي منطقه اشاره كردند و با تأكيد بر اينكه اين قدرت‌ها هيچ ابايي در استفاده از تجهيزات بسيار خطرناك و روش‌هاي غير انساني براي كشتار انسان‌هاي بيگناه ندارند، افزودند: ادعاي آنها مبني بر حمايت از حقوق بشر و حقوق شهروندي، خلاف واقع و كاملاً پوچ و بيهوده است.  رهبر انقلاب اسلامي حمله به بيمارستان در افغانستان و كشتار مردم در سوريه، عراق، يمن، فلسطين و بحرين را نمونه‌هايي از فجايع قدرت‌هاي استكباري و بي‌رحمي و سنگ‌دلي آنها دانستند و خاطرنشان كردند: امروز بزرگ‌ترين خطر براي دنيا، نفاق و ريا و دروغگويي مدعيان حقوق بشر است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در شرايط كنوني منطقه اشاره كردند و گفتند: در چنين شرايطي جمهوري اسلامي، به توفيق الهي علاوه بر جلوگيري از نفوذ دشمن در داخل، در بسياري از موارد مانع از عملي شدن نقشه‌ها و برنامه‌هاي دشمن در منطقه شده است. ايشان با تأكيد بر اينكه ناكامي‌هاي دشمن در داخل و در منطقه، به بركت هوشياري و آمادگي و عزم جوانان انقلابي و اقتدار جمهوري اسلامي در منطقه بوده است، خاطرنشان كردند: بر همين اساس بيشترين تلاش و برنامه‌ريزي قدرت‌هاي استكباري، براي دشمني با نظام اسلامي ايران است و ادعاي امريكا براي مذاكره با ايران نيز در همين چارچوب و براي نفوذ، است.
‌   
امام حسين(ع) با دشمن مذاكره نكرد، نهيب زد
رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از عده‌اي سهل‌انگار و سهل‌انديش در داخل كه متوجه ابعاد و عمق اين موضوع نيستند، افزودند: در كنار اين افراد سهل‌انديش، بي‌خيالان جامعه و افرادي هم هستند كه به مصالح و منافع ملي كشور هيچ اهميت و توجهي ندارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به طرح برخي مسائل از جانب افراد سهل‌انديش و سهل‌انگار درخصوص مذاكره با امريكا، گفتند: اين افراد مي‌گويند چگونه است كه حضرت علي عليه‌السلام و حضرت امام حسين عليه‌السلام با دشمنان خود مذاكره كردند اما اكنون با مذاكره با امريكا مخالفت مي‌شود؟ايشان در پاسخ به اين شبهه افزودند: چنين تحليلي درخصوص مسائل تاريخ اسلام و مسائل كشور، نهايت ساده‌انديشي است زيرا حضرت علي عليه‌السلام با زبير و حضرت امام حسين عليه‌السلام با عمر بن سعد، مذاكره به معناي امروز يعني معامله نكردند بلكه هر دوي اين بزرگواران به طرف مقابل خود نهيب زدند و آنها را نصيحت به خداترسي كردند. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: متأسفانه عده‌اي براي توجيه مذاكره جمهوري اسلامي ايران با شيطان بزرگ، با نگاهي عوامانه، اينگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنراني‌ها و فضاي مجازي مطرح مي‌كنند، كه كاملاً اشتباه است.
‌  
تعريف امريكا از مذاكره نفوذ و باز كردن راه تحميل است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه ايران هيچ مخالفتي با اصل مذاكره با كشورها، اعم از اروپايي و غيراروپايي ندارد، خاطرنشان كردند: اما در مورد امريكا موضوع متفاوت است، زيرا آنها تعريفي كه از مذاكره با جمهوري اسلامي ايران كرده‌اند، به معناي نفوذ و باز كردن راه براي تحميل است.
ايشان با اشاره به همراهي و همكاري امريكا و جريان صهيونيستي ضد بشريت، تأكيد كردند: مذاكره با امريكا به معناي باز كردن مسير براي نفوذ در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مذاكرات اخير هسته‌اي گفتند: در اين مذاكرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتي براي نفوذ استفاده كند و حركتي بر خلاف منافع ملي كشور انجام دهد، البته مذاكره كنندگان ايراني، حواسشان جمع بود، اما بالاخره امريكايي‌ها در جاهايي فرصت پيدا كردند.
‌  
مذاكره با امريكا ممنوع و هيچ نفعي ندارد
حضرت آيت الله خامنه‌اي گفتند: مذاكره با امريكا ممنوع است، زيرا اين مذاكره نه تنها هيچ نفعي ندارد بلكه ضررهاي بيشماري نيز دارد.
رهبر انقلاب گفتند: شرايط كنوني از لحاظ فعاليت‌ها و تلاش‌هاي دشمنان جمهوري اسلامي كه ما بر آنها احاطه اطلاعاتي نيز داريم، مقطع مهمي است، زيرا آنها به دنبال تغيير محاسبات مسئولان و تغيير افكار مردم درخصوص مسائل انقلابي، ديني و مصالح ملي كشور هستند. ايشان با تأكيد بر اينكه در موضوع تغيير افكار مردم، هدف اصلي جوان‌ها هستند، جوانان را به هوشياري بيش از پيش فراخواندند و افزودند: البته به لطف خداوند جوانان ما در دانشگاه‌ها و همچنين در نيروهاي مسلح بيدار و پاي كار هستند و من از اين جهت هيچ نگراني ندارم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سالروز مباهله و ايستادگي پيامبر اسلام (ص) و خاندان مطهر ايشان در مقابل جريان كفر، خطاب به جوانان انقلابي كشور، تأكيد كردند: همانگونه كه در قضيه مباهله در صدر اسلام، همه ايمان در مقابل كفر قرار گرفته بود، امروز نيز در جمهوري اسلامي ايران، همه ايمان در مقابل كفر قرار گرفته است و همانگونه كه در آن زمان صفاي معنوي پيامبر(ص) و خاندان ايشان توانست دشمن را از ميدان خارج كند، امروز هم ملت ايران با اقتدار معنوي خود، دشمن را از ميدان خارج خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود خاطرنشان كردند: اگر براي ياري دين خدا آماده و پا به ركاب باشيم، قطعاً وعده الهي مبني بر نصرت ياري كنندگان دين خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامي در طرح‌ها و برنامه‌هاي امنيتي، نظامي، اقتصادي و فرهنگي شكست خواهند خورد.  پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب، دريادار فدوي، فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني با اشاره به رشادت‌هاي سپاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: سربازان شما منتظر فرمان هستند تا درس عبرتي تاريخي به شيطان بزرگ و ايادي موذي، ميهمان‌كش و كودك‌كش آنها در منطقه بدهند. سردار فدوي با تأكيد بر اينكه در آماده‌ترين شرايط ممكن قرار داريم، گفت: نشان دادن بخشي از توان رزمي و آمادگي‌هاي نيروي دريايي سپاه موجب شد تا دشمنان از لزوم تغيير استراتژي دريايي خود سخن بگويند، در حالي كه آنچه آنها از ما مي‌دانند نسبت به آنچه نمي‌دانند قابل قياس نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار