کد خبر: 745243
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
لاريجاني: ملت ايران به موضع رهبرانقلاب درباره منا افتخار كرد
كنگره بزرگداشت سرداران و 2 هزار و 400 شهيد استان چهارمحال و بختياري ديروز با پيام رهبر معظم انقلاب گشايش يافت. در اين كنگره سردار محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به سخنراني پرداختند.
كنگره بزرگداشت سرداران و 2 هزار و 400 شهيد استان چهارمحال و بختياري ديروز با پيام رهبر معظم انقلاب گشايش يافت. در اين كنگره سردار محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به سخنراني پرداختند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين كنگره طي سخناني با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: وقتي در حادثه منا موضع‌گيري مقام معظم رهبري را ديدم، احساس افتخار كردم. ملت ايران احساس افتخار كردند كه اين ملت يك پدر دارد كه وقتي به 500 نفر از ملت ما تعرض شد ايشان از سر سرافرازي صحبتي مي‌كنند و به دشمن مي‌گويند ما تا آخر خط ايستاده‌ايم. وي ادامه داد: ايشان مي‌گويند تصور نكنيد اگر به ابناي جامعه توهيني شد ما ساكتيم. رئيس مجلس افزود: ما بايد خدا را شكر كنيم كه چنين رهبري داريم كه تمام محاسبات را مي‌كنند تا ملت ايران بداند يك پدر دارد.
وي با طرح اين سؤال كه تفاوت ايران با كشورهاي ديگر چيست، توضيح داد: درست است ايران كشوري بزرگ و غني است اما كشورهاي ديگر هم منابع دارند ولي يك ايران در مقابل خيل عظيم دشمنان كه در منطقه آتش‌افروزي مي‌كند با عزت زندگي مي‌كند اما اگر آن كشورها با مشكلي مواجه شوند، بايد تلفن كنند و از كاخ سفيد كمك بخواهند چون انقلاب براي ايران استقلال سياسي و روحيه استقامت و پايداري در ملت ايجاد كرده است.
رئيس نهاد قانونگذاري كشورمان تصريح كرد: در كشور ما حتي يك بخشدار وقتي پشت تريبون مي‌رود به راحتي سياست‌هاي امريكا را نقد مي‌كند چراكه اين بخشدار به اتكاي روحيه‌اي كه در ملت است مي‌تواند اين حرف را بزند. رئيس مجلس افزود: يك مسلمان واقعي نسبت به سرنوشت جامعه خود بايد حساس و نگران باشد، حتي بايد نسبت به سرنوشت امت اسلامي نيز حساس باشد. ما نمي‌توانيم بگوييم اگر در عراق مردم را كشتند و تروريست‌ها آمدند مردم را به خاك و خون كشيدند به ما ربطي ندارد. اين يك غيرت ديني و مسئوليت انساني نيست. وي با بيان اينكه شرايط كشور بايد به‌گونه‌اي باشد كه توليد رونق داشته باشد و شغل ايجاد شود، تصريح كرد: ركود مدت‌هاست در كشور است و در واقع يك آسيب براي كشور محسوب مي‌شود. ما كشور فقيري نيستيم، ما نفت، گاز و معادن بزرگ داريم اما علاج اين ركود و مشكلات اقتصادي آن چيزي است كه آقا فرمودند، اينكه تأكيد كردند شرايط بايد براي سرمايه‌گذاري فراهم شود چراكه تا سرمايه‌گذاري نشود شغل ايجاد نمي‌شود.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش به فعاليت گروه‌هاي تروريستي اشاره كرد و گفت: منطقه ما در يك آشفتگي قرار دارد. اكثر كشورهاي منطقه دچار آشفتگي هستند، بعيد مي‌دانم بعد از جنگ جهاني دوم چنين آشفتگي‌اي را در منطقه داشته باشيم، به طوري كه همه كشورهاي منطقه در آن درگير هستند. وي تصريح كرد: بعد از اينكه تفكر منحط وهابيت در منطقه رشد داده شد، گروه‌هايي بي‌منطق در منطقه به‌وجود آمدند كه همه را كافر مي‌دانند و دست به سلاح مي‌برند، اينها افراد كمي نيستند. اين جريان زندگي را بر مردم سخت كرده‌اند. رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه تا وقتي كه اين افراد در منطقه باشند و از سوي غرب كه به آنها پول سلاح مي‌دهند، حمايت شوند، اين منطقه دچار آشفتگي است، گفت: آيا در اين شرايط ما مسئوليتي نداريم؟ درست است كه مسئوليت اول ما كشورمان است اما اگر اينها را سر جاي خود ننشانيم، امنيت ما هم به خطر مي‌افتد. لاريجاني افزود: ما نمي‌توانيم بگوييم كه تروريست‌ها به جان ملت عراق و سوريه افتاده‌اند پس ما راحت بنشينيم. ملت ايران يك ملت مسئوليت‌پذير است و نسبت به سرنوشت جامعه و مردم منطقه مسئوليت دارد. اين وظيفه اسلامي و انساني است.
رئيس مجلس در پايان سخنان خود با تقدير از سپاه پاسداران براي برگزاري مراسم بزرگداشت شهدا در سراسر كشور گفت: تقدير مي‌كنم از همت سپاه پاسداران كه چنين جلساتي را براي زنده نگه داشتن ياد شهدا برگزار مي‌كند.

شهرکرد در پاسداشت 2400 شهید استان

   بايد مراقب نفوذ فكري، فرهنگي و سياسي دشمن باشيم
همچنين‌ سرلشكر پاسدار محمد‌علي جعفري فرمانده كل سپاه هم در كنگره ملي سرداران و 2 هزار و 400  شهيداستان چهارمحال و بختياري اظهار كرد: ما مديون خون شهدا هستيم و بايد كمال بهره‌برداري لازم را از خون شهدا داشته باشيم.
سرلشكرجعفري گفت: استان چهارمحال و بختياري سرشار از روحيه شجاعت و مردانگي، شجاعانه، مؤمنانه و انقلابي چه قبل از انقلاب و دفاع مقدس، چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بوده و در زمينه تثبيت نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش‌هاي ستودني از سوي مردمان اين ديار صورت گرفته است. فرمانده كل سپاه در ادامه با توصيه به دوري از مناقشه بر سر متن برجام گفت: امريكايي‌ها از ابتداي انقلاب به دنبال نفوذ در ايران بودند ولي تمام تلاش‌هايشان بي‌نتيجه مانده اما امروز نفوذ دشمن يكي از مهم‌ترين تهديدات است.
سرلشكر جعفري اظهار كرد: ما در اين كنگره‌ها براي اينكه حق شهيدان را ادا كنيم بايد به ترسيم راه شهيدان بپردازيم، راه شهيدان همان استقامت و پايداري در برابر نظام سلطه در ابعاد مختلف آن است. وي افزود: استراتژي و راهبرد شهيدان و ملت ايران استقامت و پايداري است، به نحوي كه در برابر تمام كارشكني‌هايي كه بعد از انقلاب در طول اين 36 سال به ملت ما تحميل شده، هرگز سستي و ضعف به خودمان راه نداده‌ايم. سردار جعفري با بيان اينكه امريكا، اسرائيل و برخي كشورهاي منطقه كه به ظاهر خود را مسلمان مي‌دانند، خيرخواه ملت ايران نيستند، بيان داشت: همه تلاش‌هاي آنان بر اين است كه ملت ايران را به عقب برانند.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه مخالفان راه انقلاب نمي‌توانند هدف خود را به صورت مستقيم به مردم بگويند، گفت: آنها از راه‌هاي پشت پرده و پنهاني مثل دوگانه حرف زدن كه خيلي‌ها را به اشتباه مي‌اندازد، صحبت مي‌كنند. سرلشكر جعفري با بيان اينكه بعضي‌ها فقط انقلابي بودند ولي انقلابي اسلامي نبودند، خاطرنشان كرد: براي مقابله با راه راستين انقلاب اسلامي كه توسط مقام معظم رهبري ترسيم مي‌شود، مخالفت‌هاي مستقيم و غيرمستقيم زيادي صورت مي‌گيرد. وي در ادامه تصريح كرد: برخي دنبال اين هستندكه بگويند ديگر انقلاب شده و نگران انقلاب نباشيد، دنبال اهداف انقلاب نباشيد، نظام مستقر شده و حالا بياييم به مسائل خود بپردازيم، كاري به غزه و فلسطين و زورگويي‌هاي غربي‌ها در منطقه نداشته باشيم در حالي كه حيات ما در انقلاب اسلامي است.
وي از چهار فتنه بزرگ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران كه توسط امريكايي‎ها و همكارانشان در داخل طراحي شد بود، پرده برداشت و تأكيد كرد: جنگ تحميلي هشت ساله، دوم خرداد، فتنه هشت ماهه سال 88 و فتنه بزرگ هسته‌اي از جمله اينها هستند. سرلشكرجعفري تصريح كرد: مسير تصويب برجام بايد توسط مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي امنيت ملي پيش برود. وي ادامه داد: اگر توافق تصويب شود ما وارد فضاي جديدي مي‌شويم كه دشمنان در داخل و خارج به دنبال ايجاد فضايي براي به بيراهه كشاندن انقلاب هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار