کد خبر: 745166
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
در حالی که به زودی طرح محدوده کم انتشار آلاینده جایگزین محدوده زوج و فرد می شود، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک از اعمال تغییرات در سیستم دریافت آرم طرح ترافیک سال 95 خبر داد .
فارس: مصطفی قنبرنژاد با تاکید بر اینکه براساس طرحی که در شورای عالی ترافیک تهران هم به تصویب رسیده است به زودی محدوده کم انتشار آلاینده جایگزین محدوده زوج و فرد می شود، گفت: در این طرح ایجاد ساز و کار معاینه فنی یکپارچه و ارتقا استاندارد معاینه فنی از الزامات اجراست.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک تصریح کرد: معتقدیم این عادلانه نیست که خودرویی با آلایندگی بالا با داشتن آرم طرح ترافیک بتواند وارد محدوده طرح ترافیک شود و یک خودرو استاندارد که آلودگی تولید نمی کند از چنین فرصتی محروم باشد ضمن اینکه این موضوع با هدف ایجاد محدوده زوج و فرد که همان کاهش انتشار آلاینده هاست، مغایرت دارد .
وی با تاکید بر اینکه سازوکار واگذاری آرم طرح ترافیک سال آینده (95) تغییر خواهد کرد، گفت: اکنون هر خودرویی که مجوز آرم طرح ترافیک دارد، در محدوده زوج و فرد هم تردد می کند. به طوری که بعضا یک خودروی آلاینده هم به دلیل داشتن طرح ترافیک می تواند در این محدوده تردد کند اما با اجرای طرح کم انتشار آلاینده تغییرات بنیادی در ارایه طرح ترافیک صورت می گیرد .

وی افزود: با توجه به اینکه سن فرسودگی خودروها و معاینه فنی آنها در نحوه تردد خودروها در محدوده کم انتشار آلاینده نقش دارد ، قطعا برای دریافت آرم طرح ترافیک سال 95 تغییراتی بنیادی از قبیل بررسی استاندارد خودروها، سال تولیدشان و وضعیت معاینه فنی خودروها در سیستم سنجش هوشمند سایت آرم طرح ترافیک اعمال خواهد شد .

مدیر صدور واحد آرم طرح ترافیک تصریح کرد: البته طی این سال ها معاینه فنی خودروها جزو لاینفک ارایه طرح ترافیک بوده اما با توجه به اینکه استاندارد معاینه فنی نیز سختگیرانه تر شده و ارتقا می یابد ، سیستم نیز تغییرات را اعمال خواهد کرد .

قنبرنژاد با بیان اینکه در این طرح خودروها به 4 گروه آبی، سبز، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند که خودروهای هیبریدی و برقی و خودروهای با استاندارد یورو 5 ، بدون محدودیت می‌توانند در این محدوده تردد کنند، گفت : خودروهای قرمز شامل خودروهایی می‌شوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند. در عین حال خودروهای زرد شامل خودروهایی است که به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایین‌تر از یورو2 است و قطعا محدودیت‌هایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار