کد خبر: 745108
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی آسیب خشونت‌های اجتماعی و پرخاشگری در جلسه این شورا خبر داد.
تسنیم: محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات هفتصد و شصت و هشتمین جلسه این شورا اظهار داشت: در ابتدای جلسه رئیس جمهور با اشاره به فاجعه منا و عمق آن، بر این نکته که "ما به دنبال احقاق حق جانباختگان و علل و عواملی که منجر به این فاجعه شد هستیم" تاکید کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه؛ "سوء تدبیرها، سوء مدیریت ها، خباثت هایی که بعضا اتفاق افتاده و حقوق حقه ملت ایران را در این فاجعه دنبال خواهیم کرد"، درگذشت هموطنان عزیزمان را به خانواده های آنها تسلیت گفت.

مخبردزفولی با اشاره بررسی آسیب های اجتماعی که از جلسات قبل وارد دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است گفت: در ادامه این بررسی ها گزارش آسیب طلاق که به دبیرخانه شورا ارجاع شده بود و با همکاری دستگاه های تاثیرگذار در این زمینه تکمیل شده بود، مجددا در این جلسه ارائه شد.

وی افزود: در زمینه طلاق های توافقی با کمک قوه قضائیه سازوکار لازم برای در نظر گرفتن ملاحظات روانشناسی و مشورت های لازم قبل از طلاق، طراحی شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مشاوره های قبل از ازدواج، آموزش های مناسب و مورد نیاز مرتبط با ازدواج نیز از دیگر موارد ضروری است که در گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کاهش نرخ طلاق بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به آسیب اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های مهمی که با آن مواجه هستیم گفت: در این زمینه در جلسات قبل نیز گزارشی ارائه شده بود و گزارش تکمیلی آن نیز مورد توجه شورای عالی است که در اولین فرصت در جلسه ارائه خواهد شد.

مخبردزفولی افزود: گزارش مرتبط با خشونت های اجتماعی، پرخاشگری و آسیب ها و جرائم متعاقب با آن در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که آمارهای نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیز در این زمینه مورد توجه قرار گفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آمار اینگونه آسیب ها و جرائم متعاقب آن در کشور ما در مقایسه با دیگر کشور بسیار پایین است گفت: با توجه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی کشور ما که دارای پایه های محکم اخلاقی است این آمار برای کشور ما زیاد است.

وی اضافه کرد: پس از ارائه گزارش و مطرح شدن پیشنهادها و راه حل ها و همچنین نظرات اعضای جلسه قرار شد در جلسه آینده پس از تکمیل گزارش با کمک دیگر مراکز مانند شورای اجتماعی کشور، کمیسیون اجتماعی دولت و... به منظور ایجاد ایجاد هم گرایی و هم افزایی، گزارش پس از تکمیل برای ارائه تصمیم گیری نهایی مجددا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

مخبردزفولی گفت: ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی که منجر به این آسیب ها می شود در جلسه بحث و بررسی شد و امیدواریم با جمع بندی نهایی بتوانیم تقسیم کار مناسبی برای کاهش نرخ این آسیب ها انجام دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار