کد خبر: 744952
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با انتقاد از طرح تحول آموزش و پرورش به جنایات اخیر آل‌سعود در منا اشاره کرد و گفت: کشتن حیوانات و حشرات هم در مکه جایز نیست؛ علاوه بر آن حتی اگر قاتل هم به مکه پناه ببرد، نباید او را دستگیر کرد.
فارس: آئین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

در این برنامه قرائتی با تشکر از برگزارکنندگان مسابقات درس‌هایی از قرآن،‌ گفت‌: این مسابقات 24 سال پیش با همت تعدادی از فرهنگیان به صورت خودجوش شروع شد و امروز 2 میلیون و 500 هزار نفر مخاطب یک کلاس نیم‌ساعته هستند.

باید گروهی با تقوا خانه کعبه را اداره کنند/ تنها اسرائیل از آل‌سعود رضایت دارد

قرائتی ضمن عرض تسلیت در پی کشته شدن تعدادی از حجاج بیت‌الله‌الحرام گفت: امروز که ما برای افتتاح بیست و چهارمین دوره برنامه درس‌هایی از قرآن دور هم جمع شده‌ایم، عده‌ای در شهرهای دیگر پیکر جانباختگان فاجعه منا را تشییع می‌کنند.

وی با بیان اینکه کعبه ملک کسی نیست، افزود: قرآن کریم می‌گوید:‌ مکه‌ای و غیرمکه‌ای‌ها در خانه کعبه مساوی هستند؛ پس کعبه ملک کسی نیست. همچنین امور خصوصی در مکه ممنوع است این در قرآن هم بیان شده و خداوند می‌فرماید از همان راهی که همه می‌روند حرکت کنید.

قرائتی ادامه داد: مکه محلی امن است حتی اگر کسی که قاتل است به مکه پناه ببرد نباید او را دستگیر کرد همچنین تولیت مسجدالحرام برای یک فرد و یا یک خاندان نیست و به دستور قرآن باید گروهی با تقوا خانه کعبه را اداره کنند در حالی که تنها گروهی که از آل‌سعود رضایت دارد اسرائیل است.

آشی برای آل‌سعود می‌پزیم که در آن بسوزند

حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه کشتن حیوانات و حشرات هم در مکه جایز نیست، گفت: در مسجد‌الحرام حتی ملخ و پشه را هم نمی‌توان کشت اما آل‌سعود این چنین جنایت می‌کند و باید این‌ها بدانند که این ماجرا فراموش نمی‌شود. چند وقت دیگر محرم است و ما در مناسبت‌های مختلف آشی برای این‌ها می‌پزیم که در آن بسوزند.

کمک به فقرا از نماز هم مهم‌تر است

این استاد قرآن کریم با بیان اینکه حکومت شاهنشاهی هیچ توجیه علمی ندارد، گفت:‌ 12 راه برای حکومت بیان شده که برخی از آنها ایمان، تقوا، شجاعت، سابقه و انتخاب مردم است. در حالی که خاندان آل‌سعود هیچ یک از این 12 مورد را ندارد؛ همچنین در قرآن بیش از 500 آیه سیاسی بیان شده که باید طلاب و دانشجویان این آیات را ترویج کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به حقانیت حضرت علی (ع) در سرپرستی مومنان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید سرپرست و ولی شما کسی است که نماز می‌خواند و در رکوع زکات می‌دهد و تنها حضرت علی (ع) بود که هنگام رکوع زکات داد، حتی پیامبر در غدیرخم هم به این آیه اشاره کرد و خود امام علی (ع) هم چندین بار این آیه را مثال زده است.

این استاد قرآن کریم با اشاره به اهمیت کمک به فقرا گفت:‌ کمک به فقرا موضوع بسیار مهمی است که خداوند آن را در کنار نماز بیان کرده و حتی از نماز هم مهم‌تر است. توجه به محروم بسیار مهم است تا جایی که خداوند می‌فرمایند کسی که از شما چیزی طلب می‌کند او را رد نکن.

لزوم فعالیت دینی در زمان بی‌نیازی مالی

قرائتی با اشاره به اینکه فعالیت دینی باید در زمان بی‌نیازی هم ادامه داشته باشد، گفت: یک جمله معروفی امام خمینی (ره)‌دارند که می‌فرمایند مرفهان بی‌درد البته من جزء مرفهان بادرد هستم من نیاز مالی ندارم اما از تلاش و کوششم دست بر نمی‌دارم هنر آن است که هنگامی که نیاز مالی نداری فعالیت کنی؛ منبر رفتن طلاب نباید فقط برای رفع نیاز مالی باشد. هنر این است که هنگامی نیازی هم نداریم بدون پول بالای منبر بروید.

وی با انتقاد از ارائه برخی دروس غیرضروری در مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: آیت‌الله بروجردی استاد همه علما و آیات عظام در جایی فرمودند که آیات و روایات علمی آیاتی است که برای مردم مفید باشد و تلاش کنیم نکاتی را بگوییم که به درد جامعه بخورد امروزه درس‌های زیادی در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که اگر این درس‌ها را بدانیم جایی آباد نمی‌شود و اگر ندانیم هم جایی ویران نمی‌شود.

طرح تحول آموزش و پرورش را قبول ندارم/ مرد تحول باشیم

وی با انتقاد از طرح تحول آموزش و پرورش گفت: من طرح تحول آموزش و پرورش را قبول ندارم، طرح تحول مهم نیست مرد تحول مهم است. مرد تحول کسی است که اگر کفش نداشت به خاطر نداشتن کفش کلاس درس را تعطیل نکند و با پای برهنه هم به آموزش بپردازد. امام علی (ع) نگفت که به فقرا کمک کنید وی عملاً‌ انگشترش را به فقیر داد پس کار و برنامه نباید در حرف باشد بلکه باید برنامه‌ها و طرح‌ها عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد محل کمک به فقرا است، گفت: برخی می‌گویند برخی در مواجه با یک فقیر در مسجد می‌گویند اینجا محل عبادت است گداخانه نیست در حالی که مسجد جای فقرا است و نباید فقیر را از مسجد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار