کد خبر: 744897
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
اعضای شورای شهر تهران نسبت به تصمیم روز گذشته مجلس واکنش نشان داده و از شورای نگهبان درخواست حمایت داشتند.
 مهر: علی صابری عضو حقوقدان شورا در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی من دسترس پذیر بودن شهر برای معلولان است، گفت: روز گذشته پس از ماه ها رایزنی شهردار تهران در ارتباط با شهر بدون مانع تصمیم گیری کرد و یک گروه مشورتی برای این موضوع مشخص کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه جلسه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه رسانه ها، هنرمندان و... در خصوص قربانیان حادثه منا کم کاری کردند، گفت: کاری سمبلی در بوستان نهج البلاغه انجام شد که به دلیل عجولانه بودن بازتابی نداشت که خوشبختانه جمع آوری شد.

وی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس گفت: ما در شورا برای هر محله ۷ شورایار و ۶ معتمد محله مشخص کرده ایم یعنی در ۳۵۴ محله پایتخت ۱۳ نفر منصوب کرده ایم چطور ۲۱ نفر کل این تعداد را مدیریت کنند.

شاکری ادامه داد: مگر هزینه شوراهای شهر چقدر است. یک دهم درصد هزینه کل شهر صرف شوراها می شود و برای نظارت بر تهران این رقم هزینه ای نیست.

عضو کمیسیون عمران شورا، گفت: کمیته حقوقی شورا نامه ای تهیه کرده و حتی به بیت رهبری نیز ارسال کند تا این مصوبه مجلس تایید نشود.

در ادامه جلسه غلامرضا انصاری یکی دیگر از اعضای شورا با بیان اینکه در حال حاضر که اعضای شورای شهر تهران ۳۱ عضو دارد برخی از کمیسیون ها کمتر از سه عضو دارند چطور با این حجم فعالیت گسترده تعداد اعضا را کاهش می دهند در حالی که باید اعضای شورای شهر تهران بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر باشد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم نمایندگان مجلس با مبانی کارشناسی و عقلی و عرفی در تضاد است گفت: براساس عدالت اجتماعی و اصل برون سپاری کارهای دولتی مسئولیت کلانشهرها باید به خود آنها سپرده شود که این تصمیم و با این هدف در مغایرت است.

انصاری همچنین با اشاره به ارائه گزارش حسابرسی شرکت ها در صحن شورا گفت: باید دیوان محاسبات شهری را جدی گرفت تا بهتر بتوانیم وظایف نظارتی مان را انجام دهیم.

در ادامه جلسه ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: جمعیت تهران کاهش پیدا کرده یا وسعت آن کم شده یا ماموریت های آن کاهش پیدا کرده است که مجلس این ۳۱ نفر را به ۲۱ نفر کاهش داده است.

وی ادامه داد: همین مجلس رای به افزایش اعضای شورا داده و همین مجلس نیز آن را کاهش داده است که نشان می دهد یا آن زمان کار کارشناسی نکرده یا در حال حاضر تصمیم درستی نگرفته است.

قناعتی با بیان اینکه کمیسیون عمران ۵ عضو دارد که برای ۱۰ هزار میلیارد فعالیت عمرانی در شهر تصمیم گیری می کند، گفت: ما با این ۵ عضو وقت برای انجام وظایفمان کم می آوریم چطور با سه عضو بتوانیم مسئولیت هایمان را به درستی انجام دهیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه برخی اعضا بیش از ۳۰۰ ساعت در شورا فعالیت می کنند، گفت: نباید کانون نظارت شهر را محدود کرد و از شورای نگهبان می خواهیم این مصوبه را تایید نکند هرچند ۶ ماه دیگر از نمایندگان مجلس جدید درخواست می کنیم که این مشکل را ترمیم کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار