کد خبر: 744886
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
مادر هما روستا در تشییع پیکر فرزندش گفت: من همیشه دنبال همای خودم دویدم خیلی از من دور بود اما امروز برای همیشه دور می‌شود .
 فارس: مراسم تشییع پیکر هما روستا هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ایران صبح امروز (14 مهرماه) با تاخیر از مقابل خانه هنرمندان  انجام شد، گل هایی که این بار زینت بخش درب ورودی خانه هنرمندان بودند پس از غم فقدان حمید سمندریان این بار غم از دست دادن  هماروستا را با روبانهای مشکی یادآور شدند. داغی که خبرش از فرسنگ ها دورتر خانواده هنر را داغدار کرد.  بسیاری از هنرمندان، مدیران و مردم دوستدار هنر برای حضور در مراسم در خانه هنرمندان گرد هم آمدند تا بتوانند با حضورشان غم خانواده این عزیز را کاهش دهند.

لحظه ای لبخند از لبانش دور نشد

 در ابتدای مراسم تشییع قرائت قرآن توسط  مرتضی یراقبافان  صورت گرفت و پس از قرائت قرآن و فاتحه برای شادی  روح آن مرحوم مجید سرسنگی مدیرعامل خانه سینما با ابراز تاسف از واقعه جانگذار منا به صحبت درباره هماروستا پرداخت و گفت: امروز روز پر دردی است، امروز در کنار هم جمع شدیم تا یک بار دیگر از دست دادن هنرمندی دیگر را با هم به عزا بنشینیم. سال های گذشته متاسفانه شاهد برگزاری مراسم در همین مکان برای حمید سمندریان بودیم و امروز باید شاهد مراسم تشییع  همسر و  همراهش و کسی که سالها درد و رنج را تحمل کرد  اما لحظه ای لبخند از لبانش دور نشد . بانوی تئاتر ایران جسمش در زیر خاک آرام خواهد گرفت و روحش در آسمان به همراه همسرش شاد و سرخوش خواهد بود

وی ادامه داد: غم از دست دادن بانوی تئاتر ، سینما و تلویزیون ایران را  به ویژه خانواده آن بزرگوار تسلیت می گویم از شما عزیزان و مردم شریفی که به هنرمندان خود عشق می ورزید و قدردان  آن ها هستید و حضورتان نشان گر این موضوع است تشکر می کنم . همچنین به خانواده محترم سینما و تئاتر ایران  و بستگان هما روستا تسلیت می گویم

محمود رضا رحیمی اجرای برنامه را برعهده داشت و درباره بیماری زنده یاد روستا گفت:  از سال 89 بیماری ایشان شروع شد و پیش از بیماری آقای سمندریان آغاز شد اما ایشان به خوبی توانست با بیماری به مبارزه بپردازد اما متاسفانه ما ایشان را از دست دادیم. جا دارد از پزشکان معالج ایشان در بیمارستان مهر که بسیار تلاش کردند همچنین دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی و دیگر عزیزان تقدیر و تشکر کنم .

هماروستا از خودنمایی به دور بود/ دیدارهایی از جنسی زلال

رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمای ایران پشت تریبون قرار گرفت و با اندوه فراوان و بغضی که در گلو داشت متنی را که آماده کرده بود برای حضار در مراسم خواند: گفتن از هما روستا نیاز به نوشتن ندارد اما به این دلیل که حالم بسیار بد بود متنی را آماده کردم  که برایتان قرائت می‌کنم ، هیچ وقت شانس کار کردن با ایشان را نداشتم اما دیدار های گاه به گاه و مداومی با هم داشتیم دیدارهایی در ناکجاآبادهایی دور و نزدیک . شک ندارم این وجهه شخصیت روستا برای خیلی ها شناخته نیست از خودنمایی به دور بود در طول این سالها هرجا که به حضور ایشان نیاز بود در خواست می کردم و دامنه این همراهی ها از ساعت ها صحبت با دختران رانده شده از خانواده تا جمع آوری هزینه درمان قلب بچه ای بیمار و این بود دیدارهای گاه به گاه از جنسی زلال از زنی که هرجا لازم بود می آمد بی آنکه منتظر شکار دوربین خبرسازان باشد. هماروستا از جنسی بود که در آشفته بازار این روزها کمتر یافت می شود.

ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست نیز به پشت تریبون آمد و سخنانش را با شعری آغاز کردو گفت: هما روستا سالها بیماری و تنهایی را تاب آورد . در صحبت هایش به نمایشگاه عکسی از حمید سمندریان اشاره داشت امسال نمایشگاهی  از عکس حمید بگذاریم از هندوستان که برگشت حالش خوب اما خوب نماند فرشته مرگ آن سوی آب ها دستش را گرفت و به باغ آلبالو برد تا با حمید زیر آلاچیق باغ بیارامد

در بخش دیگری از مراسم تشییع پیکر هما روستا   حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر  پشت تریبون قرار گرفت او که حال خوشی نداشت به این مهم اشاره کرد که محمد چرمشیر نمایشنامه نوشته بودو یکی از نقش های آن را قرار بود هما روستا برعهده داشت باشد بخشی از دیالوگ این نمایشنامه را خواند اما گریه و بغض تاب و توان ایستادن پشت تریبون را از او گرفت و مجبور شد تریبون را ترک کند.

هما را به خدا و حمید می سپارم

فاطمه رزمگاه مادر هما روستا زنی سالخورده  به سختی و با همراهی اطرافیان خود را به تریبون رساند و از مردم شریفی که در مراسم حضور داشتند تشکر کرد و گفت: سلام می کنم سلام یک مادر غمدیده غم بزرگ من را گوشه گوشه هایش را  شما گرفتید. من  همیشه دنبال همای خودم دویدم خیلی از من دور بود اما امروز برای همیشه دور می شود به خدا و حمید می سپارمش از همه شما ممنون قدم همه به روی چشم .

کاوه سمندریان فرزنده حمید و هما روستا  آخرین سخنران این مراسم بود که با جمله ای کوتاه از مردم برای حضور در تشییع مادرش تشکر کرد و گفت:  مادر همه شما را دوست داشت و برگشت تا کنار شما به آرامش برسد .

پیکر زنده یاد هما روستا ابتدا به سالن ناظرزاده کرمانی و سپس به سالن سمندریان انتقال و در نهایت به حیات خانه هنرمندان برای انجام مراسم منتقل شد . حجت الاسلام محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نماز ایشان را خوانده و پیکر این بانو به آرامگاه ابدی اش در قطعه هنرمندان واقع در بهشت زهرا تشییع شد.

این مراسم با حضور مجید سرسنگی، دکتر ایوبی، رخشان بنی اعتماد، پرویز پورحسینی، حسن معجونی، علی دهکردی، بهمن فرمان آرا، مهدی میامی، مسعود فروتن، محمدرضا سریر، منیژه محامدی، مریم معترف، ایرج راد، مهوش افشار پناه، مختاباد، گیتی معینی، پوری بنایی و بسیاری از اهالی تئاتر و سینما و علاقمندان به هنر کشور در خانه هنرمندان برگزار شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
بازیگر زن"بسیار با وقاری بود" انتخاب او در
شخصیت های فیلم وسریال هایش بخوبی قابل دیدن بود. صدای او ولحن صحبت کردنش را که بسیار متفاوت بود "دوست داشتم.
روحش شاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار